REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak samodzielnie naprawić szybę w samochodzie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
czyszczenie szyb
czyszczenie szyb

REKLAMA

REKLAMA

Czy naprawa szyby domowym sposobem jest możliwa do zrealizowania? W jakich przypadkach opłacalna jest własnoręczna naprawa, a kiedy kupno nowej szyby jest dużo lepszym rozwiązaniem?

Nie zawsze naprawa szyby w warunkach domowych jest możliwa do wykonania. Nawet jeśli uda nam się ją pomyślnie przeprowadzić to nie mamy gwarancji, że pod wpływem przenoszenia obciążenia nie zacznie znów pękać. Dotyczy to głównie szyby przedniej.
Własnoręczna naprawa ma racje bytu szczególnie w przypadku uszkodzeń punktowych. Każdy rodzaj pęknięć szyby wymaga użycia specjalistycznych narzędzi i jest dość żmudnym procesem.

REKLAMA

Uszkodzenia punktowe

Uszkodzenia punktowe wymagają wypełnienia ubytków żywicą. Przedstawimy teraz krok po kroku proces naprawy tego rodzaju uszkodzeń.
Naprawę musimy zacząć od dokładnego oczyszczenia uszkodzonego miejsca. Aby to osiągnąć będziemy musieli użyć podciśnienia.
Następny krok to już wypełnienie miejsca żywicą i utwardzenie ubytków za pomocą promieni UV. Ostatnia rzecz jaką możemy zrobić to wypolerowanie powierzchni szyby do momentu, aż będzie przejrzyście gładka.

Zobacz również: Czyszczenie szyb przed podróżą

Pęknięcia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku pęknięć sprawa wygląda analogicznie. Jest to jednak trochę trudniejsze zadanie, gdyż aby zapobiec dalszemu pękaniu szyby, musimy dokonać nawiercenia na końcach pęknięć.
Zabieg ten powoduje zmniejszenie obciążenia i jego rozkład. Skutkiem tych czynności jest brak postępowania dalszych pęknięć.
Następna część naprawy przebiega tak samo jak w przypadku naprawy uszkodzeń punktowych. Po dokładnym wypolerowaniu szyba odzyskuje dawną powierzchnię.

Czy opłaca się reperować szybę domowym sposobem?

REKLAMA

Po przeanalizowaniu procesów naprawy szyby domową techniką, często zadajemy sobie pytanie czy rzeczywiście ta technika jest warta zachodu.
Wszystko zależy na pewno od rozmiaru zniszczenia. Jeśli uszkodzenie jest niewielkie to istnieje duża szansa na pomyślne naprawienie szyby domowym sposobem.

Drugą kwestią jest wykonanie procesu naprawy poprawnie przy użyciu odpowiednich narzędzi. Musimy wziąć pod uwagę fakt, że w razie braku potrzebnych narzędzi, będziemy musieli wypożyczyć specjalistyczny sprzęt, co łączy się również z dużymi kosztami.

Zobacz również: Jak wymienić tylną szybę w Mitsubishi Lancer?

Natomiast, jeśli lubimy majsterkować i jesteśmy dobrze wyposażeni, posiadamy gruntowną wiedzę i predyspozycje do wykonania odbudowy szyby to będzie to dla nas na pewno opłacalne. Jeśli naprawa się powiedzie to nie dość, że unikniemy przymusowej wizyty w serwisie, to jeszcze będziemy odczuwać satysfakcję, że udało nam się samodzielnie naprawić szybę.

Istnieje wiele typów uszkodzeń szyb, które automatycznie wykluczają samodzielną naprawę i wymagają kupna nowej. Często koszt nowej szyby jest niewspółmiernie mniejszy od próby jej naprawy.

Najbardziej popularne typy pęknięć szyb to tzw. „bycze oko” – czyli powstawanie kółek na powierzchni o regularnym kształcie i o średnicy od 5 do 15 mm.
Gwiazdka to mikropęknięcia objawiające się „promyczkami”, które rozchodzą się od miejsca uderzenia do ok. 10 mm.

Wyróżniamy również pęknięcia o nazwie „pół byczego oka” , które są typem rozbicia opisanego powyżej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA