Citroen Saxo: wymiana przednich sprężyn
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok, to zakup odpowiednich sprężyn. Każdy model samochodu ma inne sprężyny. Różnią się najczęściej grubością i wysokością. Można oczywiście zamontować inne, jednak praca zawieszenia nie będzie odpowiednia. Co więcej, przód samochodu może się obniżyć. Kiedy dobraliśmy odpowiednie materiały, przystępujemy do wymiany. Zaczynamy od poluzowania nakrętki piasty koła. Luzujemy również śruby trzymające koło. Podnosimy samochód, odkręcamy całkowicie śruby i zdejmujemy koło.
REKLAMA
Zobacz również: Jak rozpoznać usterki w zawieszeniu?
Przed dalszym demontażem polewamy wszystkie połączenia WD-40. Można również, przeczyścić je za pomocą szczotki drucianej. Wykręcamy śruby trzymające zacisk hamulcowy. Zdejmujemy go i podwieszamy, żeby nie wisiał na przewodach hamulcowych. Odkręcamy tarczę hamulcową i odkładamy na bok. Teraz możemy wykręcić nakrętkę sworznia wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Kolejny krok to odkręcenie stabilizatora od wahacza.
Zobacz również: Jak zdejmować i zakładać łożyska?
Wykręcamy całkowicie nakrętkę piasty. Podnosimy maskę i odkręcamy trzy śruby trzymające kolumnę. Wyjmujemy kolumnę z auta i zakładamy ściągacze do sprężyn. Odkręcamy nakrętkę amortyzatora i wymieniamy sprężynę
Warto przyjrzeć się, w jakim stanie jest poduszka amortyzatora, jeśli tego wymaga wymieniamy ją.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i udajemy się na jazdę próbną.
REKLAMA
REKLAMA