Nowy Peugeot 308 gotowy na Genewę
REKLAMA
REKLAMA
W porównaniu z poprzednikiem zmodernizowany Peugeot 308 wyróżnia się przede wszystkim przeprojektowaną przednią częścią nadwozia, która ma ten kompakt ma upodobnić do takich samochodów francuskiej marki jak Peugeot 508 oraz SR1 Concept Car. Nowa „trzystaósemka” została także wyposażona w światła LED do jazdy dziennej.
REKLAMA
Peugeot podkreśla, że odświeżone auto jest dopiero drugim modelem tej marki, w której debiutuje technologia e-HDi, pierwszym autem, wyposażonym w e-HDi jest Peugeot 508. Gama zmodernizowanego Peugeot 308 obejmować będzie wersję hatchback, kombi (SW) oraz coupe-cabriolet (CC).
Zobacz również: 5 lat gwarancji dla Peugeot 508
REKLAMA
System e-HDi wykorzystuje układ Stop & Start oraz silnik wysokoprężny HDi o pojemności 1.6 litra o mocy 110 KM. Producent podaje, że średnie zużycie paliwa wynosi 3,7 litra na 100 kilometrów, przy emisji CO2 wynoszącej jedynie 98 g/km. Aby osiągnąć ten wynik wprowadzono modyfikacje aerodynamiczne oraz zastosowano opony o niskim oporze toczenia. Nowy Peugeot jest także lżejszy od poprzednika o 25 kilogramów.
Peugeot 308 zadebiutował w 2007 roku na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. W gamie francuskiej marki rozpoczął serię modeli z cyfrą ‘8’ na końcu oznaczenia. Wśród nagród, jakie otrzymał ten model można znaleźć „Złotą Kierownicę” magazynu Auto Bild w 2007, wyróżnienia za silniki roku w 2007 i 2008 oraz rosyjską nagrodę „Za Roulem 2009” w grupie samochodów kompaktowych. W testach bezpieczeństwa Peugeot 308 zdobył 5 gwiazdek zgodnie z wytycznymi Euro NCAP.
Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan
Peugeot 308 zakwalifikował się również do finałowej siódemki konkursu Car of the Year 2008. Francuski koncern podkreśla, że od momentu debiutu rynkowego łączna sprzedaż gamy przekroczyła już poziom 900 000 sztuk.
REKLAMA
REKLAMA