Opel Omega: wymiana mieszków dźwigni ręcznego i zmiany biegów
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od zakupu konkretnego zestawu mieszków. Cena kompletu obydwu mieszków nie powinna przekroczyć 20zł. Co więcej, mamy tak duży wybór mieszków, że możemy się nawet zastanawiać, jaki kolor wybrać. My jednak proponujemy wybrać tradycyjny, w czarnym kolorze. Podnosimy schowek znajdujący się za hamulcem ręcznym i odkręcamy śruby. Dokładnie mamy do wykręcenia cztery sztuki. Pociągamy schowek do siebie i wyjmujemy go. Teraz mamy swobodny dostęp do mieszka hamulca ręcznego.
REKLAMA
Zobacz również: Czyszczenie wtryskiwaczy
Trzeba zaznaczyć, że zarówno mieszek zmiany biegów jak i hamulca ręcznego zamontowany jest na plastikowej ramce. Ramka ta zamocowana jest na zatrzaskach. W celu ściągnięcia starego mieszka, musimy wyciągnąć ramkę z zatrzasków. Robimy to zdecydowanie, jednak nie za mocno, żeby nie uszkodzić ramki. Mieszek zmiany biegów ściągamy poprzez gałkę zmiany biegów.
Zobacz również: Jak wymienić deskę rozdzielczą?
Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności. Mocowania są zazwyczaj na gumkę, bądź na opaskę. Zakładamy mieszek wraz z ramką na lewarek i wciskamy ją do momentu, kiedy usłyszymy zapinające się zatrzaski. Mieszek hamulca ręcznego musimy trochę zmodyfikować. Robimy dziury w miejscu zatrzasków i naciągamy mieszek na zatrzaski. Zakładamy schowek i mamy zamontowane nowe mieszki. Wszystko najlepiej wykonać bez podklejania, na samych zatrzaskach.
REKLAMA
REKLAMA