REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Nadal najchętniej kupowane są nowe samochody z silniej na benzynę, ale gonią je szybko hybrydy
Nadal najchętniej kupowane są nowe samochody z silniej na benzynę, ale gonią je szybko hybrydy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Styczeń rozpoczął się zaskakująco dobrze dla polskiego rynku motoryzacyjnego. Pomimo zaostrzenia norm emisji spalin i związanym z tym reakcji importerów, w Polsce zarejestrowano łącznie 44 248 nowych samochodów osobowych i 4 924 nowe samochody dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. W obu przypadkach były to wyniki lepsze niż w styczniu 2024 roku, co spowodowało wzrost całego rynku o 3,7 proc. Kto był najlepszy na poszczególnych rynkach?

REKLAMA

Benzyniaki nadal nadają tempo choć gonią je hybrydy

Nadal najpopularniejsze są samochody benzynowe, które stanowią 32,8 proc. rynku nowych samochodów osobowych. Drugim najpopularniejszym napędem w Polsce są obecnie hybrydy (HEV), stanowiące 26,9 proc., a trzecim miękkie hybrydy (MHEV) – 23,8 proc.
Co ciekawe, znaczący wzrost popularności zaliczył Diesel, który w styczniu 2025 roku stanowił 8,3 proc. rynku (wobec 6,8 proc. rok wcześniej). Zauważalny wzrost odnotowały także hybrydy plug-in (PHEV) – o 1 p.p. do 3,5 proc.
Samochody elektryczne pomimo symbolicznego wzrostu rejestracji odnotowały spadek udziału w rynku (obecnie 2,5 proc.), a jednym z większych przegranych w nowym roku są samochody na LPG, które straciły 1 p.p. i mają obecnie 2,2 proc.

Samochody w styczniu: Toyota nadal liderem, ale większym zaskoczeniem jest jej marka premium

Nowy rok rozpoczął się trendami znanymi z końca 2024 roku, choć w niektórych przypadkach przybrały one nieoczekiwany rozmach. Liderem rynku niezmiennie jest Toyota, która notując 9 006 rejestracji objęła ponad 20 proc. udziału w rynku. Za jej plecami znalazły się Skoda (4 067 rej.) i Volkswagen (3 438), a pierwszą piątkę uzupełniły Kia (2 912) i Hyundai (2 611).
Najciekawsze rzeczy działy się jednak w segmencie premium, któremu przewodzi Audi (2 444 rejestracje, 6. miejsce ogółem), za którego plecami znajduje się jednak Lexus (2 046, 7.). Japońska marka premium wyprzedziła Mercedesa (1 945) oraz BMW (1 762), co jest pierwszą taką sytuacją w historii. Co więcej, Lexus jest najpopularniejszym wyborem wśród klientów indywidualnych.
W czołowej piętnastce z 985 rejestracjami znalazło się MG (14.), które rzecz jasna może pochwalić się największym wzrostem rok do roku. Zadowoleni mogą być także w Fordzie, który po 53-procentowym wzroście znalazł się na 10. miejscu z 1 327 rejestracjami. Wśród największych przegranych można wskazać marki Stellantisa – zarówno sprzedaż Peugeota, jak i Citroena spadła o ponad 20 proc. rok do roku, to Opel wypadł w ogóle z TOP 20 producentów.

Samochody w styczniu: Corolla wciąż najpopularniejszym modelem kupowanych nowych aut

Najpopularniejszym modelem w Polsce pozostaje Toyota Corolla, która w styczniu odnotowała 2 257 rejestracji. W czołowej piątce znalazła się jednak jeszcze tylko jeden model japońskiego producenta – Toyota C-HR na drugim miejscu, a TOP 5 uzupełniły Skoda Octavia, Kia Sportage i Hyundai Tucson.
Najpopularniejszym modelem z segmentu premium był natomiast Lexus NX z 986 rejestracjami, który zajął 7. Miejsce w ogólnym rankingu. Poza tym w TOP 20 znalazły się także Audi Q5 (12.), Volvo XC60 (15.) i Cupra Formentor (18.). W czołowej dwudziestce znalazło się także miejsce dla przedstawiciela chińskiej marki – MG HS zajął 11. Miejsce.

Na rynku samochodów dostawczych Ford przełamał długie rządy Renault

Nowy rok na rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej najlepiej rozpoczął Ford. Amerykański producent odnotował 820 rejestracji, co wystarczyło na zajęcie pierwszego miejsca. Tuż za jego plecami niespodziewanie znalazła się Toyota (790 rej.), która odnotowała wzrost o 48 proc. rdr. Renault tym razem zajęło dopiero 4. miejsce, przegrywając jeszcze z Volkswagenem.
Zmiany nie ominęły także rankingu modeli, w którym Renault Master (361 rejestracji) musiał uznać wyższość Mercedesa Sprintera (377). Czołową piątkę uzupełniły Volkswagen Crafter, Toyota Proace City i Toyota Proace Max. Tuż za nią znalazł się Ford Ranger – najpopularniejszy w segmencie pick-upów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Samochody w styczniu: w Superauto.pl średnie ceny aut niższe niż przed rokiem

REKLAMA

Jak wyglądała sytuacja w Superauto.pl w styczniu? Najpopularniejszą marką wolumenową był Hyundai (13 proc.), który wyprzedził Kię i Skodę (po 12 proc.). Średnia cena samochodu marki popularnej w Superauto.pl wyniosła 132 081 zł, będąc niższą o ponad 13 tysięcy złotych niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Podobny trend ma miejsce w segmencie samochodów premium, gdzie średnia cena samochodu w Superauto.pl wyniosła 255 639 zł, podczas gdy rok temu było to 266 576 zł. Najpopularniejszą marką premium w styczniu w Superauto.pl był Mercedes (38 proc.) przed BMW (25 proc.) i Audi (15 proc.).

W segmencie samochodów dostawczych klienci Superauto.pl najczęściej decydowali się na Forda (29 proc.), Renault (28 proc.) i Fiata (15 proc.). Podobnie jak w pozostałych segmentach, średnia cena samochodu dostawczego kupionego na platformie sprzedażowej Superauto.pl spadła względem stycznia 2024 r. – z 137 182 zł do 133 577 zł netto.
– Pierwszy miesiąc po zaostrzeniu norm emisji spalin przyniósł wzrost względem ostatniego roku, co jest dobrym prognostykiem, zwłaszcza, że niektóre marki rejestrowały wiele samochodów w grudniu, aby nie były one wliczane w ich emisję już pod nowymi regulacjami – komentuje Bartosz Chojnacki, wiceprezes zarządu Superauto.pl.

– Wgłębiając się w dane widać wyraźnie, że w dużej mierze o wzrost zadbali klienci indywidualni, którzy zarejestrowali 18 proc. samochodów więcej niż rok wcześniej. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na Lexusa, który z dość ograniczoną gamą modelową pobija kolejne rekordy sprzedażowe, wyprzedzając uznanych konkurentów z Niemiec – dodaje Bartosz Chojnacki, wiceprezes zarządu Superauto.pl.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA