REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Popularność e-commerce, a branża logistyczna

magazyn
magazyn
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Zakupy przez internet zyskują coraz szersze grono zwolenników. Korzysta przy tym również branża logistyczna, zwłaszcza firmy kurierskie.

Polska w czołówce pod względem rozwoju e-commerce

REKLAMA

REKLAMA

Polska jest jednym z krajów, w których najdynamiczniej rozwija się handel elektroniczny. W 2012 roku rozwój sektora sięgnął 30% w stosunku do 2011, a przez ostatnie 10 lat krajowy e-commerce zwiększył obroty z 0,32 mld zł do 20 mld zł.
- Zauważmy jednak, że udział handlu elektronicznego w całej sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi niespełna 4%, a na Zachodzie Europy jest to 15-18 proc. - mówi Marcin Kruszyński, PR Manager, Siódemka SA. Możemy więc zakładać dalszy wzrost krajowego e-handlu. Dziś paczki doręczane przez Siódemkę do odbiorców indywidualnych stanowią 30% ogółu, a jeszcze 3 lata temu było to zaledwie 3%. Usługi B2C to duża szansa dla firm kurierskich, dlatego w najbliższych latach ten współczynnik na pewno jeszcze wzrośnie.

Pomimo, że zakupy w sieci stają się coraz bardziej przyjazne dla klientów, a ich popularność systematycznie rośnie, to poziom zaufania do nich, wydaje się jednak cały czas stosunkowo niski. Z jednej strony można odnieść wrażenie, że do lamusa odeszły już mity z czasów gdy e-handel w Polsce raczkował, a potencjalnych nabywców straszono paczką wypełnioną cegłami. Z drugiej, wciąż wysoki jest odsetek zamówień za pobraniem, podczas gdy np. w Niemczech praktycznie tego typu forma płatności nie występuje.
Świadczy to między innymi o asekuracji klientów. Dopóki kurier nie przywiezie zamówionego towaru, wszelka troska o jego skuteczne doręczenie (po którym dopiero nastąpi płatność), leży po stronie sklepu i współpracującej z nim firmy kurierskiej, a nie klienta – zauważa Marcin Kruszyński.

Dostawa kurierem wzbudza zaufanie

REKLAMA

Dlatego to właśnie bezpieczna logistyka, gwarantująca otrzymanie towaru szybko i w nienaruszonym stanie jest jednym z elementów wpływających na wzrost popularności e-zakupów. Jak pokazują badania E-commerce Standard najpopularniejszym sposobem dostawy towaru do klienta końcowego są właśnie usługi firm kurierskich, z których korzysta 66% klientów e-sklepów.
Firmy kurierskie to gwarancja wygody, na jaką jeszcze kilka lat temu nie można było liczyć. Główną barierą jaką zniosły kurierskie firmy jest szybkość dostawy – dodaje Kruszyński. Dzisiaj praktycznie nie występuje problem zniechęcenia do e-zakupów z powodu potencjalnego długiego oczekiwania na zakupiony towar. Możemy iść do sklepu na zakupy, ale możemy też uruchomić internet i nie wychodząc z domu jutro mieć je u siebie.
Klienci mają kontrolę nad całym procesem zamówienia. Firmy kurierskie prześcigają się w tworzeniu przyjaznych metod m.in. tzw. trackingu. Siódemka oferuje możliwość śledzenia paczki na kilka sposobów, przez swoją stronę www, za pomocą SMS-ów, e-maili, aplikacji na smartfony czy firmowego fanpage’a na Facebooku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aplikacja Tracking Allegro

Dla użytkowników popularnego portalu aukcyjnego Allegro Siódemka przygotowała dedykowane rozwiązanie – Tracking Allegro. Zasada jego działania jest podobna do tej, znanej z tradycyjnego trackingu, jednak w tym przypadku nie musimy znać numeru listu przewozowego, a informacje o przesyłce otrzymamy po wpisaniu nicku, którym posługujemy się na aukcjach.

Kolejnym krokiem jest udostępnienie pełnej informacji o przesyłce na koncie klienta w e-sklepie. Dobrym przykładem jest tutaj aplikacja 7 Business Ship Control dla SoteShop. E-sklep otrzymuje nie tylko pełne wsparcie obsługi logistycznej, ale także znaczące ułatwienia dla swoich klientów. Wszystkie informacje dotyczące przesyłek dostępne są dla klienta sklepu z poziomu jego osobistego konta użytkownika. Aby sprawdzić np. status przesyłki nie musi korzystać z aplikacji trackingowej Siódemki – wystarczy, że zaloguje się do swojego konta w e-sklepie, gdzie dostępne są wszystkie aktualne informacje. Wiadomości o statusie doręczenia przesyłane są także automatycznie na adres e-mailowy klienta, podany przy zakładaniu konta w sklepie.

Wszystkie te elementy nie tylko dają możliwość śledzenia drogi jaką pokonuje paczka, ale także na zaplanowanie dogodnego odbioru przesyłki. Najtrudniejszy i zarazem najbardziej kosztowny etap świadczenia usługi kurierskiej to tak zwana „ostatnia mila”, czyli etap bezpośredniego doręczenia przesyłki. Dzięki narzędziom, jakie oferują firmy kurierskie, odbiorca może z dużą precyzją i wyprzedzeniem określić moment doręczenia przesyłki, a co za tym idzie przygotować się do jej odbioru, np. układając swój plan dnia – dodaje Kruszyński. Jest to w interesie zarówno firmy kurierskiej, jak i jej klienta.
Skuteczność doręczeń to jednak nie ostatnie zadanie, przed jakim stoją firmy kurierskie. Cały czas pracujemy nad innymi rozwiązaniami, które mają pomóc w e-zakupach. Jednym z nich są przesyłki powrotne - mówi Marcin Kruszyński. Jednak w najbliższym czasie na rynku usług kurierskich dla sektora e-commerce możemy spodziewać się nowych, ciekawych rozwiązań nie tylko w tym zakresie.

Źródło: Materiały prasowe Siódemka S.A.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA