REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić łącznik elastyczny tłumika?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Fot. newspress
Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA


Uszkodzenie łącznika elastycznego jest dosyć częstą przypadłością układu wydechowego. Wymiana nie jest problematyczna, lecz wymaga trochę czasu. Oto opis jak wymienić uszkodzoną plecionkę.

Jeżeli nasz wydech wymaga wymiany łącznika elastycznego nie da się tego nie zauważyć, a dokładniej usłyszeć. Zaczyna się od głośnej pracy auta przy większych prędkościach.

REKLAMA

Uszkodzenia plecionki powodują najczęściej przedmioty, w które uderzamy podwoziem auta. Ponadto łącznik elastyczny tłumika niszczy się w wyniku eksploatacji samochodu. Niestety plecionki nie da się naprawić, trzeba zamontować nową.

Zobacz również: Jak bezpiecznie wykonywać prace pod samochodem?

Dokonaj pomiaru

Najpierw wykonujemy pomiar starej plecionki. Do tego jest nam potrzebny podnośnik lub kanał. Kiedy mamy wygodny dostęp do podwozia auta, za pomocą suwmiarki mierzymy szerokość i długość plecionki. Najlepiej dokonać pomiaru rury za łącznikiem lub przed nim, w odległości około 10 cm od początku plecionki. Długość mierzymy bardzo dokładnie, gdyż montaż krótszego łącznika elastycznego może być niemożliwy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdejmując wymiary, każdy pomiar zaokrąglaj w górę. Mierzymy tylko długość plecionki, to dla nas jest wymiarem wyjściowym.

Łącznik elastyczny jest na ogół niedostępny w autoryzowanych serwisach, ponieważ zwykle sprzedawany jest w komplecie z rurą od silnika do tłumika środkowego. Koszt takiego zestawu jest bardzo duży, dlatego lepiej dokupić plecionkę na miarę. Jeżeli mamy już odpowiedni łącznik elastyczny przystępujemy do wymiany. Odkręcamy rurę przy samym silniku. Następnie oglądamy, gdzie najwygodniej nam zdemontować rurę tak, aby wyjąć na zewnątrz odcinek z plecionką. 

Zobacz również: Jak samemu wymienić tłumik?

Najwygodniejszym miejscem jest łączenie rury z tłumikiem środkowym. Odkręcamy zabezpieczenie, spryskujemy WD-40 i próbujemy wyciągnąć rurę z tłumika. Kiedy mamy wykręconą rurę, przystępujemy do wycięcia starej plecionki. Do tego używamy szlifierki kątowej. Miejsca cięcia wybieramy po przyłożeniu nowej plecionki tak, aby była odpowiednia długość. Następnie oddajemy element do spawania. Jeżeli mamy taką możliwość, możemy wykonać tę operację sami. Po ostygnięciu elementu montujemy rurę z plecionką.

Pamiętajmy o wsadzeniu nowej podkładki na łączeniu rury z silnikiem.

Należy dokręcić wszystkie śruby tak, aby nie było zbędnego luzu. Opuszczamy auto i odpalamy silnik. Przysłuchujemy się uważnie pracy układu wydechowego.
Różnica w pracy będzie zauważalna od pierwszego rozruchu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA