REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najnowsza opona zimowa Goodyear UltraGrip 9: testy

Subskrybuj nas na Youtube
opona zimowa zima Goodyear UltraGrip 9
opona zimowa zima Goodyear UltraGrip 9
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku pojawiła sie nowa opona Goodyear UltraGrip 9. Czym różni się od swojego poprzednika? Jak wypadła w pierwszych testach?

Zimowa opona Goodyear UltraGrip 9

Opona Goodyear UltraGrip 9 uzyskała znakomite wyniki w pięciu niezależnych europejskich testach ogumienia. Opona wprowadzona na rynek we wrześniu tego roku została już kilkakrotnie sprawdzona i uzyskała najwyższe noty. Takie rezultaty nie powinny dziwić: UltraGrip 9 stworzono tak, żeby sprostać zróżnicowanym warunkom zimowym w Europie – zapewnić bezpieczną jazdę na śniegu, a także na błocie pośniegowym i mokrej nawierzchni.

REKLAMA

REKLAMA

Redaktorzy niemieckiego czasopisma „Auto Motor und Sport”[1] byli pod wrażeniem „krótkiej drogi hamowania i właściwości kierowania w zakrętach”, opisując opony jako „łatwe do opanowania”, za co UG9 otrzymały wyróżnienie „najlepsze na śniegu”. Najnowsze opony Goodyeara uplasowały się na wysokim drugim miejscu i zostały określone jako „godne polecenia”.

Magazyn „Auto Zeitung”[2] i ACE[3] potwierdziły te doskonałe wyniki i przyznały oponom UltraGrip 9 najwyższą ocenę – „wyjątkowo godne polecenia”. Natomiast niemiecki „Auto Straßenverkehr”[4] pochwalił UG9, określając je jako „ciche opony o wysokim komforcie jazdy” i przydzielając im drugie miejsce z opinią „godne polecenia”.

REKLAMA

Zobacz też: Opony do najszybszych samochodów na świecie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei w Szwecji opony Goodyear UltraGrip 9 zwyciężyły w teście wiodącego czasopisma motoryzacyjnego „Teknikens Värld”[5]. Autorzy publikacji określili najnowszą innowację Goodyeara mianem „najlepszej europejskiej opony bez kolców”, dodając, że „sprawność na śniegu to aspekt, w którym opona Goodyear jest znacznie lepsza.”

„Jesteśmy ogromnie zadowoleni, że nasze zaangażowanie w rozwój opon znajduje uznanie w oczach niezależnych ekspertów. Wprowadzona na rynek w 2012 roku UltraGrip 8 okazała się wielkim sukcesem i trafiła do ponad 7 milionów pojazdów. Naszym celem było jednak dalsze zwiększanie bezpieczeństwa zimą i poprawa zachowania opony na śniegu. Dziś cieszymy się z uznania za to osiągnięcie”
– skomentował Hans Vrijsen, dyrektor marketingu opon osobowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Goodyear UltraGrip 9 zaprojektowano odpowiadając na potrzeby klientów
w Europie, którzy poszukują najwyższej jakości opon zimowych. Konstrukcja opony uwzględnienia zróżnicowane warunki panujące zimą w różnych krajach starego kontynentu – od zimnych, suchych dni, poprzez mokre nawierzchnie i błoto pośniegowe, aż po jazdę na śniegu. 

Opona UltraGrip 9 jest dostępna w 33 rozmiarach, od 14 do 16 cali, z przeznaczeniem do małych i średnich samochodów. 

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 50 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia ok. 69 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A

[1] Auto motor und sport, nr 20. z 18 września br., rozmiar opon: 205/55 R16 91H.

[2] Auto Zeitung, nr 21. z 24 września br., rozmiar opon: 205/55 R16 91H.

[3] ACE-Lenkrad (D)/GTÜ (D)/Arbö (A) wydanie internetowe, 11 września br., rozmiar opon: 205/55 R16 91H.

[4] Auto Straßenverkehr, nr 21. z 24 września br., rozmiar opon: 205/55 R16 91H.

[5] Teknikens Värld, nr 22. z  9 października br., opony w romiarze 205/55 R16 91H.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

opona zimowa zima Goodyear UltraGrip 9
Goodyear
opona zimowa zima Goodyear UltraGrip 9
Goodyear
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA