REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Produkcja w motoryzacji za chwilę wzrośnie

Subskrybuj nas na Youtube
Fabryka Nissana w Barcelonie, NMISA Avila Plant (Spain)
Fabryka Nissana w Barcelonie, NMISA Avila Plant (Spain)
Media

REKLAMA

REKLAMA

Około połowa przedsiębiorstw działających w branży motoryzacyjnej prognozuje wzrost produkcji w ich zakładach w najbliższym kwartale. To dobra wiadomość dla branży logistycznej.

Branża motoryzacyjna planuje ożywienie

REKLAMA

Choć ostatnie dane instytutu badawczego Samar pokazujące produkcję aut osobowych i dostawczych w Polsce nie napawają jeszcze optymizmem (w czerwcu spadek o blisko 7% r/r), to jednak przedstawiciele polskiej motoryzacji wierzą w odbicie branży. Jest to jeden z wniosków po badaniu przeprowadzonym przez Exact Systems, firmy kontrolującej części samochodowe. Jak stwierdził Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems, polscy producenci części i komponentów, otrzymują więcej zamówień z Europy Zachodniej, a tym samym przynajmniej w najbliższych miesiącach spodziewają się powrotu do tendencji wzrostowej. Potwierdza to zresztą czerwcowy wynik Samaru, który choć rok do roku jest na minusie, to już w ujęciu miesięcznym mamy ponad 8% plus – dodaje Gos. 

Wzrośnie produkcja części samochodowych

REKLAMA

Przedstawiciele sektora motoryzacyjnego zapytani o prognozy dotyczące produkcji części w ich zakładach udzielili pozytywnych odpowiedzi. Aż 51% z nich uważa, że w ciągu najbliższego kwartału produkcja wzrośnie, a 45%, że pozostanie na niezmienionym poziomie. Tylko 4% firm spodziewa się spadków.

Skąd tak optymistyczne prognozy? Polska jest i będzie atrakcyjnym krajem, do którego przenosi się linie produkcyjne z zachodniej części Europy. Szczególnie widać to przy wewnętrznych przesunięciach u dużych graczy na rynku części i komponentów motoryzacyjnych takich jak TRW, LEAR, Faurecia. Polska jakościowo i kosztowo jest bardziej atrakcyjna niż fabryki we Francji czy Hiszpanii – ocenia Jacek Opala, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w Exact Systems.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zatrudnienie w polskich zakładach motoryzacyjnych jest stabilne

Zdecydowana większość (65%) firm nie zamierza redukować zatrudnienia w najbliższych trzech miesiącach. Co więcej, co trzeci przedstawiciel sektora Automotive (32%) planuje zwiększenie liczby etatów w swoich zakładach. Tylko 3% zapytanych firm przewiduje redukcję zatrudnienia.

Jaka dziedzina w przyszłości napędzi polską branżę motoryzacyjną?

Jakość produktów (42% odpowiedzi) oraz niższe koszty pracy (34%) to główne obszary, w których respondenci upatrują możliwości rozwoju polskiego sektora Automotive. Co ciekawe, aż jedna trzecia firm uważa, że kołem napędowym polskiej motoryzacji może być też produkcja aut elektrycznych. Najmniejszy entuzjazm budzi produkcja „polskiego” samochodu – w tym obszarze potencjał rozwoju widzi tylko 16% przedstawicieli firm działających na rynku motoryzacyjnym.
O ile dwa pierwsze czynniki takie jak jakość i koszty rzeczywiście decydują o wyborze Polski jako partnera inwestycyjnego już od kilkunastu lat i nadal mogą być języczkiem u wagi w przyszłości, o tyle element produkcji samochodów elektrycznych istnieje u nas tylko w teorii. A właśnie w tym kierunku zmierza przemysł motoryzacyjny na świecie. Potwierdzają to dyskusje prowadzone podczas licznych konferencji w Niemczech i Europie Zachodniej, z których wynika, że nasi zachodni sąsiedzi planują w perspektywie kolejnych 10-15 lat produkować ponad 2,5 mln samochodów elektrycznych rocznie – podsumowuje Paweł Gos.

Źródło: Materiały prasowe Exact Systems

Zatrudnienie w motoryzacji
Media
Produkcja w motoryzacji
Media
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA