Nowy napęd w Audi Q7
REKLAMA
REKLAMA
Nowy V6 TDI w Q7 waży mniej niż 200 kilogramów. Nowym rozwiązaniem w silnikach Audi jest to, że kadłub silnika i głowice cylindrów mają oddzielne obwody chłodzenia, a w fazie rozgrzewania silnika ciecz chłodząca nie krąży w bloku.
REKLAMA
Silnik jest także wyposażony w układ wtryskowy Common Rail, turbosprężarkę, zmienne fazy rozrządu silnika i system Start- Stop, który wyłącza silnik podczas postoju. Na liście wyposażenia auta znajdziemy także system rekuperacji, który odzyskuje energię przy hamowaniu. Silnik ten spełnia normę emisji spalin Euro 5.
Zobacz również: Parkingi Audi produkują energię elektryczną
Audi z opisywaną jednostką napędową przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 sekundy. Jego prędkość maksymalna w wersji z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym wynosi 205 km/h, zaś ze sprężynami stalowymi 202 km/h. Q7 3.0 TDI o mocy 204 KM ma ośmiostopniową przekładnię Tiptronic, która przenosi moc na koła poprzez stały napęd Quattro.
Zobacz również: Powrót legendarnego Audi quattro
REKLAMA
REKLAMA