REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić przednią maskę?

Robert Kuśpiel
Fot. Porsche
Fot. Porsche

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana przedniej maski jest łatwą czynnością, jednak poprawne jej ustawienie wymaga trochę cierpliwości. Oto kilka porad jak sprawnie i szybko zdjąć maskę samochodową.

Mogłoby się wydawać, że umiejętność wymiany maski nie jest nam potrzebna. Jednak, tak samo jak w przypadku błotnika, po lekkiej stłuczce może się okazać, że lepiej wymienić maskę pod kolor, niż malować. Ponadto przy niektórych naprawach wygodniej jest zdemontować maskę.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wymienić przegub napędowy?

Po prawej stronie znajdują się dwie śruby mocujące maskę. W każdym samochodzie zazwyczaj występują 4 śruby, dwie po lewej i dwie po prawej stronie.

Podczas demontażu, najlepiej zapewnić sobie pomoc drugiej osoby, aby jednocześnie zdejmować maskę.

Kiedy zapewniliśmy sobie pomoc drugiej osoby przystępujemy do demontażu. Jeśli nasze auto ma maskę podnoszoną za pomocą siłownika, musimy go zdemontować w pierwszej kolejności. Robimy to bardzo uważnie, by go nie uszkodzić. Jeżeli mamy wykręcony siłownik przystępujemy do demontażu maski. Każda z osób odkręca śruby po swojej stronie. Najlepiej poluzować obie na tyle, by móc je odkręcić palcami. Podczas odkręcania należy trzymać maskę podkładając rękę pod ostrą krawędź pokrywy od strony szyby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W każdej chwili maska może nam wypaść z ręki, uderzając w szybę, dlatego należy zachować szczególną ostrożność.

Kiedy mamy zdemontowaną maskę, odkładamy ją na styropianowe podkładki w sposób leżący lub stojący, opierając ostre krawędzie o styropian. Przy montażu, również musimy nam ktoś pomóc. Przykładamy maskę do otworów i przykręcamy palcami na tyle, aby załapać śrubami maskę. W tym momencie istotną różnicę robi to, czy przykręcamy starą czy nową maskę. Jeśli starą, ustawiamy śruby tak, aby pokrywały się ze starymi miejscami. Wtedy mamy gwarancję, że maska będzie dobrze dopasowana i prześwit zarówno po lewej, jak i prawej stronie maski będzie taki sam. Ważne jest też prawidłowe wyregulowanie wysunięcia maski. Trzeba zwrócić uwagę na to, żeby maska nie była za mocno wysunięta lub schowana.

Zobacz również: Jak samemu naprawić spryskiwacze szyb?

Jeśli mamy nową maskę, możemy dopasować ją po starych śladach (jeśli była wykręcana z innego samochodu). Trudniej będzie ustawić maskę po malowaniu. W takim wypadku nie dokręcamy mocno śrub, tylko szukamy takiej pozycji, gdzie maska będzie dobrze przylegać. Jeśli taką znajdziemy, dokręcamy mocno śruby. Kolejnym krokiem jest przykręcenie siłownika. Tutaj sprawa jest prosta, montujemy go w tym samym miejscu, gdzie był wcześniej zamontowany.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA