Skoda Octavia II FL: wymiana kierownicy
REKLAMA
REKLAMA
Na samym początku należy zaznaczyć, że wymieniając części na oryginalne nie musimy się martwić o utratę gwarancji. Dlatego, możemy przeprowadzić tę wymianę bez zbędnych obaw. Powodem, z którego wymieniamy kierownicę, jest zazwyczaj chęć posiadania kierownicy skórzanej, co więcej ze sterowaniem w kierownicy. Niestety, nie każda Octavia posiada kierownicę wielofunkcyjną.
REKLAMA
Zobacz również: Skoda Superb I: demontaż schowka i dmuchawy
REKLAMA
Pierwszy krok to demontaż osłony kierownicy. Składa się ona z 2 części dolnej i górnej. Górna część nie ma żadnych śrub. Demontaż zaczynamy od podniesienia osłony jak najbliżej kierownicy. Zatrzaski mocujące nie są bardzo mocno przypięte, dlatego nie powinniśmy mieć problemów z wyjęciem. Ewentualnie, możemy się wspomóc śrubokrętem płaskim. Od strony deski rozdzielczej znajduje się mocowanie zaczep – zawias, uwalania się ono po uniesieniu osłony do góry.
Teraz przechodzimy do dolnej osłony. Przykręcona jest ona za pomocą 3 śrub Torx T25. Dwie widoczne będą, po zdjęciu górnej osłony, jedna znajduje się w dolnej części osłony. Kiedy wykręcimy śruby, luzujemy osłonę od manetek i stacyjki i zsuwamy ją do dołu i następnie całkowicie demontujemy. Kolejny krok, to demontaż poduszki powietrznej. Na początku trzeba pamiętać, żeby nie wsadzać kluczyka do stacyjki.
Zaczynamy od podważenia drucików znajdujących się z tyłu kierownicy. Wchodzą one w zaczepy kierownicy. Odpinamy żółtą kostkę, zabezpieczona jest ruchomym elementem, musimy go pociągnąć do siebie, żeby kostka zeszła. Odkładamy poduszkę na bok i przechodzimy do odkręcenia kierownicy. Wykonamy to za pomocą klucza Torx musi jednak być on wielorowkowy. Przyglądając się tej śrubie, na pewno dobierzemy odpowiedni.
Zobacz również: Peugeot 206: wymiana kierownicy
REKLAMA
Po odkręceniu kierownicy, zwracamy uwagę na oznaczenie położenia kierownicy. Nie musi się ona pokrywać z oznaczeniami na trzpieniu i na kierownicy. Teraz podmieniamy kierownicę. Wyjmujemy naszą i zakładamy nową. Przykręcamy śrubę i przechodzimy do wymiany kabla w kierownicy. Jest to wymagane, gdyż dochodzi nam sterowanie w kierownicy.
Wkładamy poduszkę i przechodzimy do montażu, odbywa się on w odwrotnej kolejności. Na koniec zostało nam zaprogramowanie nowej kierownicy i jej funkcji. Może zdarzyć się tak, że nasze auto nie obsłuży kierownicy multimedialnej. Wszystko zależne jest od centralki znajdującej się pod kierownicą.
REKLAMA
REKLAMA