REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie usługi logistyczne dla małego biznesu?

Robert Sulich
Jakich uslug logistycznych oczekują małe firmy? fot. DHL Express
Jakich uslug logistycznych oczekują małe firmy? fot. DHL Express

REKLAMA

REKLAMA

Jakich usług kurierskich oczekują właściciele mikro firm? Tu liczy się czas i prostota. Szybki kontakt, proste procedura, wręcz "samoobsługa".

„Small business” stanowi najliczniejszą grupę aktualnych i potencjalnych klientów firm kurierskich. Są to niewielkie firmy, w większości przypadków mikro przedsiębiorstwa zatrudniające średnio jednego pracownika, młode, innowacyjne i potrafiące elastycznie reagować na zmiany otoczenia zewnętrznego, konkurencji i specyficznych wymagań klientów. Małe przedsiębiorstwa z reguły odznaczają się dużym potencjałem rozwoju i określonymi wymaganiami co do obsługi logistycznej. Firmy kurierskie dopasowują więc swoje usługi do oczekiwań tej grupy klientów zapewniając im prostą obsługę, kompleksową ofertę, terminowość dostaw, rzetelność oraz dobrą komunikację.

REKLAMA

Usługi kurierskie dla małych firm

Klienci z sektora MSP szczególną uwagę przywiązują do kilku czynników. Przede wszystkim zwracają uwagę na szybki i pewny zwrot pieniędzy, czyli pobranie i zwrot należności. Ważną rolę odgrywa prosta obsługa, czyli proste formy kontaktu, jeden numer telefonu, jaki daje scentralizowane Contact Center i funkcjonalna strona internetowa, gdzie można sprawdzić ofertę, cenę, zamówić kuriera lub śledzić losy przesyłki. W odpowiedzi na te oczekiwania firmy kurierskie stawiają na rozwój „samoobsługi” elektronicznej – od składania zlecenia, poprzez śledzenie statusu przesyłki po końcowe raporty dostępne na stronie internetowej. Dzięki temu użytkownicy zamawiają kuriera, śledzą losy przesyłki bądź przesyłają e-maila do odbiorcy o przesyłce.


„Small business” stanowią firmy reprezentujące różne branże i oczekujące przede wszystkim elastycznych, kompleksowych i innowacyjnych rozwiązań logistycznych. Niezawodność i krótki czas realizacji zamówienia są ważnym kryterium oceny usług kurierskich na rynku. Dlatego klienci powinni mieć możliwość skorzystania z usług usprawniających doręczenie przesyłek, jak np. informacja przed doręczeniem, czyli wcześniejsze ustalenie godziny. Kolejnym przykładem udogodnienia, z perspektywy osoby prowadzącej firmę, jest usługa "osobisty podpis", dzięki której kurier występując w imieniu nadawcy przesyłki, weryfikuje tożsamość odbiorcy (wg oczekiwań nadawcy), aby dopiero, jeśli zgodne z oczekiwaniem nadawcy, przekazać mu prezent lub dokumenty do podpisu, które następnie wracają do nadawcy. Dla korzystających z międzynarodowej wymiany towarowej rynek kurierski oferuje szeroką gamę usług celnych, umożliwiająca wykonanie na zlecenie klienta dodatkowych czynności związanych z odprawą celną przesyłki importowej.

E-commerce

REKLAMA

Korzystną opcją w segmencie „usług dodatkowych” jest "neutralny VAT w imporcie", usługa umożliwiająca rozliczenie VAT-u od importowanych towarów bezgotówkowo w deklaracji VAT bezpośrednio z Urzędem Skarbowym. Wpływa ona znacząco na poprawę płynności finansowej klienta, a przesyłki są dostarczane szybko i sprawnie. Co więcej dla klientów z sektora „small business” przygotowywane są specjalne pakiety usług zawierające atrakcyjne warunki dla przesyłek międzynarodowych i krajowych. Wsparciem dla klientów są programy e-commerce, które w znaczący sposób ułatwiają im zarządzanie procesem obsługi przesyłek.

Firma kurierska musi brać pod uwagę oczekiwania również klientów nieregularnie korzystających z usług logistycznych bądź nieposiadających z nią stałej umowy. Ta grupa spodziewa się prostych i niekosztownych rozwiązań eksportowych.
„Small business” to segment charakteryzujący się dynamicznym rozwojem i tego samego oczekujący od kontrahentów, również firm kurierskich. Żyjemy w dobie mobilnego dostępu do sieci i zgodnie z oczekiwaniami rynku, udoskonalanie oferty o narzędzia elektroniczne i rozwiązania online jest obecnie jednym z planowanych kierunków rozwoju firm kurierskich.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

REKLAMA

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

REKLAMA

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

REKLAMA