Poślizg kontrolowany autem z napędzanymi przednimi kołami
REKLAMA
Można to zrealizować dwojako: przez hamowanie hamulcem zasadniczym (lewą nogą) z równoczesnym niedopuszczeniem do zmniejszenia się siły napędowej, przenoszonej przez przednie koła na drogę, albo przez umiejętnie przeprowadzone przyhamowanie tylnych kół hamulcem ręcznym. Nie wolno przy tym dopuścić do zerwania przyczepności przednich kół.
REKLAMA
Wśród kierowców panuje powszechne przekonanie, że pojazdy z napędem na przednią oś mają mniejszą tendencję do wpadania w poślizgi, niż pojazdy z napędzanymi tylnymi kołami. Przekonanie to jest poniekąd słuszne. Wynika to ze zjawiska nadsterowności. Samochód z takim napędem ma tendencję do samoistnego zacieśniania zakrętu. Dzięki temu może on przeciwstawić się dość skutecznie sile odśrodkowej, która dąży do wypchnięcia go z zakrętu na zewnątrz.
Zobacz też: ASC - system kontroli trakcji
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.