REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kajetanowicz i Baran, niepokonani na śniegu i lodzie.

Kajetan Sokołowski
OS
OS

REKLAMA

REKLAMA

Kompletna dominacja, Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran po mistrzowsku zdeklasyfikowali rywali w zimowym rajdzie Lotos. Nie pozostawili cienia wątpliwości, kto nadaje tempo i stawia poprzeczkę w tym rajdzie. Ta została natomiast zawieszona wysoko, bo zawodnicy w skali rajdu mieli stratę do prowadzących w wysokości 5 i więcej minut.

W miniony weekend niepokonani na powierzchniach szutrowych Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran przejechali swoje pierwsze os-owe kilometry w tym sezonie. Załoga Lotos Dynamic Rally Team pokonała trasę oficjalnego odcinka testowego najszybciej, a konkurencje zostawili daleko w tyle. W piątek wieczorem nastąpił przejazd pierwszym odcinkiem specjalnym rajdu. Widowiskowa próba odbywająca się zarówno wewnątrz hali Ergo Areny, jak i na terenie otaczającym obiekt, zakończyła się również sukcesem dla duetu niezwyciężonego od dwóch lat.

REKLAMA

REKLAMA

Kajetan Kajetanowicz: - To będzie trudny sezon dla wszystkich, a zwłaszcza dla tych, którzy chcą walczyć z zawodnikami w autach Super 2000. Fantsastycznie byłoby z nimi wygrywać. Szczególnie cieszyłby fakt, jeśli wygrywałoby się w tak trudnych warunkach, jakie czekają nas w ten weekend. Najelpszy czas na odcinku testowym cieszy, ale tak naprawdę czekam na długie odcinki specjalne sobotnie i niedzielne.

Zobacz też: Kajetanowicz i Kościuszko nadal w barwach Lotos Dynamic Rally Team

Kolejnego dnia Kajetanowicz i Baran pokonali pierwsze odcinki w sposób popisowy i bezbłędny, wywalczając sobie znaczną przewagę nad rywalami w zimowym rajdzie. Wszystkie Os-y pokonali najszybciej z całej stawki startujących, włączając w to najdłuższy z nich OS Bożypole.

REKLAMA

Kajetan Kajetanowicz: - Jadąc jako pierwsza załoga czyścimy trochę drogę i przy tym szybkim tempie miejscami poszerzamy nieco trasę, ale jedzie się bardzo dobrze. Można nawet powiedzieć, że trudne warunki nam sprzyjają. Staram się cisnąć z całych sił, notatki bardzo dobrze się sprawdzają, szczególnie na nowych odcinkach – w pełni im zaufałem. Często zmienia się przyczepność, droga jest bardzo wąska, bardzo szybka, to daje mi wiele radości z jazy. Bardzo cieszymy się, że jesteśmy na mecie pierwszej pętli z tak dużą przewagą. Będziemy starać się utrzymać to tempo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: 34. Rajd Dakar. Zwycięstwo Peterhansela

Niedziela była kolejnym dniem triumfów duetu Kajetanowicz - Baran. Nie oddali ani jednego zwycięstwa rywalom, zdobywając sobie przewagę 4 minut w skali rajdu. W klasyfikacji dnia kolejna załoga będąca za Kajetanowiczem i Baranem miała do odrobienia stratę półtorej minuty w stosunku do prowadzących, co jest praktycznie niewykonalne.

Kajetan Kajetanowicz: - Jedzie się bardzo dobrze. Dziś rano postanowiliśmy wytyczyć tempo i jest ono naprawdę wysokie w porównaniu do konkurencji. Wygraliśmy wszystkie odcinki, zarówno wczoraj, jak i dziś. To genialne uczucie. Warunki są ekstremalnie trudne. Myślę, że każdy z zawodników to potwierdzi. Nawierzchnia na trasie to szuter, lód, śnieg, są też łączniki asfaltowe - jednym słowem jest wszystko. Jedziemy na oponach z kolcami i to daje dużo emocji. Musimy skoncentrować się na dobrym czytaniu drogi, przewidywać gdzie jest bardziej ślisko. Myślę, że jest to jeden z najtrudniejszych, o ile nie najtrudniejszy rajd, jaki jechałem w życiu, ale sprawia mi ogromną frajdę.

Zobacz też: Rajd Dakar: problemy Adama Małysza

Dobra passa nie opuściła zawodników do samego końca, którzy wygrali w tym rajdzie wszystko co można było wygrać. Już trzeci raz z rzędu zostali zwycięzcami rajdu Lotos, wywalczając pięciominutową przewagę nad rywalami w całości rajdu. Lepiej rozpoczynającego się sezonu załoga Lotos Dynamic Rally Team nie mogła sobie wymarzyć, gdyż zdobyli komplet punktów do klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Polski, pozostając przy tym niepokonanymi od dwóch sezonów na powierzchniach luźnych.

Kajetan Kajetanowicz: - Jesteśmy bardzo bardzo szczęśliwi. Na pewno był to dla nas niezwykle udany rajd. Wygraliśmy wszystkie zaliczane do klasyfikacji odcinki. Tego się nie spodziewałem. Mnóstwo frajdy, a z drugiej strony duża presja i spore ryzyko, jakie podejmowaliśmy na bardzo śliskich i szybkich odcinkach specjalnych powodowały, że to była taka zabawa na serio. Miałem dobry feeling, wszystko układało się perfekcyjnie. Cały zespół ciężko pracował już od kilku miesięcy, a auto spisało się znakomicie. Jesteśmy tym bardziej szczęśliwi, że to nasze trzecie zwycięstwo w Rajdzie Lotos. Można powiedzieć, że to ukoronowanie naszej trzyletniej współpracy, reprezentowania barw LOTOS Dynamic i ogromny sukces.

Jarek Baran: - Bardzo trudny rajd. Wczorajsze odcinki były wyjątkowo fajne, dzisiejsze też, choć nieco gorzej przygotowane. Warunki były naprawdę niełatwe, a droga nieprzewidywalna. Udało się nam pojechać bardzo czysto i myślę, że bardzo dobrym tempem. Fajnie jest wygrać trzeci raz z rzędu Rajdu Lotos. To dobry początek sezonu.

Kajetan Kajetanowicz
Kajetan Kajetanowicz
OS
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA