REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia II FL: wymiana kierownicy

Robert Kuśpiel
Wymiana kierownicy w Skodzie Octavii. fot. Skoda
Wymiana kierownicy w Skodzie Octavii. fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, przeprowadzimy wymianę w Skodzie Octavii II FL. Cały proces nie jest czasochłonny i można go wykonać w bardzo krótkim czasie. Poniżej, znajduje się opis jak po kolei wszystko wykonać.

Na samym początku należy zaznaczyć, że wymieniając części na oryginalne nie musimy się martwić o utratę gwarancji. Dlatego, możemy przeprowadzić tę wymianę bez zbędnych obaw. Powodem, z którego wymieniamy kierownicę, jest zazwyczaj chęć posiadania kierownicy skórzanej, co więcej ze sterowaniem w kierownicy. Niestety, nie każda Octavia posiada kierownicę wielofunkcyjną.

REKLAMA

Zobacz również: Skoda Superb I: demontaż schowka i dmuchawy

REKLAMA

Pierwszy krok to demontaż osłony kierownicy. Składa się ona z 2 części dolnej i górnej. Górna część nie ma żadnych śrub. Demontaż zaczynamy od podniesienia osłony jak najbliżej kierownicy. Zatrzaski mocujące nie są bardzo mocno przypięte, dlatego nie powinniśmy mieć problemów z wyjęciem. Ewentualnie, możemy się wspomóc śrubokrętem płaskim. Od strony deski rozdzielczej znajduje się mocowanie zaczep – zawias, uwalania się ono po uniesieniu osłony do góry.

Teraz przechodzimy do dolnej osłony. Przykręcona jest ona za pomocą 3 śrub Torx T25. Dwie widoczne będą, po zdjęciu górnej osłony, jedna znajduje się w dolnej części osłony. Kiedy wykręcimy śruby, luzujemy osłonę od manetek i stacyjki i zsuwamy ją do dołu i następnie całkowicie demontujemy. Kolejny krok, to demontaż poduszki powietrznej. Na początku trzeba pamiętać, żeby nie wsadzać kluczyka do stacyjki.

Zaczynamy od podważenia drucików znajdujących się z tyłu kierownicy. Wchodzą one w zaczepy kierownicy. Odpinamy żółtą kostkę, zabezpieczona jest ruchomym elementem, musimy go pociągnąć do siebie, żeby kostka zeszła. Odkładamy poduszkę na bok i przechodzimy do odkręcenia kierownicy. Wykonamy to za pomocą klucza Torx musi jednak być on wielorowkowy. Przyglądając się tej śrubie, na pewno dobierzemy odpowiedni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Peugeot 206: wymiana kierownicy

REKLAMA

Po odkręceniu kierownicy, zwracamy uwagę na oznaczenie położenia kierownicy. Nie musi się ona pokrywać z oznaczeniami na trzpieniu i na kierownicy. Teraz podmieniamy kierownicę. Wyjmujemy naszą i zakładamy nową. Przykręcamy śrubę i przechodzimy do wymiany kabla w kierownicy. Jest to wymagane, gdyż dochodzi nam sterowanie w kierownicy.

Wkładamy poduszkę i przechodzimy do montażu, odbywa się on w odwrotnej kolejności. Na koniec zostało nam zaprogramowanie nowej kierownicy i jej funkcji. Może zdarzyć się tak, że nasze auto nie obsłuży kierownicy multimedialnej. Wszystko zależne jest od centralki znajdującej się pod kierownicą.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA