W jaki sposób dbać o przewody zapłonowe?
REKLAMA
REKLAMA
W większości przypadków winą za nieprawidłowe działanie układu zapłonowego obarcza się przewody. A tymczasem kłopoty z „odpaleniem” i nierówno pracujący silnik, który lubi gasnąć, to nie zawsze ich wina. Wprawdzie producenci prześcigają się w opracowywaniu coraz to nowocześniejszych izolatorów, czasem jednak nawet najlepszy przewód zapłonowy może mieć przebicie.
REKLAMA
Zobacz również: Jak naprawiać połączenia elektryczne?
Najczęściej dzieje się tak, dlatego, że nie wymieniamy świec zapłonowych zgodnie z zaleceniami producenta. Wypalona lub nadmiernie zużyta świeca potrzebuje znacznie większego prądu do przeskoku iskry, co może powodować wypalenie osłon przewodu oraz właśnie jego przebicie. Uwaga ta jest szczególnie istotna dla użytkowników samochodów z instalacją LPG.
Zobacz również: Dorabianie i kodowanie kluczyka w Oplu, czy wiesz jak to zrobić?
O tym powinien pamiętać kierowca:
- przewody zapłonowe nie są wieczne i należy je wymieniać, co 30-50 tys. km.
- należy wymieniać świece zapłonowe zgodnie z zaleceniami producenta (zwykle, co 10-15 tys. km)
- w przypadku problemów z zapłonem, najpierw należy sprawdź instalację gazową, jeśli jest taka potrzeba wymienić świece, a dopiero w ostatniej kolejności przewody
- wymieniając przewody zapłonowe, należy zawsze pamiętać o wymianie świec (wypalone świece na pewno znacznie przyspieszą zużycie przewodów)
- przewody wymieniamy zawsze w komplecie, tak by ich zużycie było równomierne.
REKLAMA
REKLAMA