REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nissan Almera N16 2.2 Di: zaślepienie EGR. Porada

Robert Kuśpiel
Nissan Almera N16 2.2 Di: zaślepienie EGR
Nissan Almera N16 2.2 Di: zaślepienie EGR

REKLAMA

REKLAMA

Problem z EGR powtarza się w wielu autach. Dotyczy to również Nissana Almery N16. Stajemy przed prostym wyborem: kupno nowego EGR, bądź jego zaślepienie.

Zakup nowego EGR do Nissana Almery N16, może trochę obciążyć nasz budżet. Dlatego dobrym wyjściem jest jego zaślepienie. Cała operacja nie jest trudna i możemy ją przeprowadzić samemu. Efekt, jaki uzyskamy, może być dla nas bardzo zadowalający. Otwieramy maskę przednią i przystępujemy do pracy. Najpierw demontujemy osłonę silnika. Teraz możemy przejść do naszego EGR. W celu dojścia do uszczelki musimy odkręcić dwie śruby. Możliwe, że będą trochę zapieczone i będziemy musieli użyć większej siły.

REKLAMA

Zobacz również: Awaria zaworu EGR w Oplu Zafira- jak to naprawić?

REKLAMA

Następnie, odkręcamy 4 śruby, żeby dostać się do popychacza zaworu EGR. Wyjmujemy uszczelkę. Będzie nam potrzebna, jako wzór. Na jej podstawie przygotujemy sobie blaszkę. Kiedy zdejmiemy górną część z EGR zobaczymy jego stan. Najprawdopodobniej będziemy widzieć trochę brudu. Usuwamy popychacz, wraz ze sprężyną, żeby nie otwierał zaworu. Praktycznie w tym momencie moglibyśmy wszystko złożyć. Po wyjęciu popychacza ze sprężyną EGR nie powinien się otwierać.

Jednak my wykonamy to trochę inaczej. Zaślepimy dojście spalin do zaworu EGR, aby upewnić się, że spaliny nie będą przedostawać się do EGRa. Dorabiamy blaszkę na wzór wyjętej wcześniej uszczelki. Możemy teraz przystąpić do złożenia wszystkich elementów. Dorobioną blaszkę razem z uszczelką wkładamy w miejsce, gdzie była wcześniej sama uszczelka. Teraz, wszystko przykręcamy. Pamiętajmy o dobrym dokręceniu śrub, tam gdzie zamontowaliśmy blaszkę. Wszystko dokręcamy mocno, lecz z odpowiednim wyczuciem.

Zobacz również: Jak ocenić ryzyko awarii ważnych zespołów samochodu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy dokręcimy górę EGR, możemy odpalić samochód. Sprawdzamy, czy nie mamy przedmuchu w miejscu, gdzie rozkręcaliśmy elementy. Jeżeli wszystko pracuje tak jak należy, pozostaje nam przykręcenie osłony silnika. Po wykonaniu jazdy próbnej, zobaczymy różnicę w pracy silnika, będzie bardziej elastyczny. Nie powinniśmy mieć żadnych problemów z samochodem, z powodu zaślepienia układu EGR.

Jak widać w Almerze, zaślepienie zaworu EGR nie należy do trudnych prac. Tym bardziej w razie problemów, powinniśmy zdecydować się na zaślepienie zaworu. Poza poprawieniem charakterystyki silnika, będziemy mieli bogatszą mieszankę, oraz utrzymamy silnik w czystości. Nasze auto nabierze nowego życia, dlatego polecamy tego typu rozwiązanie.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

REKLAMA

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA