Opel Kadett: wymiana przełączników kierownicy
REKLAMA
REKLAMA
Powodem takiej sytuacji jest najczęściej uszkodzony przełącznik pod kierownicą. Dokładnie ten po lewej stronie, odpowiedzialny za przełączanie świateł mijania na drogowe i odwrotnie. Zaczynamy od wykręcenia śrub znajdujących się za kierownicą. Będzie nam potrzebny śrubokręt gwiazdkowy. Przekręcamy kierownicą w lewo i wykręcamy śrubę, następnie w prawo i również odkręcamy śrubę.
REKLAMA
Zobacz również: Jak działa filtr kabinowy z węglem aktywowanym?
Teraz za pomocą noża zdejmujemy zaślepki śrub. Znajdują się one za przełącznikiem kierunkowskazów jak i wycieraczek. Zostały nam do wykręcenia jeszcze 4 śruby. Przykręcona jest nimi osłona, która umiejscowiona jest nad nogami kierowcy. Jeżeli mielibyśmy problem z lokalizacją jednej ze śrub, znajduje się ona bezpośrednio nad stacyjką.
Zobacz również: Jak wyczyścić tapicerkę?
Teraz zdejmujemy plastik górny i dolny. Mamy teraz swobodny dostęp do przełączników. Ściskamy zabezpieczenia manetki i wyjmujemy z auta. Za pomocą noża odbezpieczamy dwa zatrzaski, następnie zdejmujemy kostki z przewodami. Pozostało nam podłączenie nowej manetki wsunięcie w odpowiednie miejsce.
Trzeba zwrócić uwagę, żeby przełącznik wsadzić w odpowiednią szynę.
Przed złożeniem wszystkiego, warto sprawdzić działanie przełącznika. Możemy zamontować przełączniki pochodzące od Vectry, Astry i Calibry.
REKLAMA
REKLAMA