REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kajetanowicz i Baran, niepokonani na śniegu i lodzie.

Kajetan Sokołowski
OS
OS

REKLAMA

REKLAMA

Kompletna dominacja, Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran po mistrzowsku zdeklasyfikowali rywali w zimowym rajdzie Lotos. Nie pozostawili cienia wątpliwości, kto nadaje tempo i stawia poprzeczkę w tym rajdzie. Ta została natomiast zawieszona wysoko, bo zawodnicy w skali rajdu mieli stratę do prowadzących w wysokości 5 i więcej minut.

W miniony weekend niepokonani na powierzchniach szutrowych Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran przejechali swoje pierwsze os-owe kilometry w tym sezonie. Załoga Lotos Dynamic Rally Team pokonała trasę oficjalnego odcinka testowego najszybciej, a konkurencje zostawili daleko w tyle. W piątek wieczorem nastąpił przejazd pierwszym odcinkiem specjalnym rajdu. Widowiskowa próba odbywająca się zarówno wewnątrz hali Ergo Areny, jak i na terenie otaczającym obiekt, zakończyła się również sukcesem dla duetu niezwyciężonego od dwóch lat.

REKLAMA

Kajetan Kajetanowicz: - To będzie trudny sezon dla wszystkich, a zwłaszcza dla tych, którzy chcą walczyć z zawodnikami w autach Super 2000. Fantsastycznie byłoby z nimi wygrywać. Szczególnie cieszyłby fakt, jeśli wygrywałoby się w tak trudnych warunkach, jakie czekają nas w ten weekend. Najelpszy czas na odcinku testowym cieszy, ale tak naprawdę czekam na długie odcinki specjalne sobotnie i niedzielne.

Zobacz też: Kajetanowicz i Kościuszko nadal w barwach Lotos Dynamic Rally Team

REKLAMA

Kolejnego dnia Kajetanowicz i Baran pokonali pierwsze odcinki w sposób popisowy i bezbłędny, wywalczając sobie znaczną przewagę nad rywalami w zimowym rajdzie. Wszystkie Os-y pokonali najszybciej z całej stawki startujących, włączając w to najdłuższy z nich OS Bożypole.

Kajetan Kajetanowicz: - Jadąc jako pierwsza załoga czyścimy trochę drogę i przy tym szybkim tempie miejscami poszerzamy nieco trasę, ale jedzie się bardzo dobrze. Można nawet powiedzieć, że trudne warunki nam sprzyjają. Staram się cisnąć z całych sił, notatki bardzo dobrze się sprawdzają, szczególnie na nowych odcinkach – w pełni im zaufałem. Często zmienia się przyczepność, droga jest bardzo wąska, bardzo szybka, to daje mi wiele radości z jazy. Bardzo cieszymy się, że jesteśmy na mecie pierwszej pętli z tak dużą przewagą. Będziemy starać się utrzymać to tempo.

Zobacz też: 34. Rajd Dakar. Zwycięstwo Peterhansela

REKLAMA

Niedziela była kolejnym dniem triumfów duetu Kajetanowicz - Baran. Nie oddali ani jednego zwycięstwa rywalom, zdobywając sobie przewagę 4 minut w skali rajdu. W klasyfikacji dnia kolejna załoga będąca za Kajetanowiczem i Baranem miała do odrobienia stratę półtorej minuty w stosunku do prowadzących, co jest praktycznie niewykonalne.

Kajetan Kajetanowicz: - Jedzie się bardzo dobrze. Dziś rano postanowiliśmy wytyczyć tempo i jest ono naprawdę wysokie w porównaniu do konkurencji. Wygraliśmy wszystkie odcinki, zarówno wczoraj, jak i dziś. To genialne uczucie. Warunki są ekstremalnie trudne. Myślę, że każdy z zawodników to potwierdzi. Nawierzchnia na trasie to szuter, lód, śnieg, są też łączniki asfaltowe - jednym słowem jest wszystko. Jedziemy na oponach z kolcami i to daje dużo emocji. Musimy skoncentrować się na dobrym czytaniu drogi, przewidywać gdzie jest bardziej ślisko. Myślę, że jest to jeden z najtrudniejszych, o ile nie najtrudniejszy rajd, jaki jechałem w życiu, ale sprawia mi ogromną frajdę.

Zobacz też: Rajd Dakar: problemy Adama Małysza

Dobra passa nie opuściła zawodników do samego końca, którzy wygrali w tym rajdzie wszystko co można było wygrać. Już trzeci raz z rzędu zostali zwycięzcami rajdu Lotos, wywalczając pięciominutową przewagę nad rywalami w całości rajdu. Lepiej rozpoczynającego się sezonu załoga Lotos Dynamic Rally Team nie mogła sobie wymarzyć, gdyż zdobyli komplet punktów do klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Polski, pozostając przy tym niepokonanymi od dwóch sezonów na powierzchniach luźnych.

Kajetan Kajetanowicz: - Jesteśmy bardzo bardzo szczęśliwi. Na pewno był to dla nas niezwykle udany rajd. Wygraliśmy wszystkie zaliczane do klasyfikacji odcinki. Tego się nie spodziewałem. Mnóstwo frajdy, a z drugiej strony duża presja i spore ryzyko, jakie podejmowaliśmy na bardzo śliskich i szybkich odcinkach specjalnych powodowały, że to była taka zabawa na serio. Miałem dobry feeling, wszystko układało się perfekcyjnie. Cały zespół ciężko pracował już od kilku miesięcy, a auto spisało się znakomicie. Jesteśmy tym bardziej szczęśliwi, że to nasze trzecie zwycięstwo w Rajdzie Lotos. Można powiedzieć, że to ukoronowanie naszej trzyletniej współpracy, reprezentowania barw LOTOS Dynamic i ogromny sukces.

Jarek Baran: - Bardzo trudny rajd. Wczorajsze odcinki były wyjątkowo fajne, dzisiejsze też, choć nieco gorzej przygotowane. Warunki były naprawdę niełatwe, a droga nieprzewidywalna. Udało się nam pojechać bardzo czysto i myślę, że bardzo dobrym tempem. Fajnie jest wygrać trzeci raz z rzędu Rajdu Lotos. To dobry początek sezonu.

Kajetan Kajetanowicz
Kajetan Kajetanowicz
OS
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    Kto musi odśnieżać drogi? Czasami to obowiązek... kierowcy. Inaczej zapłaci odszkodowanie

    Kierowcy też muszą odśnieżać drogi. Co prawda nie publiczne, ale mimo wszystko obowiązek taki mają. I warto o nim pamiętać. Zwłaszcza że w razie jego zaniedbania, mandat dochodzący do 1500 zł to naprawdę najmniejszy z problemów.

    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    REKLAMA

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    REKLAMA