Citroen AX: wymiana deski rozdzielczej - krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Oczywiście, deskę najlepiej kupić z rynku wtórnego. Zdarzają się egzemplarze w nienagannym stanie i w przystępnej cenie. Najlepiej przejrzeć serwisy aukcyjne, tam na pewno znajdziemy interesującą nas deskę rozdzielczą. Kiedy już będziemy ją mieli możemy przejść do montażu.
REKLAMA
Pierwszy krok, to zdjęcie gumowej osłony dźwigni zmiany biegów. Wystarczy ją chwycić i pociągnąć do siebie. Teraz odkręcamy znajdującą się tam śrubę. Odpowiedzialna jest za mocowanie tyłu plastiku.
Zobacz również: Citroen AX: wygłuszenie drzwi przednich
W tym momencie demontujemy dolny schowek znajdujący się na tunelu. Pod tym schowkiem znajdują się kolejne śruby, które musimy odkręcić. Następnie przystępujemy do wyjęcia obudowy tunelu.
REKLAMA
Demontujemy półkę, znajdującą się bezpośrednio pod nogami pasażera. Jeżeli mamy półkę również pod nogami kierowcy, ona również musi zostać zdemontowana. Kiedy się z tym uporamy, wyjmujemy panel przełączników dolnych. Dokładnie ten gdzie jest przycisk grzania tylnej szyby i świateł awaryjnych. Pod nim znajduje się kolejna śruba.
Przechodzimy do demontażu panelu regulacji nawiewu. Metoda jest bardzo łatwa. Wystarczy wyciągnąć pokrętło, suwaki i odkręcić śrubę, znajdującą się pod pokrętłem. Przechodzimy, do odkręcenia śruby znajdującej się od spodu kokpitu, pod panelem z przełącznikami.
Następnie demontujemy kierownicę, oraz wszystkie przełączniki znajdujące się wokół niej. Nie wolno nam zapomnieć, że po prawej stronie, również znajduje się śruba, którą musimy odkręcić.
Chcąc ułatwić sobie pracę, można zdemontować kolumnę kierownicy. W tym celu odkręcamy 2 nakrętki od dołu deski. Wystarczy wsadzić klucz w specjalny otwór. Pozostaje nam do odkręcenia śruba mocująca kolumnę do maglownicy, po czym możemy wyjąć całość.
Zobacz również: Citroen AX: wymiana półosi
REKLAMA
Przechodzimy teraz do odkręcenia bocznych mocowań deski do boków karoserii. Będą widoczne od dołu, pod deską rozdzielczą. Następnie, zajmujemy się mocowaniem obudowy nagrzewnicy. W tym celu odkręcamy 2 wkręty, umiejscowione głęboko pod deską rozdzielczą.
Otwieramy przednią maskę i demontujemy podszybie. Wpychamy do środka 2 gumowe mocowania deski rozdzielczej. Pozostaje nam do odpięcia linka ssania w komorze silnika, oraz odczepienie linki prędkościomierza. W tym momencie możemy wysunąć deskę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA