REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Maciej Deresz wystartuje w BMW M235i na Nurburgringu

Subskrybuj nas na Youtube
BMW M235i Racing Dunlop
BMW M235i Racing Dunlop
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Utalentowany kierowca wyścigowy z Polski, Maciej Deresz, sezon 2015 rozpocznie za kierownicą BMW M235i ścigając się w serii wyścigowej BMW Clubsport Trophy. Jak przygotowuje się do sezonu 19-letni kierowca z Tarnowa?

Maciej Deresz za kierownicą BMW M235i

REKLAMA

W 2015 roku polski kierowca wyścigowy Maciej Dreszer będzie ścigał się wyścigową wersją BMW M235i. Samochód z sześciocylindrowym turbodoładowanym silnikiem w układzie rzędowym o pojemności 3 litrów i mocy 333 koni mechanicznych oferuje znakomite warunki do ścigania. Auto posiada bardzo szybką skrzynię biegów, płytkowy dyferencjał o ograniczonym poślizgu, ogromne hamulce i doskonałą aerodynamikę. Niezawodność potwierdziły starty pierwszych modeli M235i na Nürburgringu i torze w Dubaju. Samochód, którym w tym sezonie będzie pojedzie Dreszer to jedna z zaledwie 20 wyścigówek zbudowanych do dzisiaj na bazie modelu M235i.

REKLAMA

Poza nowym samochodem w tym sezonie, nowe będą też tory wyścigowe - Maciej będzie ścigał się na słynnych obiektach w Belgii i Holandii - Spa, Zolder i Zandvoort w pucharze BMW Clubsport Trophy. Pierwszy wyścig już 4 kwietnia na torze w Spa. Cały sezon startów na torach Beneluxu (łącznie siedem wyścigów) uzupełnią starty na Nürburgringu w wyścigowej serii VLN, do której Maciej wraca jako mistrz i nadal najmłodszy zawodnik, który wygrał zawody na tym torze.

REKLAMA

Ale to nie koniec - w planach na ten rok są też starty w prestiżowych wyścigach długodystansowych. W styczniu 2015 roku Maciej Dreszer wystartował w bliskowschodnim klasyku - 24-godzinnym wyścigu na torze Dubai Autodrome w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kolejną próbą zmierzenia się z długim dystansem będzie start już w ten weekend w 12-godzinnym wyścigu na należącym do Scuderia Ferrari torze w Mugello pod Florencją. Maciej wystartuje w barwach znanego niemieckiego teamu Securtal Sorg Rennsport, który od lat związany jest z marką BMW. Start w Mugello będzie świętną okazją do poznania nowego samochodu ale nie tylko - team Sorg Rennsport jadzie do Włoch walczyć o zwycięstwo i Maciej ma w tym pomóc. Sportowy cel to przede wszystkim poznanie możliwości nowego auta, wykorzystanie wszystkich jego możliwości podczas treningów i kwalifikacji, a potem realizacja zadań zespołu z marzeniami o podium.

19-letni Maciej Dreszer to jeden z najbardziej utalentowanych młodych kierowców wyścigowych w Europie. W 2014 roku Tarnowianin zwyciężył w cyklu zawodów długodystansowych GT86 Cup na niemieckim Nürburgringu, startując w barwach utytułowanego niemieckiego zespołu Doerr Motorsport, którego barwy reprezentuje m.in. Kevin Estre, fabryczny kierowca McLarena. Maciej został także, indywidualnie, wicemistrzem Europy wyścigów górskich FIA CEZ Hill Climb Trophy (grupa N+2000). W 2014 roku jako kierowca wyścigowy przeszedł do historii - został najmłodszym zawodnikiem w historii toru Nürburgring, najmłodszym który wygrał wyscig na tym torze oraz najmłodszym uczestnikiem 24-godzinnego wyścigu ADAC Zurich 24 Rennen na Nürburgringu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA