REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowość wśród samochodów Dacia: jednostki z fabryczną instalacją gazową LPG

W zależności od modelu, samochody Dacia z fabrycznie zainstalowaną instalacją gazową LPG posiadają 50-litrowy zbiornik na benzynę i pojemnik na gaz o pojemności 42 litrów fot. Dacia
W zależności od modelu, samochody Dacia z fabrycznie zainstalowaną instalacją gazową LPG posiadają 50-litrowy zbiornik na benzynę i pojemnik na gaz o pojemności 42 litrów fot. Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Dacia zaprezentowała nowe modele: Dacia Logan Van i Logan Pick-up. Obie Dacie fabrycznie zamontowaną instalację gazową LPG.

Modele te idealnie sprawdzą się wśród osób prowadzących działalność gospodarczą, dla których ładowność samochodu i oszczędność ma istotne znaczenie. Samochody kosztują 32 358 zł netto w wersji Comfort Dacia Logan Van i 32 154 zł netto w wersji Logan Pick-up również w wersji Comfort. Wspomniana ładowność w wariancie Van to 750kg, zaś pick-upa 770kg. Dacię Logan Pick-up wybrać można również z zabudową. Wówczas za ten model Logan Pick-up Cargobox zapłacimy więcej, bo 35 894 zł netto.

REKLAMA

Zobacz też: Sukcesy Renault - Clio i Dacia Duster liderami sprzedaży

Fabrycznie montowana instalacja gazowa LPG w nowych modelach jest systemem IV generacji. Co go cechuje?

W przypadku wyczerpania się zapasu gazu LPG w aucie, system sam automatycznie przełącza zasilanie gazowe na benzynowe. I odwrotnie: gdy silnik osiągnie określoną temperaturę, sam automatycznie przełącza w samochodzie pobieranie benzyny na LPG. Ponadto emituje mało substancji szkodliwych dla człowieka, a prawdopodobieństwo cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym samochodu jest zminimalizowane.

Zobacz też: Koniec epoki diesla?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W zależności od modelu, samochody Dacia z fabrycznie zainstalowaną instalacją gazową LPG posiadają 50-litrowy zbiornik na benzynę i pojemnik na gaz LPG o pojemności 42 litrów. To gwarantuje możliwość długiej jazdy bez konieczności częstego tankowania. Silniki 1.6 84 LPG w Dacii pracują cicho.

Atutem Dacii Logan Van i Dacii Logan Pick-up jest gwarancja producenta obowiązująca przez 3 lata lub na 100 000 km przebiegu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA