Daewoo Matiz: wymiana przekładni kierowniczej – opis krok po kroku

REKLAMA
REKLAMA
Na początku musimy zdecydować się, jaką przekładnie wybrać. Nową, używaną czy regenerowaną. My polecamy zakup nowej. Ceny nie są wygórowane a mamy pewność, że wszystko będzie działać prawidłowo. Do tego posiadamy gwarancję producenta. Do przeprowadzenia tej naprawy polecamy podnośnik warsztatowy. Będzie nam znacznie wygodniej i szybciej wykonamy pracę.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wyeliminować drgania kierownicy?
Na początku podnosimy samochód i zdejmujemy przednie koła. Przechodzimy do środka auta i odkręcamy śrubę na krzyżaku łączącym wałek pośredni z wałkiem zębatym przekładni kierowniczej. Następnie odłączamy końcówki drążków kierowniczych od zwrotnicy. Najlepiej zrobić to za pomocą ściągaczy. Teraz odkręcamy 4 śruby mocujące przekładnie do nadwozia. Wyjmujemy ją, powinna wysunąć się z wałka kierowniczego w kabinie.
Zobacz również: Jak rozpoznać usterkę lub awarię zawieszenia?
Montujemy nową i wkręcamy końcówki drążka. Musimy zwrócić uwagę, żeby były one wkręcone równo z obu stron. Nie można dopuścić, żeby jedna z końcówek była wkręcona bardziej. Po zamontowaniu wszystkich elementów musimy udać się na ustawienie zbieżności, dlatego warto zamontować nowe drążki i końcówki. Poniesiemy jeden koszt.
REKLAMA
REKLAMA