Volkswagen Golf MK II: wymiana podstawy gaźnika
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie potrzebne do wymiany podstawy gaźnika w Volkswagenie Golfie Mk2?
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz 10
REKLAMA
Pierwszy krok to uniesienie maski. Następnie lokalizujemy nakrętkę trzymającą obudowę filtra powietrza na wsporniku. Używamy do tego klucza 10 mm. Teraz zabieramy się za odpięcie górnych spinek obudowy filtra powietrza. Kolejny krok, to wypięcie wężyka odpowietrzenia nastawnika przepustnicy. Pamiętamy również o odpięciu wężyka idącego od termostatu do klapki przełączającej rodzaj powietrza – ciepłe lub zimne.
Zobacz również: Co oznacza rosnąca ilość oleju?
Odpinamy boczne zatrzaski łączące ze sobą dwie części obudowy oraz wypinamy przewody paliwowe. Odłączamy rurę ciepłego powietrza od mechanizmu. Wyciągamy przednią część obudowy filtra powietrza i wyjmujemy filtr. Odkręcamy opaskę zaciskową węża odmy i demontujemy wąż od pokrywy zaworów. Możemy teraz wyjąć wężyk od termostatu. Wypinamy z zapięć elektrozawór oraz wężyk paliwowy. I właśnie zrobiliśmy sobie dostęp do gaźnika.
Zobacz również: Czym jest turbodziura?
Wypinamy przewody elektryczne od nastawnika przesłony i potencjometru przepustnicy. Odpinamy wtyczkę za gaźnikiem, odpowiedzialną za zasilenie podgrzewacza paliwa i elektrozaworu paliwa. Wypinamy przewód masowy gaźnika. Rozłączamy wężyk odpowietrzania komory pływakowej, linkę gazu od półksiężyca oraz wysuwamy pancerz linki gazu z gumowej osłony. Kluczem 10, odkręcamy gaźnik, odpinamy od niego przewód paliwowy. Mamy dostęp do podstawy, ją również wykręcamy za pomocą klucza 10. Czyścimy powierzchnię przylegania i montujemy nową postawę. Następnie montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA