Pierwsze fakty: Volkswagen Up!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Volkswagen stworzył nowy, mały, miejski samochód: up!. Na minimalnej powierzchni (3,54 x 1,64 m) oferuje on maksymalną ilość miejsca. Stworzony do poruszania się po mieście mały up! jest całkowicie nową konstrukcją. W pierwszej kolejności pojawi się w Europie, potem sukcesywnie w innych krajach na kolejnych kontynentach. Sprzedaż rozpocznie się w grudniu, zależnie od budżetu i potrzeb będzie można wybrać jedną z trzech wersji. Podstawowa to take up!, druga wersja, zorientowana na komfort to move up! i najwyższa: high up!.
REKLAMA
W modelu up! zadebiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników benzynowych. Mają one moc 44 kW/60 KM i 44 kW/75 KM. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop) wynosi 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Oba 1-litrowe silniki emitują poniżej 100 g/km CO2. W późniejszym terminie ofertę wzbogaci silnik zasilany gazem o mocy 50 kW/68 KM. Średnie zużycie gazu wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. W wersji z BlueMotion Technology wersja napędzana gazem będzie emitowała zaledwie 79 g/km CO2. Na 2013 rok zaplanowany jest także up! z napędem elektrycznym.
Zobacz też: Bardziej zuchwały, bardziej dynamiczny: nowy VW Beetle
REKLAMA
Automatyczne hamowanie: Ważnym, nowym rozwiązaniem technologicznym w dziedzinie bezpieczeństwa jest opcjonalna funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Aktywuje się ona automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji. Zależnie od prędkości i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego może zminimalizować skutki wypadku, a w niektórych przypadkach pozwoli nawet uniknąć zderzenia. W tym segmencie aut, up! jest jedynym samochodem oferowanym z funkcją awaryjnego hamowania w ruchu miejskim.
Mały olbrzym: Jeden z najdłuższych rozstawów osi w klasie wraz z przesuniętym daleko do przodu silnikiem pozwala na nadzwyczaj dobre wykorzystanie przestrzeni. W tym kompaktowym samochodzie, może podróżować kierowca, pasażer siedzący z przodu i dwóch pasażerów z tyłu. O dużej ilości miejsca w up! świadczy chociażby jego bagażnik: 251 litrów. Po całkowitym złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta nawet do 951 litrów.
Mobilne informacje: Absolutną nowością w Volkswagenie jest system maps + more. Dla up! opracowane zostało specjalne rozwiązanie, które pozwoliło na utrzymanie systemu nawigacyjnego, telefonicznego, informacyjnego i muzycznego na możliwie jak najniższym poziomie cenowym. Razem z Navigon, wiodącym producentem systemów nawigacyjnych, powstało, opracowane specjalnie dla up!, niedrogie rozwiązanie – maps + more.
Zobacz też: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?
Inaczej niż wiele podobnych systemów, maps + more łączy się z siecią wewnętrzną samochodu. Z jednej strony można sterować nawigacją, telefonem, i radiem przy użyciu ekranu dotykowego PID, mocowanego nad konsolą środkową; z drugiej strony na ekranie tym wyświetlane są ważne informacje dotyczące samochodu, na przykład z systemu ParkPilot (odległość od przeszkód).
Sprzedaż modelu up! rusza w grudniu 2011 r.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA