REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwszy wyścig Formuły E

Subskrybuj nas na Youtube
Formuła E
Formuła E
FIA

REKLAMA

REKLAMA

Lucas di Grassi zwyciężył w pierwszym wyścigu elektrycznej Formuły E. Nowa seria wyścigowa budzi spore kontrowersje, ale przyciąga także wielu kibiców.

Di Grassi zwycięża w debiucie Formuły E

Lucas di Grassi z zespołu Audi Sport ABT zwyciężył w sobotnim wyścigu Formuły E w Pekinie. Zespół Audi Sport ABT korzysta z opon MICHELIN Pilot Sport EV, podobnie jak wszystkie inne drużyny biorące udział w rywalizacji.

REKLAMA

REKLAMA

Lucas di Grassi wygrał pierwszy wyścig Formuły E w Pekinie po tym, jak będący w czołówce przez większą część wyścigu Nick Heidfeld i Nicola Prost walcząc o zwycięstwo zderzyli się na ostatnim zakręcie.Sobotnia rywalizacja rozpoczęła cykl wyścigów Formuły E, w których startują wyłącznie jednomiejscowe samochody elektryczne korzystające tylko z jednego kompletu opon.

Firma Michelin będąca oficjalnym partnerem FIA w ramach cyklu Formuły E opracowała na potrzeby wyścigów oponę MICHELIN Pilot Sport EV. Mistrzostwa Formuły E będą  najmniej szkodzącą środowisku imprezą pod egidą FIA.

REKLAMA

Wyniki I wyścigu Formuły E w Pekinie

1 Lucas di Grassi Audi Sport ABT 52:23.413 127.5 127.5
2 Franck Montagny Andretti Autosport 52:26.280 +2.867s 127.4 127.4
3 Sam Bird Virgin Racing 52:29.972 +6.559s 127.2 127.2

Mistrzostwa Formuły E

Mistrzostwa Formuły E to wyścigi jednomiejscowych samochodów z napędem elektrycznym. Poszczególne imprezy cyklu odbędą się na torach wytyczonych ulicami dziesięciu metropolii. Praktycznie wszystkie inne imprezy motoryzacyjne świata odbywają się w obiektach lub na trasach oddalonych od centrów miast bądź korzystających z kilkukilometrowych odcinków miejskich dróg. Sesje treningowe, przejazdy kwalifikacyjne i sam wyścig rozgrywane będą w ciągu jednego dnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Renault Sport R.S.01 : sportowy bolid z Francji

Organizatorzy Mistrzostw Formuły E zdecydowali, że w pierwszym sezonie zespoły będą się ścigać na identycznych samochodach. W kolejnych edycjach imprezy wymogi techniczne zostaną nieco złagodzone. Zespoły będą mogły opracowywać nowe technologie same lub we współpracy z producentami samochodów i specjalistami z różnych dziedzin. To ważny krok mający podkreślać charakter nowej kategorii wyścigów jako prawdziwego laboratorium rozwiązań służących przyszłej mobilności.

Kalendarz wyścigów Formuły E w sezonie 2014/2015:

  • 13 września 2014 r. – Pekin, Chiny
  • 22 listopada 2014 r. – Putrajaya, Malezja
  • 13 grudnia 2014 r. – Punta del Este, Urugwaj
  • 10 stycznia 2015 r. – Buenos Aires, Argentyna
  • 14 lutego 2015 r. – miejsce wyścigu nie zostało jeszcze ogłoszone
  • 14 marca 2015 r. – Miami, Stany Zjednoczone
  • 4 kwietnia 2015 r. – Long Beach, Stany Zjednoczone
  • 9 maja 2015 r. – Monte Carlo, Monako
  • 30 maja 2015 r. – Berlin, Niemcy
  • 27 czerwca 2015 r. – Londyn, Wielka Brytania

Źródło: materiały prasowe Michelin

Formuła E Lucas di Grassi
FIA
Formuła E
FIA
Formuła E
FIA
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA