REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A8 D2 4.2: wymiana łożyska koła przedniego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
a8team.pl
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym przedstawimy sposób wymiany łożyska koła przedniego w Audi A8 D2. Z uszkodzonym łożyskiem nie należy zbyt długo jeździć, dlatego najwyższy czas przystąpić do naprawy.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Płaskie klucze 2 x 18 i 2 x 16 i 1 x 22
• Klucz nasadowy 18, 16, 13, 10
• Klucz imbusowy 17 i 10
• Klucz płaski numer 22
• Klucz do kół
• Klej do śrub
• Podnośnik
• Dwie breszki
• Prasa
• Duży młotek

Wykonanie

REKLAMA

Zaczynamy od poluzowania śruby mocującej półoś, co robimy za pomocą klucza 17. Luzujemy również śrubę dolnych wahaczy z wykorzystaniem klucza 17. Teraz luzujemy śruby koła, podnosimy samochód, odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Oczywiście pamiętamy o prawidłowym zabezpieczeniu auta przed upadkiem. Następnie odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk do zwrotnicy, będzie nam do tego potrzebny klucz 18.

Odpinamy od zwrotnicy i amortyzatora kabel od czujnika zużycia klocków. Możemy teraz zsunąć zacisk z tarczy i ściągnąć tarczę z piasty. Odkładamy na bok tarczę i zacisk- oczywiście zacisk nie może wisieć na przewodzie hamulcowym. Odkręcamy śruby 10. trzymające osłonę czujnika ABS, możemy teraz wyjąć czujnik, jednak nie jest to takie łatwe. Najlepiej polewać go WD-40, wtedy będzie nam znacznie łatwiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak opróżnić zbiornik paliwa?

Kolejny krok to odkręcenie do końca śruby półosi i amortyzatora od wahacza. Następnie odkręcamy końcówkę drążka, a potem, za pomocą dwóch kluczy 18, odkręcamy dolne wahacze od zwrotnicy i wybijamy je. Teraz odkręcamy cztery śruby 18. od mocowania amortyzatora. Skręcamy kołami maksymalnie w przeciwną stronę i kolumna wysuwa się z samochodu. Breszkami demontujemy piastę i możemy teraz udać się na prasę w celu pozbycia się starego łożyska. Nie powinno być żadnego problemu z jego wybiciem.

Zobacz też: Czym grozi woda w paliwie?

Za pomocą starego łożyska wbijamy nowe i montujemy piastę, przechodzimy do montażu. Górne wahacze wbijamy w zwrotnicę przed zamontowaniem ich do auta. Pozostałe czynności w montażu robimy w odwrotnej kolejności. Na koniec pamiętajmy, żeby dociągnąć wszystkie śruby, gdy samochód jest opuszczony. Może się okazać, że będzie potrzebne ustawienie geometrii. Oczywiście wszystko zależy od tego czy wkręcimy śruby w te same miejsce, zalecamy więc sprawdzenie na stacji diagnostycznej. Podczas całej wymiany warto polewać wszystkie śruby WD-40, będzie nam znacznie łatwiej je wykręcić.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA