eOględziny - narzędzie do weryfikacji stanu floty samochodowej
REKLAMA
REKLAMA
Wartość rynkowa zdawanego po zakończeniu umowy pojazdu zależy od jego stanu i oczywiście jakości przeprowadzonych napraw. Niestety, często dopiero opinia rzeczoznawcy odkrywa przykrą prawdę: wartość pojazdu - niska, koszty dodatkowych napraw - wysokie.
Z takim problemem boryka się większość fleet managerów, którzy przy zdawaniu auta bardzo często zaskoczeni są kosztami ponadnormatywnymi. Są nieświadomi stanu zużycia samochodu w okresie leasingowym i ilości usterek niezgłaszanych przez użytkownika. Okazuje się, że wypalona w tapicerce dziura, czy obluzowane lusterko mogą sporo kosztować. Byłoby idealnie, gdyby mogli na bieżąco kontrolować stan pojazdów floty.
REKLAMA
Stała kontrola zużycia floty pojazdów
Właśnie do takiej stałej kontroli służą eOględziny – innowacyjne narzędzie opracowane przez LeasePlan Fleet Management. Oparte jest na prostym formularzu internetowym lub aplikacji na urządzenia mobilne (smartfony i tablety). Za pośrednictwem tego rozwiązania serwisanci mają możliwość określania stanu samochodu przez cały czas trwania umowy najmu. Wszystkie informacje na temat pojazdu są zawsze w zasięgu ręki.
Pierwsza na polskim rynku usługa tego typu, wprowadzona została pilotażowo w styczniu bieżącego roku a zainteresowanie z miesiąca na miesiąc jest coraz większe. – Od wprowadzenia tego narzędzia na rynek, dla naszych Klientów wykonaliśmy już kilkadziesiąt eOględzin – mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.
eOględziny - jak to działa?
REKLAMA
Firma użytkująca flotę wskazuje samochody, które chce poddać ocenie, natomiast LeasePlan przejmuje na siebie wszelkie działania administracyjne z tym związane (np. umawianie użytkowników na wizyty w serwisach). eOględziny trwają tylko 15 minut i tuż po wykonaniu przeglądu uzyskuje się kompleksowy raport wraz ze zdjęciami, do wglądu na portalu LeasePlan online, dostępny po zalogowaniu w każdej porze czy miejscu.
Narzędzie to daje więc menagerom flot stały dostęp do informacji o sposobie eksploatacji floty i stanie samochodów. Ale nie tylko. Korzystając z tego narzędzia, serwisant sprawdza również „check listę”, np. czy kierowca ma ważną gaśnicę, ważne ubezpieczenie OC czy badanie techniczne. - Rozwiązanie to bardzo dobrze oceniają szczególnie firmy posiadające duże floty. W takich przedsiębiorstwach kierowcy jeżdżą po całej Polsce, więc trudno weryfikować stan pojazdów na bieżąco. Często manager widzi auto jedynie w momencie wydania i zdania - podsumowuje Artur Sulewski.
Mając stały wgląd w stan pojazdów firmowej floty, fleet manager może zmobilizować użytkowników pojazdów do napraw bieżących usterek i dbałości o powierzone auto. Pozwoli to uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek w postaci kosztów ponadnormatywnych.
Źródło: Materiały prasowe LeasePlan Fleet Management
REKLAMA
REKLAMA