REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Almera N16 2.2 Di: zaślepienie EGR. Porada

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Nissan Almera N16 2.2 Di: zaślepienie EGR
Nissan Almera N16 2.2 Di: zaślepienie EGR

REKLAMA

REKLAMA

Problem z EGR powtarza się w wielu autach. Dotyczy to również Nissana Almery N16. Stajemy przed prostym wyborem: kupno nowego EGR, bądź jego zaślepienie.

Zakup nowego EGR do Nissana Almery N16, może trochę obciążyć nasz budżet. Dlatego dobrym wyjściem jest jego zaślepienie. Cała operacja nie jest trudna i możemy ją przeprowadzić samemu. Efekt, jaki uzyskamy, może być dla nas bardzo zadowalający. Otwieramy maskę przednią i przystępujemy do pracy. Najpierw demontujemy osłonę silnika. Teraz możemy przejść do naszego EGR. W celu dojścia do uszczelki musimy odkręcić dwie śruby. Możliwe, że będą trochę zapieczone i będziemy musieli użyć większej siły.

REKLAMA

Zobacz również: Awaria zaworu EGR w Oplu Zafira- jak to naprawić?

REKLAMA

Następnie, odkręcamy 4 śruby, żeby dostać się do popychacza zaworu EGR. Wyjmujemy uszczelkę. Będzie nam potrzebna, jako wzór. Na jej podstawie przygotujemy sobie blaszkę. Kiedy zdejmiemy górną część z EGR zobaczymy jego stan. Najprawdopodobniej będziemy widzieć trochę brudu. Usuwamy popychacz, wraz ze sprężyną, żeby nie otwierał zaworu. Praktycznie w tym momencie moglibyśmy wszystko złożyć. Po wyjęciu popychacza ze sprężyną EGR nie powinien się otwierać.

Jednak my wykonamy to trochę inaczej. Zaślepimy dojście spalin do zaworu EGR, aby upewnić się, że spaliny nie będą przedostawać się do EGRa. Dorabiamy blaszkę na wzór wyjętej wcześniej uszczelki. Możemy teraz przystąpić do złożenia wszystkich elementów. Dorobioną blaszkę razem z uszczelką wkładamy w miejsce, gdzie była wcześniej sama uszczelka. Teraz, wszystko przykręcamy. Pamiętajmy o dobrym dokręceniu śrub, tam gdzie zamontowaliśmy blaszkę. Wszystko dokręcamy mocno, lecz z odpowiednim wyczuciem.

Zobacz również: Jak ocenić ryzyko awarii ważnych zespołów samochodu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy dokręcimy górę EGR, możemy odpalić samochód. Sprawdzamy, czy nie mamy przedmuchu w miejscu, gdzie rozkręcaliśmy elementy. Jeżeli wszystko pracuje tak jak należy, pozostaje nam przykręcenie osłony silnika. Po wykonaniu jazdy próbnej, zobaczymy różnicę w pracy silnika, będzie bardziej elastyczny. Nie powinniśmy mieć żadnych problemów z samochodem, z powodu zaślepienia układu EGR.

Jak widać w Almerze, zaślepienie zaworu EGR nie należy do trudnych prac. Tym bardziej w razie problemów, powinniśmy zdecydować się na zaślepienie zaworu. Poza poprawieniem charakterystyki silnika, będziemy mieli bogatszą mieszankę, oraz utrzymamy silnik w czystości. Nasze auto nabierze nowego życia, dlatego polecamy tego typu rozwiązanie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA