REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche Mobil 1 Supercup: Spa-Francorchamps

Subskrybuj nas na Youtube
Porsche 919 Hybrid WEC
Porsche 919 Hybrid WEC
Porsche

REKLAMA

REKLAMA

Tor Spa w Belgii był areną walki kierowców startujących w Pucharze Porsche mobil 1 Supercup. Kto okazał się najszybszy? Co działo się interesującego na torze? O tym wszystkim dowiecie się z poniższego materiału.

Porsche Mobil 1 Supercup

REKLAMA

W miniony weekend, przy okazji Grand Prix Formuły 1 na torze Spa- Francorchamps w Belgii odbyły się dwa kolejne wyścigi pucharu Porsche Mobil 1 Supercup. Rywalizację w sobotni wieczór wygrał 23-letni Junior Porsche, Sven Müller (Niemcy/zespół Lechner Racing Middle East), który pokonał 32 rywali za kierownicą 460-konnego Porsche GT3 Cup i odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie. W niedzielnym wyścigu najlepszy okazał się 25-letni Philipp Eng (zespół Market Leader Team by Project 1) z Austrii, aktualny lider klasyfikacji kierowców z przewagą 20 punktów nad drugim Müllerem.

REKLAMA

W sobotnim wyścigu na liczącym 6,973 km długości torze pole position zdobył 29-letni Michael Ammermüller (Niemcy/Lechner Racing Middle East). Pierwsze pole nie przyniosło mu jednak szczęścia - po trzecim okrążeniu jego Porsche straciło tempo i bez ostrzeżenia uderzyło w barierę z opon. "Musimy sprawdzić, co się stało. Na szczęście ze mną wszystko w porządku" - tłumaczył Ammermüller. Wypadek wykorzystał Eng, który awansował na pierwsze miejsce. Po tym, jak z toru zjechał samochód bezpieczeństwa, zaczęła się zażarta walka o zwycięstwo. Enga dogonił startujący z czwartej pozycji Müller. Na siódmym okrążeniu wykorzystał błąd przeciwnika - Eng za późno zahamował - i objął prowadzenie, którego nie oddał aż do mety. Jako trzeci dojechał austriacki kierowca Christopher Zöchling (Fach Auto Tech).

REKLAMA

„Puchar jest niesamowicie konkurencyjny. Po sześciu wyścigach mieliśmy pięciu różnych zwycięzców. Cieszę się, że jestem tym, który ma na koncie drugą wygraną w tym sezonie” - mówił zadowolony Müller po sobotnim wyścigu. „Jasne, wolałbym wygrać, ale tu liczą się punkty. W niedzielę ruszę z pole position i nie dam się wyprzedzić” - odpowiadał zdeterminowany Eng.

I miał dobre wyczucie. Przez dużą część wyścigu fani w Spa byli świadkami emocjonującej walki o czołową pozycję. Tuż po starcie Müller przypuścił atak na Enga. Ich rywalizację na jedno okrążenie przerwał samochód bezpieczeństwa, który wyjechał na tor tuż po starcie z uwagi na problemy techniczne Sébastiena Loeba. Później Müller w dalszym ciągu próbował wyprzedzić rywala, jednak mu się nie udało - w niedzielnym wyścigu zajął drugie miejsce. „Próbowałem absolutnie wszystkiego, żeby wyprzedzić Philippa, ale nie dałem rady. Cieszę się jednak z drugiego miejsca, wracam do domu zadowolony i spokojny” - powiedział Müller.

Eng, który po zwycięstwie umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji kierowców, tak podsumował miniony weekend: „W siedmiu wyścigach 5 razy stawałem na podium. W sobotę zająłem drugie miejsce, niedziela przyniosła pole position i zwycięstwo - jestem szczęśliwy!”.

Trzecie miejsce zajął Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing), aktualny wicelider pucharu. „Do zdobycia wciąż jest jeszcze 80 punktów, zostały cztery wyścigi. Liczy się końcowy wynik” - powiedział kierowca.

W weekendowych zmaganiach gościnnie wzięło udział dwóch słynnych kierowców: dziewięciokrotny mistrz świata WRC Sébastien Loeb (Francja/Sébastien Loeb Racing) w sobotę startował z 20. pozycji i ostatecznie, po przeprowadzeniu kilku spektakularnych manewrów wyprzedzania, zajął 13. miejsce. W niedzielę nie miał szczęścia. Amerykański aktor i kierowca wyścigowy Patrick Dempsey w sobotnim wyścigu ruszył jako 30., przez chwilę był 26., a ostatecznie na mecie zameldował się jako 29. W niedzielę stopniowo poprawiał swoje czasy i do mety dojechał jako 23. „Wyścigi dostarczyły mi mnóstwo frajdy, stoczyłem kilka świetnych pojedynków. Jednocześnie wiele się tu nauczyłem, jeśli chodzi o jazdę po zatłoczonym torze. Na pewno przyda mi się to w przyszłości” - powiedział Dempsey, który brał już udział w ubiegłorocznym wyścigu Porsche Mobil 1 Supercup na torze Hockenheimring.

Kolejna runda pucharu odbędzie się na torze Monza we Włoszech od 4 do 6 września, a finałowa - w ostatni weekend października w Austin (USA). Łącznie, do końca sezonu Porsche Mobil 1 Supercup pozostały 4 wyścigi.

Wyniki
6. wyścig na torze Spa
1. Sven Müller (Niemcy/Team Lechner Racing Middle East)
2. Philipp Eng (Austria/Market Leader Team by Project 1)
3. Christopher Zöchling (Austria/Fach Auto Tech)
4. Côme Ledogar (Francja/Martinet by Almeras)
5. Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing)

7. wyścig na torze Spa
1. Philipp Eng (Austria/Market Leader Team by Project 1)
2. Sven Müller (Niemcy/Team Lechner Racing Middle East)
3. Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing)
4. Christopher Zöchling (Austria/Fach Auto Tech)
5. Jeffrey Schmidt (Szwajcaria/The Heart of Racing by Lechner)

Klasyfikacja punktowa po 7 z 11 wyścigów
Kierowcy
1. Philipp Eng (Austria/Market Leader Team by Project 1), 118 punktów
2. Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing), 98 punktów
3. Alex Riberas (Hiszpania/The Heart of Racing by Lechner), 83 punkty

Źródło: materiały prasowe

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA