Nowy cykl wyścigów – Volkswagen Castrol Cup
REKLAMA
REKLAMA
Żeby przystąpić do udziału w Volkswagen Castrol Cup trzeba zapłacić 39 tys. Euro. Przy czym wspomniana kwota jest całkowitym kosztem startu w pucharze obejmującym samochód, treningi, starty, wyżywienie, serwisowanie auta oraz transport samochodu na poszczególne rundy.
REKLAMA
Ilość zawodników została ustalona na 24 osoby, a nagrodą główną dla zwycięzcy pucharu jest nowy Volkswagen Golf 7 a także kwota 30.000 Euro. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 20.000, a trzeciego 10.00 Euro. Pieniądze te nie będą wypłacone w gotówce, ale przeznaczone zostaną na dalszy rozwój kariery. Zawodnicy nagradzani będą także po każdym wyścigu. Pierwsza ósemka otrzyma do podziału kwotę 8.000 Euro.
Zobacz też: Jak Castrol testuje oleje silnikowe?
50 KM do wykorzystania dla strategów
REKLAMA
Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach GTI. Pierwsze samochody są już zbudowane. Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport, działami Volkswagena zajmującymi się samochodami sportowymi.
Samochód wyposażony jest w silnik 2.0 TSI o mocy 260 KM. Dodatkowy smak rywalizacji doda system Push-to-Pass. System ten po aktywacji, na kilkanaście sekund zwiększy moc silnika o dodatkowe 50 KM. Będzie go można użyć od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu (w zależności od toru). Samochody wyposażone są w nowe zawieszenie i inne elementy dostosowujące je do ekstremalnego ścigania po torze wyścigowym.
Zobacz też: Jak wprowadzić samochód w poślizg – lift-off oversteer?
Serwisowanie samochodu po stronie organizatora
Nowością na polskich torach jest sposób zabezpieczenia i serwisowania samochodów. Przez cały sezon pozostaną one w gestii organizatora, to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczenie na wyścigi. Kierowca na tor wyścigowy stawić się będzie musiał tylko z kaskiem i kombinezonem. Wolno mu będzie tylko i wyłącznie regulować ustawienie fotela i ciśnienie w oponach. Żadna ingerencja w samochody przygotowane przez organizatora nie będzie możliwa.
Zobacz też: Jak wprowadzić samochód w poślizg? Scandinavian flick - Skandynawskie szarpnięcie
Formalności
Żeby ścigać się w Volkswagen Castrol Cup trzeba mieć licencję (koszt 600 zł). Rywalizacja przeznaczona jest dla panów urodzonych po 1 stycznia 1984 roku. W przypadku pań nie ma ograniczeń wiekowych.
Źródło: Materiały prasowe Volkswagen
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.