REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie usługi logistyczne dla małego biznesu?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Sulich
Jakich uslug logistycznych oczekują małe firmy? fot. DHL Express
Jakich uslug logistycznych oczekują małe firmy? fot. DHL Express

REKLAMA

REKLAMA

Jakich usług kurierskich oczekują właściciele mikro firm? Tu liczy się czas i prostota. Szybki kontakt, proste procedura, wręcz "samoobsługa".

„Small business” stanowi najliczniejszą grupę aktualnych i potencjalnych klientów firm kurierskich. Są to niewielkie firmy, w większości przypadków mikro przedsiębiorstwa zatrudniające średnio jednego pracownika, młode, innowacyjne i potrafiące elastycznie reagować na zmiany otoczenia zewnętrznego, konkurencji i specyficznych wymagań klientów. Małe przedsiębiorstwa z reguły odznaczają się dużym potencjałem rozwoju i określonymi wymaganiami co do obsługi logistycznej. Firmy kurierskie dopasowują więc swoje usługi do oczekiwań tej grupy klientów zapewniając im prostą obsługę, kompleksową ofertę, terminowość dostaw, rzetelność oraz dobrą komunikację.

REKLAMA

Usługi kurierskie dla małych firm

Klienci z sektora MSP szczególną uwagę przywiązują do kilku czynników. Przede wszystkim zwracają uwagę na szybki i pewny zwrot pieniędzy, czyli pobranie i zwrot należności. Ważną rolę odgrywa prosta obsługa, czyli proste formy kontaktu, jeden numer telefonu, jaki daje scentralizowane Contact Center i funkcjonalna strona internetowa, gdzie można sprawdzić ofertę, cenę, zamówić kuriera lub śledzić losy przesyłki. W odpowiedzi na te oczekiwania firmy kurierskie stawiają na rozwój „samoobsługi” elektronicznej – od składania zlecenia, poprzez śledzenie statusu przesyłki po końcowe raporty dostępne na stronie internetowej. Dzięki temu użytkownicy zamawiają kuriera, śledzą losy przesyłki bądź przesyłają e-maila do odbiorcy o przesyłce.


„Small business” stanowią firmy reprezentujące różne branże i oczekujące przede wszystkim elastycznych, kompleksowych i innowacyjnych rozwiązań logistycznych. Niezawodność i krótki czas realizacji zamówienia są ważnym kryterium oceny usług kurierskich na rynku. Dlatego klienci powinni mieć możliwość skorzystania z usług usprawniających doręczenie przesyłek, jak np. informacja przed doręczeniem, czyli wcześniejsze ustalenie godziny. Kolejnym przykładem udogodnienia, z perspektywy osoby prowadzącej firmę, jest usługa "osobisty podpis", dzięki której kurier występując w imieniu nadawcy przesyłki, weryfikuje tożsamość odbiorcy (wg oczekiwań nadawcy), aby dopiero, jeśli zgodne z oczekiwaniem nadawcy, przekazać mu prezent lub dokumenty do podpisu, które następnie wracają do nadawcy. Dla korzystających z międzynarodowej wymiany towarowej rynek kurierski oferuje szeroką gamę usług celnych, umożliwiająca wykonanie na zlecenie klienta dodatkowych czynności związanych z odprawą celną przesyłki importowej.

E-commerce

REKLAMA

Korzystną opcją w segmencie „usług dodatkowych” jest "neutralny VAT w imporcie", usługa umożliwiająca rozliczenie VAT-u od importowanych towarów bezgotówkowo w deklaracji VAT bezpośrednio z Urzędem Skarbowym. Wpływa ona znacząco na poprawę płynności finansowej klienta, a przesyłki są dostarczane szybko i sprawnie. Co więcej dla klientów z sektora „small business” przygotowywane są specjalne pakiety usług zawierające atrakcyjne warunki dla przesyłek międzynarodowych i krajowych. Wsparciem dla klientów są programy e-commerce, które w znaczący sposób ułatwiają im zarządzanie procesem obsługi przesyłek.

Firma kurierska musi brać pod uwagę oczekiwania również klientów nieregularnie korzystających z usług logistycznych bądź nieposiadających z nią stałej umowy. Ta grupa spodziewa się prostych i niekosztownych rozwiązań eksportowych.
„Small business” to segment charakteryzujący się dynamicznym rozwojem i tego samego oczekujący od kontrahentów, również firm kurierskich. Żyjemy w dobie mobilnego dostępu do sieci i zgodnie z oczekiwaniami rynku, udoskonalanie oferty o narzędzia elektroniczne i rozwiązania online jest obecnie jednym z planowanych kierunków rozwoju firm kurierskich.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA