REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5 FL: wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów możemy wykonać we własnym zakresie Fot. Newspress
Wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów możemy wykonać we własnym zakresie Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Automatyczny Tiptronic jest w Volkswagenie Passacie B5 FL radziej spotykany niż manualna skrzynia biegów. Oto poradnik dotyczący wymiany oleju w skrzyni Tiptronic.

Wymianę przeprowadzimy w Volkswagenie Passacie B5 FL 1.9 TDI o mocy 131km z automatyczną skrzynią biegów. Silnik dosyć popularny na naszym rynku, skrzynia biegów natomiast nieco mniej.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzenie układu chłodzenia

Co będzie nam potrzebne?

• Klucz imbusowy 17
• Strzykawka 60ml
• Gumowa rurka ok. 15cm
• Młotek
• Klucz nasadowy 10
• Grzechotka
• Olej do skrzyni biegów

Do Tiptronica dolewamy tylko i wyłącznie żółty olej, pod żadnym względem nie może być to olej czerwony.

Olej musi spełniać normę VW G052 162 A2, najlepiej upewnić się w serwisie ASO. Serwisant dopasuje nam odpowiedni olej po numerze VIN. Niestety olej jest stosunkowo drogi, kosztuje ok. 60zł za litr. Dlatego też, można wybrać zamienniki spełniające daną normę. Przykładem może być olej firmy Febi, jest on znacznie tańszy od oryginalnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR

Kontrola i dolewka oleju

REKLAMA

Do przeprowadzenia całej operacji najlepiej zorganizować sobie dostęp do kanału. Jeżeli mamy wszystko skompletowane, przystępujemy do wymiany, bądź dolewki oleju do skrzyni biegów. Odpalamy silnik, aby się nagrzał. Olej dolewamy zawsze na lekko rozgrzanym silniku. Zanim odkręcimy wszystkie śruby olej w skrzyni zdąży się odpowiednio nagrzać i będzie rzadszy. Zatem, wchodzimy pod samochód i demontujemy osłonę skrzyni biegów.

Wystarczy odkręcić dwie śrubki na końcu osłony, Po odkręceniu śrub osłona nam opadnie i mamy dostęp do śruby spustowej. Nie wyłączając silnika przystępujemy do dalszych działań. Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy wyżej wspomnianą śrubę w skrzyni biegów.

Mogą wystąpić problemy, dlatego można kilkakrotnie uderzyć w klucz młotkiem, żeby śruba się poluzowała. Należy robić to z dużym wyczuciem. Kiedy ją odkręcimy nie powinien wylać się olej, chyba, że jest go za dużo. Bierzemy strzykawkę i wężyk i wprowadzamy olej, aż zacznie się wylewać.

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wymiana termostatu w silniku 1.9 TDI AFN

Jeśli chodzi o wymianę, odkręcamy mniejszą śrubę imbusową, znajdującą się bliżej przodu auta. Czekamy aż spłynie olej i odkręcamy śruby dookoła miski olejowej. Wymieniamy filtr i uszczelkę. Przykręcamy miskę olejową i zalewamy olejem, wykorzystując metodę jak wyżej. Jednak wszystko robimy na zgaszonym silniku. Odpalamy samochód, wrzucamy biegi, gasimy i wyrównujemy różnicę, która wystąpiła po równomiernym przemieszczeniu się oleju.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA