REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test BMW 535i: Klasyczny image wraca

Michał Karczewski
BMW 535i przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Stylistyka nowej Piątki zaskoczyła. Negatywnie tych, którzy uwielbiali kształty poprzedniej generacji, a pozytywnie wszystkich pozostałych. Brak awangardy i dużo klasycznych kształtow - tak teraz wygląda to auto.

REKLAMA

Piątka na reszcie wygląda klasycznie. Wiem, że są zwolennicy stylistyki jaką proponował Chris Bangle, ale ja się do nich nie zaliczam. Dlatego cieszę się że ta popularna limuzyna nabrała bardziej tradycyjnego wyglądu, który nawiązuje do starszych generacji modelu. Przed nami stoi model 535i. Mamy zatem klasyczny trójbryłowy podział karoserii i stonowany wygląd zarówno przednich jak i tylnych świateł. W dodatku z tyłu i z boku auto z daleka do złudzenia przypomina Siódemkę. Jest to dowodem na to, że producent wraz ze zmianą generacji postanowił zwiększyć prestiż modelu.

REKLAMA

Jeśli zajrzymy do środka, od razu zobaczymy, że mu się to udało. Wnętrze, mimo że nie zaskakuje swoim wyglądem (bo BMW konsekwentnie serwuje podobny wygląd kokpitu we wszystkich swoich modelach) charakteryzuje się kilkoma szczegółami, które zaczynają dopiero pojawiać się w nowościach tej marki. Chodzi o nową stylistykę zegarów oraz nieco zmieniony design panelu klimatyzacji i radia. Jest też nowy selektor automatycznej skrzyni biegów. Przed oczami kierowcy znajdują się teraz cztery oddzielne okrągłe wskaźniki oraz duży wyświetlacz, który jednak zrobiony został w taki sposób, że sprawia wrażenie komunikatów wyświetlających się dynamicznie pod obrotomierzem. Jest też tradycyjny wskaźnik chwilowego spalania, wzbogacony o informację o odzyskiwaniu energii podczas hamowania silnikiem. Poza tym zamiast wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej (szkoda, że go nie ma) znajdziemy wskaźnik temperatury oleju.

Zobacz też: Opinie kierowców o BMW 535i

REKLAMA

Nikogo chyba nie zaskoczy znakomita jakość materiałów, (choć plastik udający drewno nie wygląda najlepiej i trochę nie przystoi) wygodne fotele czy dobra ergonomia miejsca pracy kierowcy. Tego właśnie spodziewamy się po bawarskiej limuzynie. Jest też kilka gadżetów. Na pochwałę zasługuje np. projektor wyświetlający na szybie informacje o prędkości, komunikatach komputera czy wskazaniach nawigacji oraz kamery na rogach przedniego zderzaka umożliwiające zauważenie aut jadących prostopadłą drogą, bez nadmiernego wychylania się przodem Wszystko czytelne, a jednocześnie nie rozpraszające kierowcy. Ilość miejsca z przodu jest wystarczająca. Nie brakuje miejsca na nogi, a dzięki temu że auto jest szerokie (1860mm) nie ma też problemu z trącaniem się łokciami. Pozycja za kierownica również najwyższej próby. Z tyłu wyższym pasażerom może brakować miejsca na wysokości kolan. Poza tym kabina jest przyjazna i wyposażona w wiele praktycznych schowków i uchwytów. Bezowa skóra rozjaśnia wnętrze, podobnie jak duży szyberdach.

Pod maską wersji 535i pracuje benzynowy, sześciocylindrowiec o pojemności trzech litrów i mocy 306 koni mechanicznych. Uwagę zwraca moment obrotowy, który wynosi 400 Nm i dostępny jest w szerokim zakresie, bo od 1200 do 5000 obrotów na minutę. Oznacza to równe przyspieszenie już od najniższych prędkości. To z resztą też zasługuje na wysokie noty, bo 535i potrzebuje zaledwie sześciu sekund, aby przyśpieszyć do 100 km/h. Silnik ten był zresztą kilkukrotnie nagradzany tytułem Engine of the Year. Sprężono go z ośmiobiegowym automatem. Jego praca nie daje powodów do narzekań. Jeśli będziemy jechać spokojnie poszczególnie przełożenia będą zmieniane poniżej 2000 obrotów co ma ograniczyć spalanie i hałas. Sama praca odbywa się bez szarpnięć. Testowany przez nas egzemplarz miał jednak problem z elektroniką silnika. Podczas jazdy wyskakiwał błąd jednostki napędowej i następowało ograniczenie mocy. Jak twierdzi importer - podczas dynamicznej jazdy na śliskiej nawierzchni jest to zjawisko normalne, mające na celu uchronić m.in. sprzęgło oraz inne podzespoły narażone na przeciążenia, ale podczas spokojnej jazdy na pewno nie jest to zdrowy objaw.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Podwozia przygotowywane przez speców z BMW to już legenda. Przyznaje, że z tak dobrym układem kierowniczym jak w nowej Piątce, miałem do czynienia tylko w autach marki Porsche. Jadąc tym autem można wyczuć różnice pomiędzy rożnymi rodzajami asfaltu, a precyzja z jaką daje się prowadzić ta wielka limuzyna, godna jest aut sportowych. Z kolei zawieszenie posiada czterostopniową regulację charakterystyki. Domyślnym jest tryb Normal – najbardziej uniwersalna opcja. Aby poprawić komfort i zadowolić zwolenników bardziej leniwej jazdy należy zmienić ustawienie na tryb Comfort. Auto staje się wtedy bardziej miękkie, a moc silnika zostaje nieco stłumiona.

Po drugiej stronie skali znajdziemy tryb Sport. Samochód utwardza wtedy charakterystykę zawieszenia oraz poprawia reakcje na gaz. Dla najbardziej żądnych wrażeń kierowców pozostaje jeszcze tryb Sport +. System domyślnie wyłącza wtedy kontrole trakcji, a biegi są zmieniane później niż w pozostałych ustawieniach. Trzeba przyznać, że różnica pomiędzy jazdą tym autem przy rożnych ustawieniach systemu – zwłaszcza tych skrajnych – pozwala zobaczyć jak uniwersalny charakter ma ten samochód. Od eleganckiej limuzyny dla prezesa jadącego na tylnym fotelu (Comfort) do pojazdu o sportowych możliwościach dla jego szofera (Sport +).

Nowa Piatka to bez wątpienia jedno z najlepszych aut klasy średniej wyższej. Nie zmieniają tego nawet problemy z elektronika testowanego egzemplarza. Za podstawową wersje tego auta (520d) trzeba zapłacić 174 400zł. Testowana 535i to już wydatek 234 900zł. Oczywiście tylko wtedy, gdy nie zdecydujemy się skorzystać z bogatej listy wyposażenia dodatkowego. A jest ona bardzo kusząca, ale i bardzo droga. Dość powiedzieć, że testowany przez nas egzemplarz wart był około 370 tysięcy złotych.

BMW X6 3.0 nawet 35000 rabatu! Sprawdź teraz!

BMW 535i przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
BMW 535i przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
BMW 535i kokpit fot. Maciej Medyj
BMW 535i fotele przód fot. Maciej Medyj
BMW 535i fotele tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i fotele tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
BMW 535i kokpit fot. Maciej Medyj
BMW 535i bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW 535i bagażnik fot. Maciej Medyj
BMW 535i silnik fot. Maciej Medyj
BMW 535i zegary fot. Maciej Medyj
BMW 535i wyświetlacz fot. Maciej Medyj
BMW 535i wyświetlacz fot. Maciej Medyj
BMW 535i tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i tył fot. Maciej Medyj
BMW 535i bok fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA