REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w F1 przesądzone: FIA wprowadza silniki 1.6 turbo

Międzynarodowa Federacja Samochodowa zadecydowała, że od 2014 roku w Formule 1 pojawią się silniki V6 o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem fot. newspress
Międzynarodowa Federacja Samochodowa zadecydowała, że od 2014 roku w Formule 1 pojawią się silniki V6 o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zadecydowała, że od 2014 roku w Formule 1 pojawią się silniki V6 o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem. Ze zmianami nie zgadza się kilka czołowych zespołów m.in. Ferrari.

FIA podczas obrad zadecydowała, że dotychczasowe jednostki V8 o pojemności 2.4 litra zostaną od 2014 roku zastąpione silnikami 1.6 turbo. Do głosowania doszło za pomocą faksu. Z decyzją nie zgadzało się kilka zespołów z czołówki stawki, ale to FIA decyduje o kształcie przepisów. Zapowiada się duża dyskusja na temat poczynionych zmian.

REKLAMA

Zobacz też: Verva Street Racing 2011

REKLAMA

W historii mieliśmy już do czynienia z podobnymi modyfikacjami. Silniki V10 o pojemności 3 litrów zostały zastąpione V8 2,4 litra. Tym razem zmiany są jednak bardziej drastyczne i do Formuły 1 wkracza downsizing. Motory 1.6 nie podobają się nie tylko większości zespołów ale również kibicom tego najbardziej prestiżowego motorsportu. Od kilku lat obserwuje się systematyczny spadek osiąganych rekordów, ucierpi również charakterystyczny dźwięk bolidu F1.

Szef F1 Bernie Ecclestone także oponował przeciwko zmianom, ale sprawa jest już przesądzona. Od 2014 roku Formuła 1 będzie zasilana małolitrażowymi jednostkami 1.6 turbo o mocy mniejszej niż dzisiejsze 750 koni mechanicznych. Zmniejszona zostanie również maksymalna liczba obrotów ale nie zostało jeszcze ustalone do jakiego poziomu. Mówi się o wartościach rzędu 12 lub 15 tysięcy obr/min.

Zobacz też: Otwarto pierwszy na świecie salon McLaren'a

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto poinformowano, że od 2014 roku KERS zastąpią inne, dające większą moc systemy odzyskiwania energii kinetycznej i ich nazwa będzie w skrócie brzmiała ERS. To w połączeniu z turbodoładowaniem ma spowodować, że ogólna moc całego zestawu łącznie z jednostką napędową pozostanie na dotychczasowym poziomie około 750 KM.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA