Ford EcoSport na salonach w New Delhi
REKLAMA
REKLAMA
Pojazd ten ma zapoczątkować ekspansję marki na rynki Azji i Pacyfiku. Będzie stanowić odpowiedź dla dobrze przyjętego przez rynki Nissana Juke.
REKLAMA
Zobacz też: Volvo XC60 Plug-in Hybrid
REKLAMA
Do jego budowy wykorzystano płytę podłogową Forda Fiesty. Wysoki prześwit i umieszczone na tylnej klapie koło zapasowe może sugerować terenowe ambicje auta. Źródłem napędu będzie nowy, trzycylindrowy, turbodoładowany, benzynowy silnik ecoboost o pojemności zaledwie 1 l. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa i systemowi zmiennych faz rozrządu jednostka rozwija moc 120 KM i dysponuje momentem obrotowym 170 Nm. Wartość ta osiągana jest w przedziale od 1300 do 4500 obr./min, co gwarantuje wysoką elastyczność.
Inżynierowie Forda zdecydowali się zastosować w tym przypadku żeliwny blok (pozostałe jednostki serii ecoboost mają bloki wykonane z aluminium) - to celowy zabieg, dzięki któremu niewielka jednostka szybciej osiągać będzie optymalną temperaturę, co skutkować ma wyższą kulturą pracy i niższym zużyciem paliwa (żeliwo rozgrzewa się nawet o połowę szybciej niż aluminium).
Zobacz też: Opel Insignia Crossfour
Pierwszym rynkiem, na jakim kupić będzie można nowy model Forda są Indie. Za kilka miesięcy modele EcoSport zamówić będzie można również u europejskich dealerów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.