Czy można zdalnie zarządzać zleceniami i dostawami?
REKLAMA
REKLAMA
Efektywność działania firm logistycznych wspomagają w dzisiejszych czasach systemy informatyczne. Narzędzia dostępne w platformach komunikacyjnych z klientami ułatwiają kontrolę nad transportem i zoptymalizowanie procesów logistycznych.
REKLAMA
eLogistics - Stały kontakt i kontrola
Jedną z takich platform komunikacyjnych jest eLogistics. Aplikacje eLogistics zostały stworzone, aby umożliwić klientom stały kontakt z operatorem, ułatwić dostęp do informacji o przesyłkach oraz pomóc sprawnie zarządzać zleceniami online. Klient może m.in. obliczyć koszt przewozu na stronie internetowej, jednym kliknięciem wysłać zlecenie, a następnie monitorować los swojej przesyłki. „Nasi klienci bardzo cenią sobie możliwość pracy na platformie internetowej eLogistics – łatwo i szybko mogą przesłać zlecenia, śledzić swój transport oraz sprawnie zarządzać przesyłkami. Korzystanie z eLogistics jest intuicyjne, klienci potrzebują jedynie dostępu do sieci internetowej” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.
Na całym świecie z aplikacji eLogistics korzysta 12 000 klientów firmy Dachser, a w Polsce 300. Najpopularniejsze operacje klientów w eLogistics to wysyłanie zleceń, przeliczanie kosztów, sprawdzanie statusu przesyłki i rozliczanie faktur.
W skład platformy eLogistics wchodzą:
Shipmentpointer - umożliwia błyskawiczny dostęp do danych o przesyłce. Status przesyłki można uzyskać również poprzez sms.
Shipmentcontrol - dzięki wykorzystaniu techniki GPRS, śledzi przesyłki – informacje z urządzenia mobilnego kierowcy są przesyłane do systemu centralnego. Klienci mogą szybko uzyskać informację np. o czasie dostawy.
Transportorder - system do składania zleceń spedycyjnych i zleceń odbiorców online. Dzięki integracji z systemem TMS (transport management system), aplikacja może być personalizowana.
Freightquotation - umożliwia obliczanie kosztów przewozu
Warehousecontrol - umożliwia śledzenie losów przesyłki w magazynie. Można sprawdzić zarówno status przesyłki, jak i śledzić towar po numerze seryjnym.
Productpilot - ułatwia wybór odpowiednich usług entargo. Pozwala ustalić czas dostawy na terenie całej Europy, wystarczy wprowadzić kod kraju i kod pocztowy.
Ordermonitor - umożliwia szczegółowe monitorowanie zamówień złożonych u dostawców z całego świata. Klienci mogą korzystać z funkcji zaawansowanego wyszukiwania, tworzenia raportów oraz przesyłania dokumentów na serwer.
Invoicecenter - umożliwia zarządzanie fakturami
Palletpoolaccount - elektroniczne rozliczanie palet, obejmujące zarządzanie opakowaniami typu europaleta, palety Dusseldorf i skrzynie.
Źródło: Materiały prasowe Dachser Sp. z o.o
REKLAMA
REKLAMA