Skoda Felicja: wymiana regulatora napięcia
REKLAMA
REKLAMA
Naprawa przeprowadzona została w samochodzie marki Skoda, jednak instrukcję można wykorzystać również w wybranych modelach Volkswagena. Pierwszym krokiem jest odłączenie minusowej klemy akumulatora. Musimy o tym bezwzględnie pamiętać. Następnie odpinamy kabel wychodzący z alternatora oraz wtyczkę. Możemy teraz zdemontować obudowę alternatora. Jednak najpierw odkręcamy śrubę alternatora, a dokładniej ma być to górna śruba, dzięki temu odsuniemy alternator od silnika na tyle, żeby zdjąć obudowę.
REKLAMA
Zobacz również: Jak zdemontować kable wysokiego napięcia?
Obudowa zamocowana jest na trzech śrubach i zatrzaskach. Najpierw wykręcamy śruby, a następnie odpinamy zatrzaski. Należy robić to bardzo ostrożnie, gdyż łatwo uszkodzić plastikowe mocowania. Po zdjęciu obudowy zobaczymy regulator napięcia wraz ze szczotkami. Wówczas musimy już tylko wykręcić dwie śruby i wyjąć regulator napięcia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
Zanim zamontujemy nowy regulator, warto również oczyścić styki, np. papierem ściernym.
Zobacz również: Jak dbać o akumulator?
Po zdemontowaniu regulatora wraz ze szczotkami zauważymy różnicę. Nowe szczotki wystają średnio około 1 centymetr poza obudowę. Czasochłonność i trudność naprawy zależą od umiejscowienia alternatora. Trudniejszy dostęp może nam znacząco spowolnić pracę.
REKLAMA
REKLAMA