GDDKiA planuje nową trasę wylotową z Warszawy
REKLAMA
REKLAMA
Nawet o 50 tysięcy pojazdów dziennie ma się zmniejszyć ruch na mocno w tej chwili obciążonych trasach dk 7 i dk8. Zgodnie z zapowiedziami GDDKiA, nowa droga ma być gotowa już w 2015 roku.
REKLAMA
Janki – Raszyn to droga krajowa, na której wspólnie przebiegają drogi Nr 8 i Nr 7 łącząc się i tworząc wspólny wjazd do Warszawy. Średnie natężenie dobowe na tej drodze wynosi 61240 pojazdów przy jednoczesnej gęstej zabudowie, powodując, że jest to jeden z najbardziej obciążonych odcinków drogowych w Polsce.
Zobacz też: Nowelizacja ustawy o drogach publicznych
REKLAMA
Dzięki nowej drodze, w Alei Krakowskiej na odcinku od ul. Łopuszańskiej do Raszyna, ruch pojazdów powinien spaść o około 25 tysięcy na dobę, a w roku 2025 nawet o 50 tysięcy. Gdyby droga nie powstała, już w 2025 roku Aleją Krakowską dziennie przejeżdżałoby średnio 92-100 tys. pojazdów.
Zamówienie obejmuje: „zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S8 na odc. Salomea – Wolica” wraz z powiązaniami z dk nr 7, na odcinku Paszków – Opacz -Łopuszańska (odcinek pozamiejski)” to m.in. budowa odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz – Janki Małe, na odcinku Janki Małe – Paszków) wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 wraz z budową obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową, drogi klasy GP, budowa węzłów drogowych: Sokołowska, Janki Małe, Paszków; budowa obwodu utrzymania, miejsca kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego i Miejsca Obsługi Podróżnych.
Zobacz też: Drogi krajowe coraz bezpieczniejsze
Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą to listopad 2012. Jednak znając polskie realia, termin ulegnie przedłużeniu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.