REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Micra - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Dobosz
Nissan Micra fot. Redakcja Moto.wieszjak.pl
Nissan Micra fot. Redakcja Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Decydując się na zakup Nissana Micry musimy pogodzić się z faktem, że wybór wariantów będzie mocno ograniczony. Jedyne w czym możemy „przebierać” to wersje wyposażeniowe, a i w tym wypadku nie ma zbyt wielu możliwości.

Wersje nadwoziowe:

Nissan Micra występuje tylko i wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback.

REKLAMA

Co wybrać?

Brak wyboru – jedyna opcja to hatchback z 5 drzwiami. Cena od 38 900 złotych.

Silniki:

Benzynowe:

1,2 80 KM – jedyny dostępny w naszym kraju silnik. Gwarantuje sprawne poruszanie się po mieście, jednak traci impet powyżej 70 km/h. Na trasę trochę za słaby. Główna wada: nieco zbyt głośny. Główna zaleta: mały apetyt na paliwo. Cena od 38 900 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik dostępny jest także z automatyczną skrzynią biegów. Automat to całkiem niezły pomysł (ułatwia użytkowanie w mieście), ale tylko dla osób z nadwyżką kapitału. W końcu dopłata 4 800 zł to grubo ponad 10 % wartości auta.

Zobacz również: Opinie kierowców o Nissan Micra

Co wybrać?

Kupując Micrę musisz zdecydować się na 80-konny silnik benzynowy.

Wyposażenie

Visia – podstawowa wersja. Używając auta na krótkich dystansach powinna wystarczyć – w przeciwnym wypadku może brakować kilku elementów, głównie klimatyzacji i radia (dostępnych razem w pakiecie komfort za 3 900 zł). W tym wariancie wyposażeniowym otrzymamy sześć poduszek powietrznych, ABS, EBD, ESP, centralny zamek, elektrycznie regulowane przednie szyby, wspomaganie kierownicy. Nie najlepiej prezentują się oferowane z tą wersją małe, 14-calowe felgi stalowe. Cena od 38 900 zł.

Zobacz również: Test Nissan Micra – tylko dla mieszczuchów

REKLAMA

Acenta – za dodatkowe 5 400 zł otrzymujemy (ponad standard Visia) automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane lusterka, regulację fotela kierowcy na wysokość, skórzane obszycie kierownicy i drążka zmiany biegów, odtwarzacz CD ze sterowaniem w kole kierownicy, 15-calowe felgi stalowe oraz tempomat. Chcąc korzystać z auta bez niepotrzebnych nerwów trzeba traktować tą wersję jako podstawową. Tym bardziej, że cena tego pakietu jest dobrze skalkulowana. Cena od 44 300 zł.

Tekna – 7 000 zł droższa od standardu Visia oferuje dodatkowo alufelgi (15 cali), elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, przednie lampy przeciwmgielne, nawigację GPS, rozbudowany system audio, czujniki parkowania, zmierzchu i deszczu oraz komputer pokładowy. Tylko dla miłośników luksusu. W małym aucie większość tych opcji można sobie odpuścić. Cena od 51 300 zł.

Co wybrać?

Zdecydowanie wersja Acenta. To jedyny wariant, w którym kierowca dostaje odpowiedni poziom wygody nie przepłacając jednocześnie za niepotrzebne gadżety. Jeśli mamy więcej pieniędzy to zamiast dopłacać do topowej wersji lepiej zainwestować w automatyczną skrzynię biegów.

Optymalny wybór

Polecam: Nissan Micra 1.2 80 KM (hatchback 5 dr) w wersji Acenta z manualną skrzynią biegów. Cena za ten samochód to 44 300 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA