Tanie, 7-osobowe minivany. Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Dacia Logan MCV – rumuński minivan to po prostu kombi o zwiększonych możliwościach transportowych. Trudno jednak pominąć to auto w naszym zestawieniu, ponieważ oferuje ono ponadprzeciętne możliwości transportowe za relatywnie niską cenę. Podstawowa, 7-osobowa wersja z benzynowym silnikiem 1.6 84KM kosztuje 39 450 zł. Za tą cenę klient otrzymuje odmianę z bardzo skromnym wyposażeniem (system ABS z EBD, poduszka powietrzna dla kierowcy, wspomaganie kierownicy, centralny zamek i immobiliser). W wersji 7-osobowej bagażnik ma pojemność 198 litrów.
REKLAMA
Zobacz też: Dacia Logan MCV
REKLAMA
Dacia Lodgy – drugi samochód z koncernu Dacii to model, który niedawno zadebiutował na polskim rynku. Jego sylwetka zewnętrzna daje jasno do zrozumienia, że jego projektantom zależało na uzyskaniu jak największej przestrzeni dla osób bądź rzeczy w nim podróżujących. Wersja 7-osobowa dysponuje bagażnikiem o pojemności 202 litrów. Można go powiększyć do 827 litrów jeśli wymontujemy tylną kanapę. Zdecydowanie lepiej od Logana wypada Lodgy pod względem standardowego wyposażenia (ABS z EBD, czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne z przodu, wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy, elektr. sterowane szyby przednie). Opcjonalnie można go wyposażyć także system ESP, co jest niemożliwe w przypadku Logana MCV. Za najtańszą, 7-osobową wersję Logdy, z benzynowym silnikiem 1.6 84KM, trzeba zapłacić 42 900 zł.
Fiat Doblo – włoska alternatywa w segmencie minivanów oferujących siedem miejsc dla podróżnych, w podstawowej wersji kosztuje obecnie 58 200 zł. Za tą cenę klient otrzymuje samochód homologowany na 7-osób, z benzynowym silnikiem 1.4 16V o mocy 95KM i przesuwnymi, tylnymi drzwiami po obu stronach nadwozia. W porównaniu do aut Dacii, Doblo dysponuje lepszym wyposażeniem, zwłaszcza z zakresu bezpieczeństwa (ABS , ESP z ASR, HBA i Hill Holderem, czołowe i boczne poduszki powietrzne z przodu, kolumna kierownicy z regulacją wysokości, elektr. sterowane przednie szyby, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, immobiliser). Lepiej także prezentuje się wnętrze Fiata, zarówno pod względem użytych materiałów jak i projektu deski rozdzielczej. Bagażnik w wersji 7-osobowej zdoła pomieścić jedynie podręczną walizkę. Po wymontowaniu trzeciego rzędu foteli uzyskujemy przestrzeń o pojemności 790l.
Zobacz też: Test Fiat Doblo: kanciaste jest piękne
Chevrolet Orlando – amerykański minivan to jedna z najciekawszych ofert dostępnych na rynku w swoim segmencie. Standardowo homologowany jest na siedem osób, dysponuje najmocniejszym benzynowym silnikiem z pośród wszystkich aut w tym zestawieniu (1.8 141KM) i ma najbogatsze wyposażenie (systemy ABS, ESP, kontrola trakcji, 6 poduszek powietrznych, fotel kierowcy i pasażera regulowany w 4-kierunkach, elektr. sterowane szyby przednie, elektr. sterowane i podgrzewane lusterka boczne, pionowa regulacja kolumny kierowniczej, radio CD/MP3 z czterema głośnikami i złączem AUX, wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy, gniazdo 12 V w bagażniku, immobiliser, przyciemniane szyby, autoalarm). Jeśli autem podróżuje siedem osób bagażnik ma tylko 101 litrów, po złożeniu oparć tylnych foteli jego pojemność rośnie do 466 litrów. Niewątpliwą zaletą Chevroleta Orlando jest także maksymalna nota jaką uzyskał w testach zderzeniowych Euro NCAP. Chevrolet wycenił swojego minivana w podstawowej wersji LS na 59 990zł.
Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: Z serca Florydy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.