REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche Mobil 1 Supercup: Spa-Francorchamps

Porsche 919 Hybrid WEC
Porsche 919 Hybrid WEC
Porsche

REKLAMA

REKLAMA

Tor Spa w Belgii był areną walki kierowców startujących w Pucharze Porsche mobil 1 Supercup. Kto okazał się najszybszy? Co działo się interesującego na torze? O tym wszystkim dowiecie się z poniższego materiału.

Porsche Mobil 1 Supercup

REKLAMA

W miniony weekend, przy okazji Grand Prix Formuły 1 na torze Spa- Francorchamps w Belgii odbyły się dwa kolejne wyścigi pucharu Porsche Mobil 1 Supercup. Rywalizację w sobotni wieczór wygrał 23-letni Junior Porsche, Sven Müller (Niemcy/zespół Lechner Racing Middle East), który pokonał 32 rywali za kierownicą 460-konnego Porsche GT3 Cup i odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie. W niedzielnym wyścigu najlepszy okazał się 25-letni Philipp Eng (zespół Market Leader Team by Project 1) z Austrii, aktualny lider klasyfikacji kierowców z przewagą 20 punktów nad drugim Müllerem.

REKLAMA

W sobotnim wyścigu na liczącym 6,973 km długości torze pole position zdobył 29-letni Michael Ammermüller (Niemcy/Lechner Racing Middle East). Pierwsze pole nie przyniosło mu jednak szczęścia - po trzecim okrążeniu jego Porsche straciło tempo i bez ostrzeżenia uderzyło w barierę z opon. "Musimy sprawdzić, co się stało. Na szczęście ze mną wszystko w porządku" - tłumaczył Ammermüller. Wypadek wykorzystał Eng, który awansował na pierwsze miejsce. Po tym, jak z toru zjechał samochód bezpieczeństwa, zaczęła się zażarta walka o zwycięstwo. Enga dogonił startujący z czwartej pozycji Müller. Na siódmym okrążeniu wykorzystał błąd przeciwnika - Eng za późno zahamował - i objął prowadzenie, którego nie oddał aż do mety. Jako trzeci dojechał austriacki kierowca Christopher Zöchling (Fach Auto Tech).

REKLAMA

„Puchar jest niesamowicie konkurencyjny. Po sześciu wyścigach mieliśmy pięciu różnych zwycięzców. Cieszę się, że jestem tym, który ma na koncie drugą wygraną w tym sezonie” - mówił zadowolony Müller po sobotnim wyścigu. „Jasne, wolałbym wygrać, ale tu liczą się punkty. W niedzielę ruszę z pole position i nie dam się wyprzedzić” - odpowiadał zdeterminowany Eng.

I miał dobre wyczucie. Przez dużą część wyścigu fani w Spa byli świadkami emocjonującej walki o czołową pozycję. Tuż po starcie Müller przypuścił atak na Enga. Ich rywalizację na jedno okrążenie przerwał samochód bezpieczeństwa, który wyjechał na tor tuż po starcie z uwagi na problemy techniczne Sébastiena Loeba. Później Müller w dalszym ciągu próbował wyprzedzić rywala, jednak mu się nie udało - w niedzielnym wyścigu zajął drugie miejsce. „Próbowałem absolutnie wszystkiego, żeby wyprzedzić Philippa, ale nie dałem rady. Cieszę się jednak z drugiego miejsca, wracam do domu zadowolony i spokojny” - powiedział Müller.

Eng, który po zwycięstwie umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji kierowców, tak podsumował miniony weekend: „W siedmiu wyścigach 5 razy stawałem na podium. W sobotę zająłem drugie miejsce, niedziela przyniosła pole position i zwycięstwo - jestem szczęśliwy!”.

Trzecie miejsce zajął Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing), aktualny wicelider pucharu. „Do zdobycia wciąż jest jeszcze 80 punktów, zostały cztery wyścigi. Liczy się końcowy wynik” - powiedział kierowca.

W weekendowych zmaganiach gościnnie wzięło udział dwóch słynnych kierowców: dziewięciokrotny mistrz świata WRC Sébastien Loeb (Francja/Sébastien Loeb Racing) w sobotę startował z 20. pozycji i ostatecznie, po przeprowadzeniu kilku spektakularnych manewrów wyprzedzania, zajął 13. miejsce. W niedzielę nie miał szczęścia. Amerykański aktor i kierowca wyścigowy Patrick Dempsey w sobotnim wyścigu ruszył jako 30., przez chwilę był 26., a ostatecznie na mecie zameldował się jako 29. W niedzielę stopniowo poprawiał swoje czasy i do mety dojechał jako 23. „Wyścigi dostarczyły mi mnóstwo frajdy, stoczyłem kilka świetnych pojedynków. Jednocześnie wiele się tu nauczyłem, jeśli chodzi o jazdę po zatłoczonym torze. Na pewno przyda mi się to w przyszłości” - powiedział Dempsey, który brał już udział w ubiegłorocznym wyścigu Porsche Mobil 1 Supercup na torze Hockenheimring.

Kolejna runda pucharu odbędzie się na torze Monza we Włoszech od 4 do 6 września, a finałowa - w ostatni weekend października w Austin (USA). Łącznie, do końca sezonu Porsche Mobil 1 Supercup pozostały 4 wyścigi.

Wyniki
6. wyścig na torze Spa
1. Sven Müller (Niemcy/Team Lechner Racing Middle East)
2. Philipp Eng (Austria/Market Leader Team by Project 1)
3. Christopher Zöchling (Austria/Fach Auto Tech)
4. Côme Ledogar (Francja/Martinet by Almeras)
5. Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing)

7. wyścig na torze Spa
1. Philipp Eng (Austria/Market Leader Team by Project 1)
2. Sven Müller (Niemcy/Team Lechner Racing Middle East)
3. Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing)
4. Christopher Zöchling (Austria/Fach Auto Tech)
5. Jeffrey Schmidt (Szwajcaria/The Heart of Racing by Lechner)

Klasyfikacja punktowa po 7 z 11 wyścigów
Kierowcy
1. Philipp Eng (Austria/Market Leader Team by Project 1), 118 punktów
2. Christian Engelhart (Niemcy/MRS GT-Racing), 98 punktów
3. Alex Riberas (Hiszpania/The Heart of Racing by Lechner), 83 punkty

Źródło: materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA