REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpłatne kursy z ratownictwa medycznego dla motocyklistów

Subskrybuj nas na Youtube
Kompetencje w zakresie niesienia pomocy ofiarom wypadków są równie ważne, jak wysokie umiejętności w prowadzeniu motocykla. Fot. Fotolia
Kompetencje w zakresie niesienia pomocy ofiarom wypadków są równie ważne, jak wysokie umiejętności w prowadzeniu motocykla. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Aby zmienić negatywny obraz motocyklisty-dawcy pod koniec maja rozpoczną się w Gdańsku darmowe szkolenia z zasad udzielania pierwszej pomocy i bezpieczeństwa w ruchu drogowym dla motocyklistów.

– Walczymy z powszechnym przekonaniem, że motocykl to droga do kalectwa. Chcemy pokazać, że może służyć również do niesienia pomocy i zabezpieczenia miejsca wypadku – wyjaśnia dr Wojciech Kulesza, psycholog społeczny ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i inicjator akcji. – Absolwenci naszych szkoleń zachowują się bezpieczniej na drodze, minimalizują ryzyko wypadku i zarażają innych bezpieczeństwem. Kiedy interweniują, pokazują wszystkim dookoła, jak wielu jest porządnych motocyklistów stosujących się do przepisów, i że każdy może nieść pomoc.

REKLAMA

Motoratownicy

Ogólnopolska kampania jest odpowiedzią na unijną dyrektywę mówiącą o konieczności zmiany postrzegania motocyklistów, jako grupy wyjątkowo zagrożonej wypadkami. Celem akcji jest wyszkolenie motoratowników. Są to motocykliści-ochotnicy wyposażeni w apteczki, którzy pełnią funkcję społecznego patrolu ratowniczego. Ich zadaniem jest zabezpieczenie miejsca wypadku, identyfikacja zagrożenia i wezwanie odpowiednich służb ratunkowych, a także udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej. 

Zobacz też: Wypadki drogowe w Polsce - prawdziwe przyczyny

Zakres szkolenia dla motoratowników

REKLAMA

Motocykliści biorący udział w szkoleniu dowiedzą się, jak ocenić stan osoby poszkodowanej, ściągnąć kask rannemu motocykliście, jakie są procedury wzywania służb ratunkowych i współpracy z nimi oraz techniki zabezpieczania miejsca zdarzenia. Konrad Bocian, psycholog z SWPS w Sopocie, wyjaśni uczestnikom psychologiczne mechanizmy odpowiedzialne za negatywnie postrzeganie motocyklistów i wskaże rozwiązania płynące z badań. Najlepsi uczestnicy zostaną zaproszeni na zaawansowane szkolenia, zakończone europejskim certyfikatem ratownika EFR (Emergency First Response).

– Jednorazowo akcja obejmie kilkuset motocyklistów, ale całościowo liczba odbiorców liczona jest w tysiącach użytkowników dróg, którzy nie tylko skorzystają ze szkoleń, ale i dostrzegą pozytywny wizerunek motocyklisty. Zauważmy, że jest to chyba jedyna grupa kierowców, która pod okiem policji dobrowolnie dokształca się z przepisów ruchu drogowego oraz podnosi swoje kwalifikacje z techniki jazdy. Liczymy na to, że dzięki tym działaniom inni kierowcy zmienią postrzeganie motocyklistów z „dawców nerek" na „dawców życia” – przekonuje dr Wojciech Kulesza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Przyczyny przekraczania prędkości przez polskich kierowców

Terminy szkoleń dla motoratowników

Szkolenia podstawowe odbędą się w dwóch terminach: 24 maja oraz 7 czerwca 2013 r, w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego (sala im. L. Bądkowskiego), przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku.

Organizatorem akcji jest Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w partnerstwie z Miastem Gdańsk, Wydziałem Ruchu Drogowego KWP w Gdańsku, Pomorską Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej, Jednostką Ochotniczej Straży Pożarnej – Warszawa Ursynów SOFR.

Szczegółowe informacje na temat szkoleń oraz sposobie zapisu są dostępne na stronie: www.motopozytywni.pl.

Źródło: materiały prasowe SWPS

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA