REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpłatne kursy z ratownictwa medycznego dla motocyklistów

Subskrybuj nas na Youtube
Kompetencje w zakresie niesienia pomocy ofiarom wypadków są równie ważne, jak wysokie umiejętności w prowadzeniu motocykla. Fot. Fotolia
Kompetencje w zakresie niesienia pomocy ofiarom wypadków są równie ważne, jak wysokie umiejętności w prowadzeniu motocykla. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Aby zmienić negatywny obraz motocyklisty-dawcy pod koniec maja rozpoczną się w Gdańsku darmowe szkolenia z zasad udzielania pierwszej pomocy i bezpieczeństwa w ruchu drogowym dla motocyklistów.

– Walczymy z powszechnym przekonaniem, że motocykl to droga do kalectwa. Chcemy pokazać, że może służyć również do niesienia pomocy i zabezpieczenia miejsca wypadku – wyjaśnia dr Wojciech Kulesza, psycholog społeczny ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i inicjator akcji. – Absolwenci naszych szkoleń zachowują się bezpieczniej na drodze, minimalizują ryzyko wypadku i zarażają innych bezpieczeństwem. Kiedy interweniują, pokazują wszystkim dookoła, jak wielu jest porządnych motocyklistów stosujących się do przepisów, i że każdy może nieść pomoc.

REKLAMA

Motoratownicy

Ogólnopolska kampania jest odpowiedzią na unijną dyrektywę mówiącą o konieczności zmiany postrzegania motocyklistów, jako grupy wyjątkowo zagrożonej wypadkami. Celem akcji jest wyszkolenie motoratowników. Są to motocykliści-ochotnicy wyposażeni w apteczki, którzy pełnią funkcję społecznego patrolu ratowniczego. Ich zadaniem jest zabezpieczenie miejsca wypadku, identyfikacja zagrożenia i wezwanie odpowiednich służb ratunkowych, a także udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej. 

Zobacz też: Wypadki drogowe w Polsce - prawdziwe przyczyny

Zakres szkolenia dla motoratowników

REKLAMA

Motocykliści biorący udział w szkoleniu dowiedzą się, jak ocenić stan osoby poszkodowanej, ściągnąć kask rannemu motocykliście, jakie są procedury wzywania służb ratunkowych i współpracy z nimi oraz techniki zabezpieczania miejsca zdarzenia. Konrad Bocian, psycholog z SWPS w Sopocie, wyjaśni uczestnikom psychologiczne mechanizmy odpowiedzialne za negatywnie postrzeganie motocyklistów i wskaże rozwiązania płynące z badań. Najlepsi uczestnicy zostaną zaproszeni na zaawansowane szkolenia, zakończone europejskim certyfikatem ratownika EFR (Emergency First Response).

– Jednorazowo akcja obejmie kilkuset motocyklistów, ale całościowo liczba odbiorców liczona jest w tysiącach użytkowników dróg, którzy nie tylko skorzystają ze szkoleń, ale i dostrzegą pozytywny wizerunek motocyklisty. Zauważmy, że jest to chyba jedyna grupa kierowców, która pod okiem policji dobrowolnie dokształca się z przepisów ruchu drogowego oraz podnosi swoje kwalifikacje z techniki jazdy. Liczymy na to, że dzięki tym działaniom inni kierowcy zmienią postrzeganie motocyklistów z „dawców nerek" na „dawców życia” – przekonuje dr Wojciech Kulesza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Przyczyny przekraczania prędkości przez polskich kierowców

Terminy szkoleń dla motoratowników

Szkolenia podstawowe odbędą się w dwóch terminach: 24 maja oraz 7 czerwca 2013 r, w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego (sala im. L. Bądkowskiego), przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku.

Organizatorem akcji jest Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w partnerstwie z Miastem Gdańsk, Wydziałem Ruchu Drogowego KWP w Gdańsku, Pomorską Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej, Jednostką Ochotniczej Straży Pożarnej – Warszawa Ursynów SOFR.

Szczegółowe informacje na temat szkoleń oraz sposobie zapisu są dostępne na stronie: www.motopozytywni.pl.

Źródło: materiały prasowe SWPS

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA