REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić przednią maskę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Fot. Porsche
Fot. Porsche

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana przedniej maski jest łatwą czynnością, jednak poprawne jej ustawienie wymaga trochę cierpliwości. Oto kilka porad jak sprawnie i szybko zdjąć maskę samochodową.

Mogłoby się wydawać, że umiejętność wymiany maski nie jest nam potrzebna. Jednak, tak samo jak w przypadku błotnika, po lekkiej stłuczce może się okazać, że lepiej wymienić maskę pod kolor, niż malować. Ponadto przy niektórych naprawach wygodniej jest zdemontować maskę.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wymienić przegub napędowy?

Po prawej stronie znajdują się dwie śruby mocujące maskę. W każdym samochodzie zazwyczaj występują 4 śruby, dwie po lewej i dwie po prawej stronie.

Podczas demontażu, najlepiej zapewnić sobie pomoc drugiej osoby, aby jednocześnie zdejmować maskę.

Kiedy zapewniliśmy sobie pomoc drugiej osoby przystępujemy do demontażu. Jeśli nasze auto ma maskę podnoszoną za pomocą siłownika, musimy go zdemontować w pierwszej kolejności. Robimy to bardzo uważnie, by go nie uszkodzić. Jeżeli mamy wykręcony siłownik przystępujemy do demontażu maski. Każda z osób odkręca śruby po swojej stronie. Najlepiej poluzować obie na tyle, by móc je odkręcić palcami. Podczas odkręcania należy trzymać maskę podkładając rękę pod ostrą krawędź pokrywy od strony szyby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W każdej chwili maska może nam wypaść z ręki, uderzając w szybę, dlatego należy zachować szczególną ostrożność.

Kiedy mamy zdemontowaną maskę, odkładamy ją na styropianowe podkładki w sposób leżący lub stojący, opierając ostre krawędzie o styropian. Przy montażu, również musimy nam ktoś pomóc. Przykładamy maskę do otworów i przykręcamy palcami na tyle, aby załapać śrubami maskę. W tym momencie istotną różnicę robi to, czy przykręcamy starą czy nową maskę. Jeśli starą, ustawiamy śruby tak, aby pokrywały się ze starymi miejscami. Wtedy mamy gwarancję, że maska będzie dobrze dopasowana i prześwit zarówno po lewej, jak i prawej stronie maski będzie taki sam. Ważne jest też prawidłowe wyregulowanie wysunięcia maski. Trzeba zwrócić uwagę na to, żeby maska nie była za mocno wysunięta lub schowana.

Zobacz również: Jak samemu naprawić spryskiwacze szyb?

Jeśli mamy nową maskę, możemy dopasować ją po starych śladach (jeśli była wykręcana z innego samochodu). Trudniej będzie ustawić maskę po malowaniu. W takim wypadku nie dokręcamy mocno śrub, tylko szukamy takiej pozycji, gdzie maska będzie dobrze przylegać. Jeśli taką znajdziemy, dokręcamy mocno śruby. Kolejnym krokiem jest przykręcenie siłownika. Tutaj sprawa jest prosta, montujemy go w tym samym miejscu, gdzie był wcześniej zamontowany.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA