Ford Escort MK5: wymiana tylnych amortyzatorów
REKLAMA
REKLAMA
Wymianę będziemy przeprowadzać na przykładzie Forda Escorta Mk5. Najrozsądniej jest kupić nowe amortyzatory. Nie ma sensu kupować używanych, czy też regenerowanych. Naprawę zaczynamy od uniesienia auta i zdjęcia koła, następnie otwieramy bagażnik i luzujemy śruby trzymające amortyzator. Śruba mocująca amortyzator od strony koła może okazać się trudna w wykręceniu. Najlepiej użyć szczotki drucianej i WD-40. Jeśli to nie pomoże, musimy wyciąć śrubę i wybić ją z amortyzatora.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wymienić gumy stabilizatora w VW Golf IV?
Odkręcamy do końca wcześniej poluzowane śruby i wyjmujemy amortyzator, następnie wkładamy nowy i przykręcamy śrubami samokontrującymi. Dokręcamy mocno śruby znajdujące się w bagażniku i przykręcamy koło. Podobnie postępujemy po drugiej stronie auta. Wszystko należy robić z wyczuciem. Jeżeli zaczniemy zbyt mocno siłować się ze śrubami, możemy doprowadzić do upadku samochodu z podnośnika.
Amortyzatory wymieniamy parami, dlatego wymiana po drugiej stronie jest obowiązkowa.
Jeżeli zdecydujemy się na wymianę tylko jednego amortyzatora, możemy być pewni, że auto straci właściwości jezdne. Co więcej, stary lub nowy amortyzator uszkodzi się w tempie ekspresowym. Po skończonej naprawie warto udać się na jazdę próbną. Możemy być pewni, że różnica będzie wyczuwalna.
Zobacz również: Diagnoza usterek zawieszenia – czy możemy zdobić to sami?
REKLAMA
REKLAMA