Audi A8 D2 4.2: wymiana łożyska koła przedniego
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
REKLAMA
• Płaskie klucze 2 x 18 i 2 x 16 i 1 x 22
• Klucz nasadowy 18, 16, 13, 10
• Klucz imbusowy 17 i 10
• Klucz płaski numer 22
• Klucz do kół
• Klej do śrub
• Podnośnik
• Dwie breszki
• Prasa
• Duży młotek
Wykonanie
REKLAMA
Zaczynamy od poluzowania śruby mocującej półoś, co robimy za pomocą klucza 17. Luzujemy również śrubę dolnych wahaczy z wykorzystaniem klucza 17. Teraz luzujemy śruby koła, podnosimy samochód, odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Oczywiście pamiętamy o prawidłowym zabezpieczeniu auta przed upadkiem. Następnie odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk do zwrotnicy, będzie nam do tego potrzebny klucz 18.
Odpinamy od zwrotnicy i amortyzatora kabel od czujnika zużycia klocków. Możemy teraz zsunąć zacisk z tarczy i ściągnąć tarczę z piasty. Odkładamy na bok tarczę i zacisk- oczywiście zacisk nie może wisieć na przewodzie hamulcowym. Odkręcamy śruby 10. trzymające osłonę czujnika ABS, możemy teraz wyjąć czujnik, jednak nie jest to takie łatwe. Najlepiej polewać go WD-40, wtedy będzie nam znacznie łatwiej.
Zobacz też: Jak opróżnić zbiornik paliwa?
Kolejny krok to odkręcenie do końca śruby półosi i amortyzatora od wahacza. Następnie odkręcamy końcówkę drążka, a potem, za pomocą dwóch kluczy 18, odkręcamy dolne wahacze od zwrotnicy i wybijamy je. Teraz odkręcamy cztery śruby 18. od mocowania amortyzatora. Skręcamy kołami maksymalnie w przeciwną stronę i kolumna wysuwa się z samochodu. Breszkami demontujemy piastę i możemy teraz udać się na prasę w celu pozbycia się starego łożyska. Nie powinno być żadnego problemu z jego wybiciem.
Zobacz też: Czym grozi woda w paliwie?
Za pomocą starego łożyska wbijamy nowe i montujemy piastę, przechodzimy do montażu. Górne wahacze wbijamy w zwrotnicę przed zamontowaniem ich do auta. Pozostałe czynności w montażu robimy w odwrotnej kolejności. Na koniec pamiętajmy, żeby dociągnąć wszystkie śruby, gdy samochód jest opuszczony. Może się okazać, że będzie potrzebne ustawienie geometrii. Oczywiście wszystko zależy od tego czy wkręcimy śruby w te same miejsce, zalecamy więc sprawdzenie na stacji diagnostycznej. Podczas całej wymiany warto polewać wszystkie śruby WD-40, będzie nam znacznie łatwiej je wykręcić.
REKLAMA
REKLAMA