REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy rozpocznie się budowa ostatniego mazowieckiego odcinka S8?

Subskrybuj nas na Youtube
Kiedy rozpocznie się budowa ostatniego mazowieckiego odcinka S8?
Kiedy rozpocznie się budowa ostatniego mazowieckiego odcinka S8?
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Drogowcy uzyskali komplet zezwoleń na realizację mazowieckiego odcinka drogi ekspresowej S8 od Wyszkowa do granicy z woj. podlaskiem. Kiedy rozpocznie się budowa?

Jest komplet zezwoleń na realizację mazowieckiego odcinka S8

Jest już komplet zezwoleń na realizację mazowieckich odcinków drogi ekspresowej S8 od Wyszkowa aż do granicy województw mazowieckiego i podlaskiego (razem 38,5 km). Wybrani zostali też wykonawcy, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty. Rozpoczęcie prac planowane jest na wiosnę przyszłego roku.

REKLAMA

3.12. wojewoda mazowiecki wydał zezwolenie na budowę odcinka drogi ekspresowej S8 od Wyszkowa do istniejącej obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Trzy dni wcześniej – 30.11 – wydał też ZRID na realizację odcinka od obwodnicy Ostrowi do granicy województwa.

Obu dokumentom nadany został rygor natychmiastowej wykonalności. Tym samym z dniem wydania decyzji nieruchomości przeznaczone pod drogę przechodzą na własność Skarbu Państwa. Mazowiecki Urząd Wojewódzki będzie prowadził procedurę odszkodowawczą.

Zobacz też: Budowa S8 w mazowieckiem

Wybrane oferty do realizacji odcinków S8

Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych pozwala na podpisanie - z początkiem przyszłego roku - umów z wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty na budowę mazowieckiej części S8 (pozostał jeszcze czas na odwołania) . A oferty zostały wybrane przez białostocki oddział GDDKiA, który przygotowuje i ma realizować tę inwestycje na mocy zarządzenia Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad :

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– w dniu 23 listopada dla odcinka realizacyjnego Ia - Wyszków - węzeł Poręba (z węzłem) – najkorzystniejsza oferta firmy SKANSKA S.A., 334,7 8 mln zł.

- również 23 listopada dla fragmentu II - Obwodnica Ostrowi Mazowieckiej – granica województw mazowieckiego i podlaskiego – najkorzystniejsza oferta firmy POLAQUA Sp. z o.o., 248,89 mln. zł.

- w dniu 2 grudnia dla odcinka Ib - węzeł Poręba – Obwodnica Ostrowi Mazowieckiej – najkorzystniejsza oferta Konsorcjum: PORR Polska Infrastructure S.A. i UNIBEP S.A., 404,46 mln zł.

Zobacz też: Budowa trasy S8 - odkrycia archeologiczne

Co i kiedy powstanie w ramach budowy trasy ekspresowej S8

REKLAMA

Droga ekspresowa S8 ma mieć - na całej długości od Wyszkowa po Białystok - dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę. Na odcinkach mazowieckich o łącznej długości 38,5 km przewidziano budowę 7 węzłów drogowych, rozbudowę istniejących dróg w zakresie inwestycji, budowę dróg dojazdowych, punktów kontroli pojazdów, ekranów akustycznych oraz niezbędnej infrastruktury technicznej.

Niezbędna wycinka drzew kolidujących z projektowaną drogą ruszy prawdopodobnie jeszcze w grudniu tego roku (na terenach administrowanych przez Lasy Państwowe). Na pozostałych obszarach prace podejmą już wykonawcy, z którymi podpisanie umów na realizację zadań planowane jest na pierwsze miesiące 2016 roku.

Rozpoczęcie prac budowlanych możliwe będzie wówczas w II kwartale przyszłego roku, a inwestycja prowadzona będzie przez 22 miesiące (do tego należy doliczyć okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca w których prac można nie prowadzić). Mazowieckim fragmentem S8 powinniśmy pojechać w drugiej połowie 2018 roku.

Źródło: Materiały prasowe GDDKiA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA