REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Produkcja w motoryzacji za chwilę wzrośnie

Subskrybuj nas na Youtube
Fabryka Nissana w Barcelonie, NMISA Avila Plant (Spain)
Fabryka Nissana w Barcelonie, NMISA Avila Plant (Spain)
Media

REKLAMA

REKLAMA

Około połowa przedsiębiorstw działających w branży motoryzacyjnej prognozuje wzrost produkcji w ich zakładach w najbliższym kwartale. To dobra wiadomość dla branży logistycznej.

Branża motoryzacyjna planuje ożywienie

REKLAMA

Choć ostatnie dane instytutu badawczego Samar pokazujące produkcję aut osobowych i dostawczych w Polsce nie napawają jeszcze optymizmem (w czerwcu spadek o blisko 7% r/r), to jednak przedstawiciele polskiej motoryzacji wierzą w odbicie branży. Jest to jeden z wniosków po badaniu przeprowadzonym przez Exact Systems, firmy kontrolującej części samochodowe. Jak stwierdził Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems, polscy producenci części i komponentów, otrzymują więcej zamówień z Europy Zachodniej, a tym samym przynajmniej w najbliższych miesiącach spodziewają się powrotu do tendencji wzrostowej. Potwierdza to zresztą czerwcowy wynik Samaru, który choć rok do roku jest na minusie, to już w ujęciu miesięcznym mamy ponad 8% plus – dodaje Gos. 

Wzrośnie produkcja części samochodowych

REKLAMA

Przedstawiciele sektora motoryzacyjnego zapytani o prognozy dotyczące produkcji części w ich zakładach udzielili pozytywnych odpowiedzi. Aż 51% z nich uważa, że w ciągu najbliższego kwartału produkcja wzrośnie, a 45%, że pozostanie na niezmienionym poziomie. Tylko 4% firm spodziewa się spadków.

Skąd tak optymistyczne prognozy? Polska jest i będzie atrakcyjnym krajem, do którego przenosi się linie produkcyjne z zachodniej części Europy. Szczególnie widać to przy wewnętrznych przesunięciach u dużych graczy na rynku części i komponentów motoryzacyjnych takich jak TRW, LEAR, Faurecia. Polska jakościowo i kosztowo jest bardziej atrakcyjna niż fabryki we Francji czy Hiszpanii – ocenia Jacek Opala, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w Exact Systems.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zatrudnienie w polskich zakładach motoryzacyjnych jest stabilne

Zdecydowana większość (65%) firm nie zamierza redukować zatrudnienia w najbliższych trzech miesiącach. Co więcej, co trzeci przedstawiciel sektora Automotive (32%) planuje zwiększenie liczby etatów w swoich zakładach. Tylko 3% zapytanych firm przewiduje redukcję zatrudnienia.

Jaka dziedzina w przyszłości napędzi polską branżę motoryzacyjną?

Jakość produktów (42% odpowiedzi) oraz niższe koszty pracy (34%) to główne obszary, w których respondenci upatrują możliwości rozwoju polskiego sektora Automotive. Co ciekawe, aż jedna trzecia firm uważa, że kołem napędowym polskiej motoryzacji może być też produkcja aut elektrycznych. Najmniejszy entuzjazm budzi produkcja „polskiego” samochodu – w tym obszarze potencjał rozwoju widzi tylko 16% przedstawicieli firm działających na rynku motoryzacyjnym.
O ile dwa pierwsze czynniki takie jak jakość i koszty rzeczywiście decydują o wyborze Polski jako partnera inwestycyjnego już od kilkunastu lat i nadal mogą być języczkiem u wagi w przyszłości, o tyle element produkcji samochodów elektrycznych istnieje u nas tylko w teorii. A właśnie w tym kierunku zmierza przemysł motoryzacyjny na świecie. Potwierdzają to dyskusje prowadzone podczas licznych konferencji w Niemczech i Europie Zachodniej, z których wynika, że nasi zachodni sąsiedzi planują w perspektywie kolejnych 10-15 lat produkować ponad 2,5 mln samochodów elektrycznych rocznie – podsumowuje Paweł Gos.

Źródło: Materiały prasowe Exact Systems

Zatrudnienie w motoryzacji
Media
Produkcja w motoryzacji
Media
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA