REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A8 D2 4.2: wymiana łożyska koła przedniego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
a8team.pl
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym przedstawimy sposób wymiany łożyska koła przedniego w Audi A8 D2. Z uszkodzonym łożyskiem nie należy zbyt długo jeździć, dlatego najwyższy czas przystąpić do naprawy.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Płaskie klucze 2 x 18 i 2 x 16 i 1 x 22
• Klucz nasadowy 18, 16, 13, 10
• Klucz imbusowy 17 i 10
• Klucz płaski numer 22
• Klucz do kół
• Klej do śrub
• Podnośnik
• Dwie breszki
• Prasa
• Duży młotek

Wykonanie

REKLAMA

Zaczynamy od poluzowania śruby mocującej półoś, co robimy za pomocą klucza 17. Luzujemy również śrubę dolnych wahaczy z wykorzystaniem klucza 17. Teraz luzujemy śruby koła, podnosimy samochód, odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Oczywiście pamiętamy o prawidłowym zabezpieczeniu auta przed upadkiem. Następnie odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk do zwrotnicy, będzie nam do tego potrzebny klucz 18.

Odpinamy od zwrotnicy i amortyzatora kabel od czujnika zużycia klocków. Możemy teraz zsunąć zacisk z tarczy i ściągnąć tarczę z piasty. Odkładamy na bok tarczę i zacisk- oczywiście zacisk nie może wisieć na przewodzie hamulcowym. Odkręcamy śruby 10. trzymające osłonę czujnika ABS, możemy teraz wyjąć czujnik, jednak nie jest to takie łatwe. Najlepiej polewać go WD-40, wtedy będzie nam znacznie łatwiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak opróżnić zbiornik paliwa?

Kolejny krok to odkręcenie do końca śruby półosi i amortyzatora od wahacza. Następnie odkręcamy końcówkę drążka, a potem, za pomocą dwóch kluczy 18, odkręcamy dolne wahacze od zwrotnicy i wybijamy je. Teraz odkręcamy cztery śruby 18. od mocowania amortyzatora. Skręcamy kołami maksymalnie w przeciwną stronę i kolumna wysuwa się z samochodu. Breszkami demontujemy piastę i możemy teraz udać się na prasę w celu pozbycia się starego łożyska. Nie powinno być żadnego problemu z jego wybiciem.

Zobacz też: Czym grozi woda w paliwie?

Za pomocą starego łożyska wbijamy nowe i montujemy piastę, przechodzimy do montażu. Górne wahacze wbijamy w zwrotnicę przed zamontowaniem ich do auta. Pozostałe czynności w montażu robimy w odwrotnej kolejności. Na koniec pamiętajmy, żeby dociągnąć wszystkie śruby, gdy samochód jest opuszczony. Może się okazać, że będzie potrzebne ustawienie geometrii. Oczywiście wszystko zależy od tego czy wkręcimy śruby w te same miejsce, zalecamy więc sprawdzenie na stacji diagnostycznej. Podczas całej wymiany warto polewać wszystkie śruby WD-40, będzie nam znacznie łatwiej je wykręcić.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA