Ford Escort: wymiana linki napinacza sprzęgła
REKLAMA
REKLAMA
Zanim powinniśmy najpierw odłączyć akumulator pod maską Escorta, aby móc bezpiecznie odpiąć skrzynkę z bezpiecznikami. Wystarczy odpiąć ją z zaczepów i położyć z boku, aby nam nie przeszkadzała. W następnej kolejności demontujemy kabinowy filtr powietrza, który ogranicza dostęp do linki sprzęgła. Gdy tylko uda nam się zdemontować wszystkie elementy należy naciągnąć linkę i odpiąć ją od ramienia prowadzącego i napinacza przy pedale sprzęgła.
REKLAMA
Pedały hamulca i sprzęgła w Fordzie Escorcie są umieszczone na wspólnej osi, którą należy zdemontować zaczynając od zawleczki zabezpieczającej. Zdejmujemy zawleczkę z lewej strony i następnie delikatnie pukając wysuwamy ośkę i wyciągamy drugą zawleczkę. Teraz wypychamy ośkę w lewą stronę wyciągając ją całkowicie i wpychając z drugiej strony przykładowo rurkę metalową, która będzie podtrzymywać całą konstrukcję, aby nam się nie rozleciała.
Zobacz również: Jak eksploatować silnik samochodowy?
REKLAMA
Z wyciągniętej ośki demontujemy pedał sprzęgła, a z niego napinacz, odpinając sprężynę, która go podtrzymuje. Odpinając linkę przy skrzyni biegów wyciągamy ją z uchwytu i grodzi silnika. Wymieniając regulator zachowajmy ostrożność i uważamy na sposób instalowania sprężyny przy zapadce. Wbijając z powrotem ośkę pamiętajmy, aby wysunąć ją odrobinę w prawo by móc wsunąć zawleczkę zabezpieczającą. Potem tylko wsuwamy ją odrobinę w lewo i wkładamy drugą.
Zakładając nową linkę powinniśmy w pierwszej kolejności wsunąć ją przez grodź silnika, a następnie do gniazda w skrzyni biegów. Następnie zakładamy ją na regulator i naciągając nakładamy na ramię wysprzęglnika.
Zobacz również: Jak rozruszać sztangę turbiny?
Po sprawdzeniu, poprzez kilkakrotne naciśnięcie pedału sprzęgła, czy wszystko jest odpowiednio spasowane, możemy zacząć wszystko składać z powrotem w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA