REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Kierujący seatem dwukrotnie przekroczył prędkość fot. policja.pl
Kierujący seatem dwukrotnie przekroczył prędkość fot. policja.pl

REKLAMA

REKLAMA

Przekroczenia prędkości są szczególnie ścigane w terenie zabudowanym. Jakie mogą być konsekwencje dla kierowcy? Ten może otrzymać nawet 500-złotowy mandat oraz mieć odebrane prawo jazdy na 3 miesiące!

Ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym nie zmienia się od lat. Między godziną 5:00 a 23:00 pojazd może się poruszać maksymalnie 50 km/h. W godzinach od 23:00 do 5:00 limit jest wyższy i wynosi 60 km/h. Czy w mieście można jeździć szybciej? Tylko na tych odcinkach dróg, które z uwagi na jakość infrastruktury mają podwyższone ograniczenie prędkości. Najczęściej mowa w tym przypadku o ciągach wielopasmowych prowadzonych przez ośrodek miejski, ewentualnie fragmencie obwodnicy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym – 2019 r.

Przekroczenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym jest niebezpieczne. Szczególnie że w mieście - w przeciwieństwie np. do dróg ekspresowych czy autostrad - samochody są wyłącznie jednym z uczestników ruchu. Poza nimi na ciągach komunikacyjnych pojawiają się piesi, rowerzyści i motocykliści. Niższa prędkość sprawia, że kierowca samochodu ma większy margines reakcji w razie pojawienia się sytuacji kryzysowej. Przykład? Szybciej wyhamuje pojazd wtedy, gdy pieszy nagle wtargnie na jezdnię.

Przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym 2020 r. - czy coś się zmieni?

Przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym jest jednym z mocniej ściganych wykroczeń. To zostało obwarowane nie tylko mandatem. W sytuacji, w której w ruchu miejskim prowadzący rozpędzi pojazd do prędkości większej o ponad 50 km/h od dozwolonej, naraża się również na utratę prawa jazdy. Uprawnienia do prowadzenia pojazdami zostaną mu odebrane na 3 miesiące. Kwartalny okres kary obowiązuje tylko za pierwszym razem. Kierowca, który powtórzy wykroczenie, utraci uprawnienia na pół roku. Za trzecim razem straci prawo jazdy na stałe! Do jego odzyskania będzie musiał powtórzyć egzamin państwowy.

REKLAMA

Zobacz również: Taryfikator mandatów 2020 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jaki mandat grozi za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym w roku 2020? Na razie taryfikator nie został zmieniony. W kuluarach już dziś mówi się jednak o nowelizacji przepisów. Na czym ta miałaby polegać? Taryfikator stosowany obecnie miałby zyskać trzykrotnie wyższe kwoty. Skutek? Jazda już o 5 km/h więcej niż wskazuje ograniczenie prędkości, wiązałaby się z mandatem opiewającym na kwotę 150 złotych. Górna granica taryfikatora wzrosłaby do 1500 złotych.

Przekroczenie prędkości Obecny mandat Punkty karne Możliwe mandaty w 2020 roku
do 10 km/h do 50 zł 0 pkt do 150 zł
11 - 20 km/h 50 - 100 zł 2 pkt 150 - 300 zł
21 - 30 km/h 100 - 200 zł 4 pkt 300 - 600 zł
31 - 40 km/h 200 - 300 zł 6 pkt 600 - 900 zł
41 - 50 km/h 300 - 400 zł 8 pkt 900 - 1200 zł
od 51 km/h 400 - 500 zł 10 pkt 1200 - 1500 zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

REKLAMA

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA