REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen Mistrzem Świata w wyścigach z serii WTCC

Subskrybuj nas na Youtube
Citroen C-Elysee WTCC 2013/2014
Citroen C-Elysee WTCC 2013/2014
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

W swoim debiutanckim sezonie w serii WTCC Citroen Citroen zdominował rywalizację a jego auto - model C-Elysee - nie miało sobie równych.

Citroen C-Elysee najlepszy w WTCC

Zespół Citroëna zaimponował już w kwalifikacjach wyścigu w Szanghaju, plasując cztery swoje samochody wśród pięciu najszybszych. Start biegu nr 1 odbył się przy trybunach wypełnionych przez publiczność, w sporej części kibicującą chińskiemu kierowcy Citroëna – szczególnie, że Ma Qing Hua, drugi w kwalifikacjach, ruszał z pierwszej linii.

REKLAMA

Już na początku wyścigu czołówkę uformowali José María López, Ma Qing Hua i Yvan Muller. Sébastien Loeb, startujący z piątego pola, ruszył mniej udanie i pierwsze okrążenie zakończył na siódmej pozycji. Ma Qing Hua, uskrzydlony jazdą na własnym terenie, zdecydowanie atakował Pechito Lópeza. Lider wyścigu obronił się, zachowując prowadzenie kosztem kilku hamowań z blokowaniem kół, nie był jednak w stanie ani trochę zwiększyć posiadanej przewagi.

Zobacz też: Tor w Le Mans - najtrudniejsze zakręty

REKLAMA

W tym samym czasie Sébastien Loeb rozpoczął widowiskowy pościg. Na kolejnych okrążeniach Tiago Monteiro, Gabriele Tarquini i Norbert Michelisz jeden po drugim kapitulowali, przyciskani przez niedawnego rajdowego arcymistrza. Na krótko przed połową wyścigu Loeb był już czwarty, w efekcie czego na czele stawki jechały cztery Citroëny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejność nie zmieniła się aż do mety. Przed minięciem szachownicowej flagi Citroëny C-Elysée jedynie nieco zwarły szyk, aby w tym bardziej spektakularny sposób utrwalić historyczną chwilę dla francuskiej marki. José María López, Ma Qing Hua, Yvan Muller i Sébastien Loeb zajęli cztery pierwsze miejsca, zapewniając tym samym swemu zespołowi tytuł Wyścigowego Mistrza Świata producentów.

REKLAMA

Na świętowanie sukcesu trzeba było poczekać, bo po krótkiej przerwie nastąpić miał start biegu numer dwa. W związku z odwróceniem kolejności na mecie, najlepszą pozycję startową spośród kierowców Citroëna miał Sébastien Loeb, ruszający z trzeciej linii. Po kilku pierwszych zakrętach Yvan Muller dogonił swego kolegę z zespołu. Loeb próbował akurat wyprzedzić Hugo Valente – Muller wykorzystał tę okazję i w efekcie Sébastien zamiast zyskać, stracił pozycję.

Usiłując zrewanżować się, Sébastien Loeb niechcący potrącił samochód Yvana, który w wyniku kolizji stracił tylne koło i odpadł z wyścigu. José María López swoim zwyczajem stopniowo przebijał się przez peleton i zyskiwał kolejne miejsca, aż doszedł do trzeciej pozycji. Argentyńczyk minął linię mety jako trzeci, zaliczając w ten sposób cenne punkty, zbliżające go do tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców. Sébastien Loeb, czwarty na mecie, otrzymał od sędziów karę 30 s. za swój nieostrożny manewr, przez co sklasyfikowany został poza pierwszą dziesiątką. Ma Qing Hua, współautor pięknych pojedynków z Norbertem Micheliszem i Tomem Coronelem, zajął piąte miejsce.

* Wynik ten będzie oficjalny po zatwierdzeniu i opublikowaniu ostatecznych wyników przez FIA.

POWIEDZIELI NA MECIE:

Julien Montarnal, Dyrektor Citroëna ds. marketingu, komunikacji i sportu: „Te zwycięstwa i ten tytuł mistrzowski stanowią dla Citroëna wielki powód do dumy. Dzięki profesjonalnej postawie, determinacji i pasji zespołu Citroën Racing, odnieśliśmy sukces przekraczający nasze najśmielsze oczekiwania. Z początku przeznaczaliśmy pierwszy rok na naukę nowej dla nas dyscypliny, tymczasem okazuje się, że już w tym debiutanckim sezonie zwyciężamy! Serdecznie dziękuję wszystkim członkom zespołu – wszystkim, którzy przyczynili się do zajęcia przez Citroëna miejsca, na które zasługujemy czyli pierwszego! Zdobywając tytuł właśnie w Szanghaju, gdzie wyścigi WTCC cieszą się ogromną popularnością, realizujemy wymarzony dla nas scenariusz. Chiny są naszych największym rynkiem – po drogach tego kraju jeździ co czwarty sprzedany przez nas Citroën. Dzięki dzisiejszemu osiągnięciu wszyscy nasi goście, dilerzy i klienci mogli ujrzeć na własne oczy owoce technicznej kompetencji Citroëna”.

Yves Matton, Dyrektor Citroën Racing: „Bieżący sezon jeszcze się nie kończy, ale już teraz możemy powiedzieć, że jest to dla nas wielki rok. Rok, który tak naprawdę rozpoczęliśmy przed osiemnastoma miesiącami – w dniu, w którym przystąpiliśmy do pracy nad tym projektem. Zarówno w naszym ośrodku technicznym w Wersalu, jak i w terenie cały zespół dawał z siebie wszystko, abyśmy osiągnęli na czas gotowość do pierwszych startów w kalendarzu Mistrzostw. Dzięki dobrej konstrukcji bazowego samochodu i skuteczności naszych znakomitych kierowców osiągnęliśmy wyjątkowe wyniki. Chciałbym tu szczególnie wyróżnić Yvana Mullera za jego wielkie zaangażowanie i wkład w pracę zespołu. Szczególne uczucia wzbudza w nas także fakt, że w Chinach odnosimy poczwórne zwycięstwo, a Ma Qing Hua na własnym terenie zajmuje miejsce na podium”.

José-María López: „Wiedziałem, że będzie to niezwykle ważny weekend i odczuwałem przed nim większe napięcie niż zwykle. Zdobycie wraz z zespołem Citroën Racing tytułu Wyścigowego Mistrza Świata w klasyfikacji producentów to wielkie przeżycie. Gratuluję tego sukcesu wszystkim członkom naszej ekipy i bardziej niż kiedykolwiek rozumiem, że wyścigi samochodowe są sportem zespołowym, choć ostatecznie największa część chwały spływa na kierowcę. Zaliczenie siódmej wygranej w tym sezonie nie przyszło mi łatwo, bo Ma Qing Hua ani na chwilę nie przestał wywierać na mnie presji. Ma udowodnił tym samym, że jego triumf na torze w Moskwie bynajmniej nie był przypadkowy”.

Ma Qing Hua: „Przede wszystkim, dziękuję zespołowi Citroën Total! Dziękuję i gratuluję: brawo! Ten weekend jeszcze raz podkreśla, jak dobrze wiedzie się nam w bieżącym sezonie. Zespół naprawdę robi wszystko, by zrekompensować moje względnie niewielkie doświadczenie i to poczucie otrzymywanego wsparcia daje mi wielką motywację. Zajęcie w biegu nr 1 drugiego miejsca, tuż za zwycięzcą, jest dla mnie dobrym rezultatem, który cenię jeszcze bardziej niż wygraną w Moskwie”.

Yvan Muller: „Dla mnie osobiście nie jest to zbyt udany weekend. Więcej, cały sezon nie jest dla mnie zbyt udany! Jestem natomiast szczęśliwy, że mój zespół odnosi takie sukcesy. Rozpoczęliśmy współpracę zaledwie piętnaście miesięcy temu – z tego punktu widzenia zdobycie tytułu mistrzowskiego jest nadzwyczajnym osiągnięciem. Cieszę się z niego wraz z mechanikami, inżynierami – ze wszystkimi.”

Sébastien Loeb: „Pierwszy wyścig był pełen emocji. Wystartowałem niezbyt dobrze, ale później skutecznie walczyłem z konkurentami i wyprzedzałem ich, dochodząc do czwartego miejsca. To poczwórne zwycięstwo dla nasz wszystkich pozostanie pięknym wspomnieniem. W drugim wyścigu nieco zbyt optymistycznie oceniłem jeden z punktów hamowania i nieumyślnie uderzyłem w samochód Yvana. Jest mi bardzo przykro, że spowodowałem w ten sposób jego odpadnięcie z walki, a swoją karę przyjmuję jako naturalną konsekwencję. Na szczęście tym, co zapamiętamy z dzisiejszego dnia, jest tytuł mistrzowski dla zespołu”.

Źródło: materiały prasowe Citroen

Citroen C-Elysee WTCC 2013/2014
Citroen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA