BMW E34: wymiana sprężyn i amortyzatorów
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od ściągnięcia osłony zakrywającej mocowanie amortyzatora pod maską. W tym momencie powinniśmy poluzować nakrętkę mocującą amortyzator. Robimy to wykorzystując klucz 22 w celu odkręcenia i imbus 6 do kontry. Luzujemy trzy śruby mocujące kolumnę do kielicha. Można zrobić to na końcu, jednak w tym przypadku zaczniemy od tej strony. Podnosimy samochód do góry i ściągamy koło. Odkręcamy łącznik stabilizatora i czujnik ABS. Teraz wyjmujemy czujnik zużycia klocków oraz przewód hamulcowy z mocowania, następnie odkręcamy zacisk.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wymienić łożysko kolumny McPhersona?
Pamiętajmy o podwieszeniu zacisku na drucie, tak, żeby nie wisiał na przewodach hamulcowych.
Kolejny krok to odkręcenie śrub mocowania kolumny McPhersona. Znajdują się one na samym dole kolumny, łączą się z wahaczem. Odkręcamy do końca trzy śruby, które trzymają kolumnę do kielicha i wyjmujemy McPhersona. Do wyjęcia sprężyn będą nam potrzebne ściągacze. Ściskamy sprężynę i wykręcamy śrubę amortyzatora.
Jeżeli nie mamy ściągaczy, możemy udać się do warsztatu w celu zdjęcia sprężyn.
Jeżeli wymieniamy amortyzator, wykręćmy zabezpieczenie amortyzatora od kolumny. Znajduje się ono w ¾ długości całego McPhersona.
Wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Z drugim amortyzatorem postępujemy dokładnie tak samo.
Zobacz również: Jaki płyn chłodniczy wybrać do wymiany?
REKLAMA
REKLAMA