REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test BMW 535i: Klasyczny image wraca

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
BMW 535i przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Stylistyka nowej Piątki zaskoczyła. Negatywnie tych, którzy uwielbiali kształty poprzedniej generacji, a pozytywnie wszystkich pozostałych. Brak awangardy i dużo klasycznych kształtow - tak teraz wygląda to auto.

REKLAMA

Piątka na reszcie wygląda klasycznie. Wiem, że są zwolennicy stylistyki jaką proponował Chris Bangle, ale ja się do nich nie zaliczam. Dlatego cieszę się że ta popularna limuzyna nabrała bardziej tradycyjnego wyglądu, który nawiązuje do starszych generacji modelu. Przed nami stoi model 535i. Mamy zatem klasyczny trójbryłowy podział karoserii i stonowany wygląd zarówno przednich jak i tylnych świateł. W dodatku z tyłu i z boku auto z daleka do złudzenia przypomina Siódemkę. Jest to dowodem na to, że producent wraz ze zmianą generacji postanowił zwiększyć prestiż modelu.

REKLAMA

Jeśli zajrzymy do środka, od razu zobaczymy, że mu się to udało. Wnętrze, mimo że nie zaskakuje swoim wyglądem (bo BMW konsekwentnie serwuje podobny wygląd kokpitu we wszystkich swoich modelach) charakteryzuje się kilkoma szczegółami, które zaczynają dopiero pojawiać się w nowościach tej marki. Chodzi o nową stylistykę zegarów oraz nieco zmieniony design panelu klimatyzacji i radia. Jest też nowy selektor automatycznej skrzyni biegów. Przed oczami kierowcy znajdują się teraz cztery oddzielne okrągłe wskaźniki oraz duży wyświetlacz, który jednak zrobiony został w taki sposób, że sprawia wrażenie komunikatów wyświetlających się dynamicznie pod obrotomierzem. Jest też tradycyjny wskaźnik chwilowego spalania, wzbogacony o informację o odzyskiwaniu energii podczas hamowania silnikiem. Poza tym zamiast wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej (szkoda, że go nie ma) znajdziemy wskaźnik temperatury oleju.

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW 535i

REKLAMA

Nikogo chyba nie zaskoczy znakomita jakość materiałów, (choć plastik udający drewno nie wygląda najlepiej i trochę nie przystoi) wygodne fotele czy dobra ergonomia miejsca pracy kierowcy. Tego właśnie spodziewamy się po bawarskiej limuzynie. Jest też kilka gadżetów. Na pochwałę zasługuje np. projektor wyświetlający na szybie informacje o prędkości, komunikatach komputera czy wskazaniach nawigacji oraz kamery na rogach przedniego zderzaka umożliwiające zauważenie aut jadących prostopadłą drogą, bez nadmiernego wychylania się przodem Wszystko czytelne, a jednocześnie nie rozpraszające kierowcy. Ilość miejsca z przodu jest wystarczająca. Nie brakuje miejsca na nogi, a dzięki temu że auto jest szerokie (1860mm) nie ma też problemu z trącaniem się łokciami. Pozycja za kierownica również najwyższej próby. Z tyłu wyższym pasażerom może brakować miejsca na wysokości kolan. Poza tym kabina jest przyjazna i wyposażona w wiele praktycznych schowków i uchwytów. Bezowa skóra rozjaśnia wnętrze, podobnie jak duży szyberdach.

Pod maską wersji 535i pracuje benzynowy, sześciocylindrowiec o pojemności trzech litrów i mocy 306 koni mechanicznych. Uwagę zwraca moment obrotowy, który wynosi 400 Nm i dostępny jest w szerokim zakresie, bo od 1200 do 5000 obrotów na minutę. Oznacza to równe przyspieszenie już od najniższych prędkości. To z resztą też zasługuje na wysokie noty, bo 535i potrzebuje zaledwie sześciu sekund, aby przyśpieszyć do 100 km/h. Silnik ten był zresztą kilkukrotnie nagradzany tytułem Engine of the Year. Sprężono go z ośmiobiegowym automatem. Jego praca nie daje powodów do narzekań. Jeśli będziemy jechać spokojnie poszczególnie przełożenia będą zmieniane poniżej 2000 obrotów co ma ograniczyć spalanie i hałas. Sama praca odbywa się bez szarpnięć. Testowany przez nas egzemplarz miał jednak problem z elektroniką silnika. Podczas jazdy wyskakiwał błąd jednostki napędowej i następowało ograniczenie mocy. Jak twierdzi importer - podczas dynamicznej jazdy na śliskiej nawierzchni jest to zjawisko normalne, mające na celu uchronić m.in. sprzęgło oraz inne podzespoły narażone na przeciążenia, ale podczas spokojnej jazdy na pewno nie jest to zdrowy objaw.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Podwozia przygotowywane przez speców z BMW to już legenda. Przyznaje, że z tak dobrym układem kierowniczym jak w nowej Piątce, miałem do czynienia tylko w autach marki Porsche. Jadąc tym autem można wyczuć różnice pomiędzy rożnymi rodzajami asfaltu, a precyzja z jaką daje się prowadzić ta wielka limuzyna, godna jest aut sportowych. Z kolei zawieszenie posiada czterostopniową regulację charakterystyki. Domyślnym jest tryb Normal – najbardziej uniwersalna opcja. Aby poprawić komfort i zadowolić zwolenników bardziej leniwej jazdy należy zmienić ustawienie na tryb Comfort. Auto staje się wtedy bardziej miękkie, a moc silnika zostaje nieco stłumiona.

Po drugiej stronie skali znajdziemy tryb Sport. Samochód utwardza wtedy charakterystykę zawieszenia oraz poprawia reakcje na gaz. Dla najbardziej żądnych wrażeń kierowców pozostaje jeszcze tryb Sport +. System domyślnie wyłącza wtedy kontrole trakcji, a biegi są zmieniane później niż w pozostałych ustawieniach. Trzeba przyznać, że różnica pomiędzy jazdą tym autem przy rożnych ustawieniach systemu – zwłaszcza tych skrajnych – pozwala zobaczyć jak uniwersalny charakter ma ten samochód. Od eleganckiej limuzyny dla prezesa jadącego na tylnym fotelu (Comfort) do pojazdu o sportowych możliwościach dla jego szofera (Sport +).

Nowa Piatka to bez wątpienia jedno z najlepszych aut klasy średniej wyższej. Nie zmieniają tego nawet problemy z elektronika testowanego egzemplarza. Za podstawową wersje tego auta (520d) trzeba zapłacić 174 400zł. Testowana 535i to już wydatek 234 900zł. Oczywiście tylko wtedy, gdy nie zdecydujemy się skorzystać z bogatej listy wyposażenia dodatkowego. A jest ona bardzo kusząca, ale i bardzo droga. Dość powiedzieć, że testowany przez nas egzemplarz wart był około 370 tysięcy złotych.

BMW X6 3.0 nawet 35000 rabatu! Sprawdź teraz!

BMW 535i przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
BMW 535i przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
BMW 535i kokpit fot. Maciej Medyj
BMW 535i fotele przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i fotele tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i fotele tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
BMW 535i kokpit fot. Maciej Medyj
BMW 535i bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW 535i bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW 535i silnik fot. Maciej Medyj
BMW 535i zegary fot. Maciej Medyj
BMW 535i wyświetlacz fot. Maciej Medyj
BMW 535i wyświetlacz fot. Maciej Medyj
BMW 535i tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

REKLAMA

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

REKLAMA