REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najnowszy model BMW Serii 1

Subskrybuj nas na Youtube
Nowe BMW Serii 1 zostanie zaprezentowane jesienią 2011 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. BMW Serii 1 Fot. BMW
Nowe BMW Serii 1 zostanie zaprezentowane jesienią 2011 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. BMW Serii 1 Fot. BMW

REKLAMA

REKLAMA


Nowe BMW Serii 1 zostanie zaprezentowane jesienią 2011 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Kompaktowe BMW jest większe od poprzednika i ma mieć lepsze właściwości jezdne.

Poprzednia generacja BMW Serii 1 zadebiutowała na rynku jesienią 2004 roku. Łączna sprzedaż tego kompaktu przekroczyła poziom miliona egzemplarzy, dlatego producent nie wprowadził żadnych rewolucyjnych zmian, ale skupił się na udoskonalaniu konstrukcji.

REKLAMA

W porównaniu z poprzednikiem nowe BMW Serii 1 jest o 85 mm dłuższe, a rozstaw osi został zwiększony o 30 mm, dzięki czemu uzyskano więcej przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy. Bagażnik ma teraz pojemność od 360 do maksymalnie 1200 litrów (po całkowitym złożeniu tylnej kanapy).

Zobacz również: Rynek niemiecki w maju

Podczas prac nad nowym modelem specjaliści BMW chcieli udoskonalić model, w którym koncepcja napędu na tylną oś oraz rozkład masy na przednią i tylną oś rozmieszczony w stosunku 50:50 pozwoliły zapewnić dobre właściwości jezdne.

Wszystkie jednostki napędowe w gamie Serii 1 (benzynowe i wysokoprężne) wykorzystują teraz nowe rozwiązania BMW TwinPower Turbo. Omawiana technologia pozwala czterocylindrowej jednostce na osiągnięcie mocy, która normalnie wymagałaby w silniku o zapłonie iskrowym większej liczby cylindrów oraz zdecydowanie wyższej pojemności skokowej. Czterocylindrowy silnik (z aluminiową skrzynką korbową oraz konstrukcją typu bedplate stosowaną na co dzień w samochodach wyścigowych) jest lżejszy i bardziej zwarty niż typowa jednostka sześciocylindrowa o porównywalnej mocy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Wyprodukowano już 100 000 sztuk Skody Yeti

W gamie dostępne będą początkowo następujące wersje modelowe:

- BMW 118i
moc: 125kW/170 KM przy 4800 o/m
maksymalny moment: 250Nm w przedziale 1500-4500 o/m
przyspieszenie 0 do 100 km/h: 7,4 sekundy
prędkość maksymalna: 225 km/h
średnie zużycie paliwa: 5,8-5,9 l/100 km (tryb mieszany)
- BMW 116i
moc: 100kW/136 KM przy 4400 o/m
maksymalny moment: 220Nm w przedziale 1350-4300 o/m
przyspieszenie 0 do 100 km/h: 8,5 sekundy
prędkość maksymalna: 210 km/h
średnie zużycie paliwa: 5,5-5,7 l/100 km (tryb mieszany)
- BMW 120d
moc: 135kW/184 KM przy 4000 o/m
maksymalny moment: 380Nm w przedziale 1750-2750 o/m
przyspieszenie 0 do 100 km/h: 7,2 sekundy
prędkość maksymalna: 228 km/h
średnie zużycie paliwa: 4,5-4,6 l/100 km (tryb mieszany)
- BMW 118d
moc: 105kW/143 KM przy 4000 o/m
maksymalny moment: 320Nm w przedziale 1750-2500 o/m
przyspieszenie 0 do 100 km/h: 8,9 sekundy
prędkość maksymalna: 212 km/h
średnie zużycie paliwa: 4,4-4,5 l/100 km (tryb mieszany)
- BMW 116d
moc: 85kW/116 KM przy 4000 o/m
maksymalny moment: 260Nm w przedziale 1750-2500 o/m
przyspieszenie 0 do 100 km/h: 10,3 sekundy
prędkość maksymalna: 200 km/h
średnie zużycie paliwa: 4,3-4,5 l/100 km (tryb mieszany)

BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
BMW Serii 1 Fot. BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA