REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Limitowana wersja Mégane: R.S Trophy

Otwarcie zamówień nastąpi 20 czerwca 2011 r fot. Renault
Otwarcie zamówień nastąpi 20 czerwca 2011 r fot. Renault

REKLAMA

REKLAMA

Renault przedstawiło nową wersję Renault Mégane Sport. Limitowana 265-konna edycja kompaktowego Megane powstanie zaledwie w 500 egzemplarzach

Renault Megane R.S Trophy będzie legitymowało się mocą 265 KM i momentem obrotowym 360 Nm. Nowa wersja jest wyposażona w większe, 19 calowe koła, a podwyższona moc silnika pozwala wykorzystać pełnię możliwości sportowego zawieszenia Cup.

REKLAMA

Maksymalny moment obrotowy w zmodyfikowanym silniku 2.0 Turbo jest dostępny od 3000 do 5000 obr./min a stosunek masy do mocy wynosi 5,09 kg/KM. Co daje 132,5 KM z jednego litra pojemności. Dzięki tym zabiegom, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6 sekund a prędkość maksymalna wynosi 254 km/h. Auto posiada specjalne ustawienia zawieszenia Cup i samoblokujący mechanizm różnicowy w seryjnej specyfikacji pojazdu.

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

REKLAMA

Ogumienie Bridgestone Potenza RE050A – wywodzące się z Formuły 1 – ma zapewnić dobre trzymanie się drogi na suchej i mokrej nawierzchni, zwłaszcza w ciasnych zakrętach. Konstruktorzy podkreślają, że sportowe Renault ma zadowolić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 8,2 l/ 100 km.

We wnętrzu znajdą się fotele kubełkowe Recaro, a wyświetlacz centralny będzie przekazywał informacje z Systemu R.S. Monitor. Jest to nowoczesny, telemetryczny system pokładowy, rejestrujący parametry pracy układów mechanicznych pojazdu i wyświetlający je w czasie rzeczywistym podczas jazdy na torze, do której Mégane R.S. Trophy jest przeznaczone. Swoje możliwości ma udowodnić podczas Renault Sport Day 17 czerwca 2011 r. na torze Nürburgring (Niemcy).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Renault Megane II

Otwarcie zamówień nastąpi 20 czerwca 2011 r. Samochód będzie oferowany w następujących krajach: Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Belgia, Portugalia, Hiszpania, Włochy, Szwajcaria, Austria i Słowenia.
Auto będzie kosztowało około 35 500 euro.

Renault Megane R.S Trophy będzie legitymowało się mocą 265 KM i momentem obrotowym 360 Nm fot. Renault
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6 sekund a prędkość maksymalna wynosi 254 km/h fot. Renault
We wnętrzu znajdą się fotele kubełkowe Recaro, a wyświetlacz centralny będzie przekazywał informacje z Systemu R.S. Monitor fot. Renault
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA