REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie usługi logistyczne dla małego biznesu?

Robert Sulich
Jakich uslug logistycznych oczekują małe firmy? fot. DHL Express
Jakich uslug logistycznych oczekują małe firmy? fot. DHL Express

REKLAMA

REKLAMA

Jakich usług kurierskich oczekują właściciele mikro firm? Tu liczy się czas i prostota. Szybki kontakt, proste procedura, wręcz "samoobsługa".

„Small business” stanowi najliczniejszą grupę aktualnych i potencjalnych klientów firm kurierskich. Są to niewielkie firmy, w większości przypadków mikro przedsiębiorstwa zatrudniające średnio jednego pracownika, młode, innowacyjne i potrafiące elastycznie reagować na zmiany otoczenia zewnętrznego, konkurencji i specyficznych wymagań klientów. Małe przedsiębiorstwa z reguły odznaczają się dużym potencjałem rozwoju i określonymi wymaganiami co do obsługi logistycznej. Firmy kurierskie dopasowują więc swoje usługi do oczekiwań tej grupy klientów zapewniając im prostą obsługę, kompleksową ofertę, terminowość dostaw, rzetelność oraz dobrą komunikację.

REKLAMA

Usługi kurierskie dla małych firm

Klienci z sektora MSP szczególną uwagę przywiązują do kilku czynników. Przede wszystkim zwracają uwagę na szybki i pewny zwrot pieniędzy, czyli pobranie i zwrot należności. Ważną rolę odgrywa prosta obsługa, czyli proste formy kontaktu, jeden numer telefonu, jaki daje scentralizowane Contact Center i funkcjonalna strona internetowa, gdzie można sprawdzić ofertę, cenę, zamówić kuriera lub śledzić losy przesyłki. W odpowiedzi na te oczekiwania firmy kurierskie stawiają na rozwój „samoobsługi” elektronicznej – od składania zlecenia, poprzez śledzenie statusu przesyłki po końcowe raporty dostępne na stronie internetowej. Dzięki temu użytkownicy zamawiają kuriera, śledzą losy przesyłki bądź przesyłają e-maila do odbiorcy o przesyłce.


„Small business” stanowią firmy reprezentujące różne branże i oczekujące przede wszystkim elastycznych, kompleksowych i innowacyjnych rozwiązań logistycznych. Niezawodność i krótki czas realizacji zamówienia są ważnym kryterium oceny usług kurierskich na rynku. Dlatego klienci powinni mieć możliwość skorzystania z usług usprawniających doręczenie przesyłek, jak np. informacja przed doręczeniem, czyli wcześniejsze ustalenie godziny. Kolejnym przykładem udogodnienia, z perspektywy osoby prowadzącej firmę, jest usługa "osobisty podpis", dzięki której kurier występując w imieniu nadawcy przesyłki, weryfikuje tożsamość odbiorcy (wg oczekiwań nadawcy), aby dopiero, jeśli zgodne z oczekiwaniem nadawcy, przekazać mu prezent lub dokumenty do podpisu, które następnie wracają do nadawcy. Dla korzystających z międzynarodowej wymiany towarowej rynek kurierski oferuje szeroką gamę usług celnych, umożliwiająca wykonanie na zlecenie klienta dodatkowych czynności związanych z odprawą celną przesyłki importowej.

E-commerce

REKLAMA

Korzystną opcją w segmencie „usług dodatkowych” jest "neutralny VAT w imporcie", usługa umożliwiająca rozliczenie VAT-u od importowanych towarów bezgotówkowo w deklaracji VAT bezpośrednio z Urzędem Skarbowym. Wpływa ona znacząco na poprawę płynności finansowej klienta, a przesyłki są dostarczane szybko i sprawnie. Co więcej dla klientów z sektora „small business” przygotowywane są specjalne pakiety usług zawierające atrakcyjne warunki dla przesyłek międzynarodowych i krajowych. Wsparciem dla klientów są programy e-commerce, które w znaczący sposób ułatwiają im zarządzanie procesem obsługi przesyłek.

Firma kurierska musi brać pod uwagę oczekiwania również klientów nieregularnie korzystających z usług logistycznych bądź nieposiadających z nią stałej umowy. Ta grupa spodziewa się prostych i niekosztownych rozwiązań eksportowych.
„Small business” to segment charakteryzujący się dynamicznym rozwojem i tego samego oczekujący od kontrahentów, również firm kurierskich. Żyjemy w dobie mobilnego dostępu do sieci i zgodnie z oczekiwaniami rynku, udoskonalanie oferty o narzędzia elektroniczne i rozwiązania online jest obecnie jednym z planowanych kierunków rozwoju firm kurierskich.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Szkolenia redukujące punkty karne. W 10 dni WORD-y zredukowały 34 tys. punktów

    Polscy kierowcy pokochali szkolenia. Właściwie to jeden typ szkolenia. Mowa oczywiście o kursach redukujących 6 punktów karnych. Te wróciły do WORD-ów i stały się hitem. Jak informuje RMF FM, w 10 dni na szkoleniu pojawiło się blisko 6 tys. kierowców.

    Prawo jazdy plus, czyli darmowe prawo jazdy dla uczniów. Kto, co i dlaczego?

    Polacy uwielbiają słowo "darmowy". Jeszcze mocniej kochają je jednak politycy, zwłaszcza w okresie kampanii wyborczej. PiS przedstawiło zatem swój kolejny pomysł. A tym jest darmowe prawo jazdy dla uczniów. Na czym polega program prawo jazdy plus?

    Ile czasu można przechowywać paliwo?

    Zakupowy szał na stacjach paliwowych trwa. Kierowcy leją tańszy olej napędowy i benzynę do kanistrów i baniek. Czy wiedzą jednak ile czasu można przechowywać paliwo w takich pojemnikach? I w jakich warunkach należy to zrobić, aby nie łamać przepisów?

    Kierowca dostał mandat przed 17 września. Zapłacił go po 17 września. Przedawnienie punktów po roku czy dwóch?

    Kierowcy mają wątpliwości dotyczące zastosowania przepisów skracających okres przedawnienia punktów karnych do roku. Wątpliwości te postanowiłem zatem rozwiać. Sytuacja modelowa na dziś brzmi: kierowca dostał mandat przed 17 września, ale zapłacił go po 17 września. Co z punktami i ich przedawnieniem? Jaki termin go obowiązuje?

    REKLAMA

    Więzienie za tablice rejestracyjne. Nowe przepisy już obowiązują w Polsce

    Legislatorzy nie chcieli bawić się w półśrodki. Osoba, która będzie majstrować przy tablicach rejestracyjnych, może na 5 lat trafić do więzienia. Co jednak to majstrowanie oznacza w praktyce? Sprawdziliśmy to.

    Koniec używanych instalacji LPG? A to dopiero początek nowelizacji

    Rządzący przygotowali kolejną zmianę dla aut z LPG. Od teraz będą musiały być wyposażane w dodatkową tabliczkę. Kogo dotyczy ten wymóg? I kiedy wejdzie w życie? Poszukajcie odpowiedzi w naszym materiale.

    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    REKLAMA

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA