REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche Mobil 1 Supercup: Spa-Francorchamps

Subskrybuj nas na Youtube
Porsche 919 Hybrid WEC
Porsche 919 Hybrid WEC
Porsche

REKLAMA

REKLAMA

Tor Spa w Belgii był areną walki kierowców startujących w Pucharze Porsche mobil 1 Supercup. Kto okazał się najszybszy? Co działo się interesującego na torze? O tym wszystkim dowiecie się z poniższego materiału.

Porsche Mobil 1 Supercup

REKLAMA

W miniony weekend, przy okazji Grand Prix Formuły 1 na torze Spa- Francorchamps w Belgii odbyły się dwa kolejne wyścigi pucharu Porsche Mobil 1 Supercup. Rywalizację w sobotni wieczór wygrał 23-letni Junior Porsche, Sven Müller (Niemcy/zespół Lechner Racing Middle East), który pokonał 32 rywali za kierownicą 460-konnego Porsche GT3 Cup i odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie. W niedzielnym wyścigu najlepszy okazał się 25-letni Philipp Eng (zespół Market Leader Team by Project 1) z Austrii, aktualny lider klasyfikacji kierowców z przewagą 20 punktów nad drugim Müllerem.

REKLAMA

W sobotnim wyścigu na liczącym 6,973 km długości torze pole position zdobył 29-letni Michael Ammermüller (Niemcy/Lechner Racing Middle East). Pierwsze pole nie przyniosło mu jednak szczęścia - po trzecim okrążeniu jego Porsche straciło tempo i bez ostrzeżenia uderzyło w barierę z opon. "Musimy sprawdzić, co się stało. Na szczęście ze mną wszystko w porządku" - tłumaczył Ammermüller. Wypadek wykorzystał Eng, który awansował na pierwsze miejsce. Po tym, jak z toru zjechał samochód bezpieczeństwa, zaczęła się zażarta walka o zwycięstwo. Enga dogonił startujący z czwartej pozycji Müller. Na siódmym okrążeniu wykorzystał błąd przeciwnika - Eng za późno zahamował - i objął prowadzenie, którego nie oddał aż do mety. Jako trzeci dojechał austriacki kierowca Christopher Zöchling (Fach Auto Tech).

REKLAMA

„Puchar jest niesamowicie konkurencyjny. Po sześciu wyścigach mieliśmy pięciu różnych zwycięzców. Cieszę się, że jestem tym, który ma na koncie drugą wygraną w tym sezonie” - mówił zadowolony Müller po sobotnim wyścigu. „Jasne, wolałbym wygrać, ale tu liczą się punkty. W niedzielę ruszę z pole position i nie dam się wyprzedzić” - odpowiadał zdeterminowany Eng.

I miał dobre wyczucie. Przez dużą część wyścigu fani w Spa byli świadkami emocjonującej walki o czołową pozycję. Tuż po starcie Müller przypuścił atak na Enga. Ich rywalizację na jedno okrążenie przerwał samochód bezpieczeństwa, który wyjechał na tor tuż po starcie z uwagi na problemy techniczne Sébastiena Loeba. Później Müller w dalszym ciągu próbował wyprzedzić rywala, jednak mu się nie udało - w niedzielnym wyścigu zajął drugie miejsce. „Próbowałem absolutnie wszystkiego, żeby wyprzedzić Philippa, ale nie dałem rady. Cieszę się jednak z drugiego miejsca, wracam do domu zadowolony i spokojny” - powiedział Müller.

Eng, który po zwycięstwie umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji kierowców, tak podsumował miniony weekend: „W siedmiu wyścigach 5 razy stawałem na podium. W sobotę zająłem drugie miejsce, niedziela przyniosła pole position i zwycięstwo - jestem szczęśliwy!”.

Trzecie miejsce zajął Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing), aktualny wicelider pucharu. „Do zdobycia wciąż jest jeszcze 80 punktów, zostały cztery wyścigi. Liczy się końcowy wynik” - powiedział kierowca.

W weekendowych zmaganiach gościnnie wzięło udział dwóch słynnych kierowców: dziewięciokrotny mistrz świata WRC Sébastien Loeb (Francja/Sébastien Loeb Racing) w sobotę startował z 20. pozycji i ostatecznie, po przeprowadzeniu kilku spektakularnych manewrów wyprzedzania, zajął 13. miejsce. W niedzielę nie miał szczęścia. Amerykański aktor i kierowca wyścigowy Patrick Dempsey w sobotnim wyścigu ruszył jako 30., przez chwilę był 26., a ostatecznie na mecie zameldował się jako 29. W niedzielę stopniowo poprawiał swoje czasy i do mety dojechał jako 23. „Wyścigi dostarczyły mi mnóstwo frajdy, stoczyłem kilka świetnych pojedynków. Jednocześnie wiele się tu nauczyłem, jeśli chodzi o jazdę po zatłoczonym torze. Na pewno przyda mi się to w przyszłości” - powiedział Dempsey, który brał już udział w ubiegłorocznym wyścigu Porsche Mobil 1 Supercup na torze Hockenheimring.

Kolejna runda pucharu odbędzie się na torze Monza we Włoszech od 4 do 6 września, a finałowa - w ostatni weekend października w Austin (USA). Łącznie, do końca sezonu Porsche Mobil 1 Supercup pozostały 4 wyścigi.

Wyniki
6. wyścig na torze Spa
1. Sven Müller (Niemcy/Team Lechner Racing Middle East)
2. Philipp Eng (Austria/Market Leader Team by Project 1)
3. Christopher Zöchling (Austria/Fach Auto Tech)
4. Côme Ledogar (Francja/Martinet by Almeras)
5. Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing)

7. wyścig na torze Spa
1. Philipp Eng (Austria/Market Leader Team by Project 1)
2. Sven Müller (Niemcy/Team Lechner Racing Middle East)
3. Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing)
4. Christopher Zöchling (Austria/Fach Auto Tech)
5. Jeffrey Schmidt (Szwajcaria/The Heart of Racing by Lechner)

Klasyfikacja punktowa po 7 z 11 wyścigów
Kierowcy
1. Philipp Eng (Austria/Market Leader Team by Project 1), 118 punktów
2. Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing), 98 punktów
3. Alex Riberas (Hiszpania/The Heart of Racing by Lechner), 83 punkty

Źródło: materiały prasowe

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA