REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Popularność e-commerce, a branża logistyczna

Subskrybuj nas na Youtube
magazyn
magazyn
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Zakupy przez internet zyskują coraz szersze grono zwolenników. Korzysta przy tym również branża logistyczna, zwłaszcza firmy kurierskie.

Polska w czołówce pod względem rozwoju e-commerce

REKLAMA

REKLAMA

Polska jest jednym z krajów, w których najdynamiczniej rozwija się handel elektroniczny. W 2012 roku rozwój sektora sięgnął 30% w stosunku do 2011, a przez ostatnie 10 lat krajowy e-commerce zwiększył obroty z 0,32 mld zł do 20 mld zł.
- Zauważmy jednak, że udział handlu elektronicznego w całej sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi niespełna 4%, a na Zachodzie Europy jest to 15-18 proc. - mówi Marcin Kruszyński, PR Manager, Siódemka SA. Możemy więc zakładać dalszy wzrost krajowego e-handlu. Dziś paczki doręczane przez Siódemkę do odbiorców indywidualnych stanowią 30% ogółu, a jeszcze 3 lata temu było to zaledwie 3%. Usługi B2C to duża szansa dla firm kurierskich, dlatego w najbliższych latach ten współczynnik na pewno jeszcze wzrośnie.

Pomimo, że zakupy w sieci stają się coraz bardziej przyjazne dla klientów, a ich popularność systematycznie rośnie, to poziom zaufania do nich, wydaje się jednak cały czas stosunkowo niski. Z jednej strony można odnieść wrażenie, że do lamusa odeszły już mity z czasów gdy e-handel w Polsce raczkował, a potencjalnych nabywców straszono paczką wypełnioną cegłami. Z drugiej, wciąż wysoki jest odsetek zamówień za pobraniem, podczas gdy np. w Niemczech praktycznie tego typu forma płatności nie występuje.
Świadczy to między innymi o asekuracji klientów. Dopóki kurier nie przywiezie zamówionego towaru, wszelka troska o jego skuteczne doręczenie (po którym dopiero nastąpi płatność), leży po stronie sklepu i współpracującej z nim firmy kurierskiej, a nie klienta – zauważa Marcin Kruszyński.

Dostawa kurierem wzbudza zaufanie

Dlatego to właśnie bezpieczna logistyka, gwarantująca otrzymanie towaru szybko i w nienaruszonym stanie jest jednym z elementów wpływających na wzrost popularności e-zakupów. Jak pokazują badania E-commerce Standard najpopularniejszym sposobem dostawy towaru do klienta końcowego są właśnie usługi firm kurierskich, z których korzysta 66% klientów e-sklepów.
Firmy kurierskie to gwarancja wygody, na jaką jeszcze kilka lat temu nie można było liczyć. Główną barierą jaką zniosły kurierskie firmy jest szybkość dostawy – dodaje Kruszyński. Dzisiaj praktycznie nie występuje problem zniechęcenia do e-zakupów z powodu potencjalnego długiego oczekiwania na zakupiony towar. Możemy iść do sklepu na zakupy, ale możemy też uruchomić internet i nie wychodząc z domu jutro mieć je u siebie.
Klienci mają kontrolę nad całym procesem zamówienia. Firmy kurierskie prześcigają się w tworzeniu przyjaznych metod m.in. tzw. trackingu. Siódemka oferuje możliwość śledzenia paczki na kilka sposobów, przez swoją stronę www, za pomocą SMS-ów, e-maili, aplikacji na smartfony czy firmowego fanpage’a na Facebooku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aplikacja Tracking Allegro

REKLAMA

Dla użytkowników popularnego portalu aukcyjnego Allegro Siódemka przygotowała dedykowane rozwiązanie – Tracking Allegro. Zasada jego działania jest podobna do tej, znanej z tradycyjnego trackingu, jednak w tym przypadku nie musimy znać numeru listu przewozowego, a informacje o przesyłce otrzymamy po wpisaniu nicku, którym posługujemy się na aukcjach.

Kolejnym krokiem jest udostępnienie pełnej informacji o przesyłce na koncie klienta w e-sklepie. Dobrym przykładem jest tutaj aplikacja 7 Business Ship Control dla SoteShop. E-sklep otrzymuje nie tylko pełne wsparcie obsługi logistycznej, ale także znaczące ułatwienia dla swoich klientów. Wszystkie informacje dotyczące przesyłek dostępne są dla klienta sklepu z poziomu jego osobistego konta użytkownika. Aby sprawdzić np. status przesyłki nie musi korzystać z aplikacji trackingowej Siódemki – wystarczy, że zaloguje się do swojego konta w e-sklepie, gdzie dostępne są wszystkie aktualne informacje. Wiadomości o statusie doręczenia przesyłane są także automatycznie na adres e-mailowy klienta, podany przy zakładaniu konta w sklepie.

Wszystkie te elementy nie tylko dają możliwość śledzenia drogi jaką pokonuje paczka, ale także na zaplanowanie dogodnego odbioru przesyłki. Najtrudniejszy i zarazem najbardziej kosztowny etap świadczenia usługi kurierskiej to tak zwana „ostatnia mila”, czyli etap bezpośredniego doręczenia przesyłki. Dzięki narzędziom, jakie oferują firmy kurierskie, odbiorca może z dużą precyzją i wyprzedzeniem określić moment doręczenia przesyłki, a co za tym idzie przygotować się do jej odbioru, np. układając swój plan dnia – dodaje Kruszyński. Jest to w interesie zarówno firmy kurierskiej, jak i jej klienta.
Skuteczność doręczeń to jednak nie ostatnie zadanie, przed jakim stoją firmy kurierskie. Cały czas pracujemy nad innymi rozwiązaniami, które mają pomóc w e-zakupach. Jednym z nich są przesyłki powrotne - mówi Marcin Kruszyński. Jednak w najbliższym czasie na rynku usług kurierskich dla sektora e-commerce możemy spodziewać się nowych, ciekawych rozwiązań nie tylko w tym zakresie.

Źródło: Materiały prasowe Siódemka S.A.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA