REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKP Cargo ma juz ponad 50% udziału w rynku pod względem masy

Subskrybuj nas na Youtube
We wrześniu PKP CARGO ponownie przekroczyło barierę 50 proc. udziału w rynku pod względem masy.
We wrześniu PKP CARGO ponownie przekroczyło barierę 50 proc. udziału w rynku pod względem masy.
PKP CARGO

REKLAMA

REKLAMA

Statystyki GUS wykazują jasno, że polski przewoźnik kolejowy osiągnął we wrześniu ponad 50% udziału w rynku pod względem masy.

We wrześniu udział Grupy w rynku pod względem pracy przewozowej wyniósł 57,91 proc., a pod względem masy 50,33 proc. Obie wartości urosły względem wyników w sierpniu – odpowiednio o 1,6 pp. i 0,7 pp. Narastająco po dziewięciu miesiącach udział przewoźnika w  rynku wyniósł 56,93 proc. pod względem pracy przewozowej i 48,25 proc. pod względem masy. Oba wyniki są słabsze niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku odpowiednio o 2,66 pp. i 0,93 pp. Jednak z miesiąca na miesiąc przedsiębiorstwo systematycznie zwiększa swój udział w rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Refaktura usługi transportu międzynarodowego - stawka VAT

– Cieszy nas stały wzrost udziału (...) w rynku na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy, bo widać efekty ciężkiej pracy oraz zmian organizacyjnych w firmie. Funkcjonujemy w otoczeniu pełnym wyzwań – weszliśmy w okres szczytu przewozowego, nasze pociągi jeżdżą wolniej z powodu prowadzonych prac modernizacyjnych na sieci kolejowej, a do tego branża górnicza, największy klient PKP CARGO, zmaga się z własnymi problemami. Dokładamy wszelkich starań, by zachować elastyczność w obsłudze klientów w obliczu tych okoliczności – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP CARGO ds. handlowych.

Z powodu problemów branży węglowej 2014 rok jest nietypowy pod względem przewozów towarów koleją. Spadająca cena na światowych rynkach powoduje załamanie eksportu polskiego węgla za granicę, przekładając się na jego niższe przewozy. Jeśli chodzi o PKP CARGO, przewozy węgla w pierwszej połowie roku w kraju, imporcie i tranzycie wzrosły o 7 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, podczas gdy przewozy w eksporcie zmalały o 16 proc. W tym samym czasie rynek przewozów towarów koleją z wyłączeniem węgla kamiennego urósł o 5 proc., a polski przewoźnik zwiększył przewozy w tej kategorii o 6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Dzięki aktywnej polityce handlowej dziura po węglu została częściowo zapełniona m.in. przewozami kruszyw i materiałów budowlanych (wzrost o 33% rdr pod względem masy w pierwszej połowie 2014 roku) oraz drewna i płodów rolnych (wzrost o 26% rdr pod względem masy w tym samym okresie).

REKLAMA

Zobacz też: Opłata przystankowa a podatek VAT (jest czy go nie ma?)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Grupie PKP CARGO udało się uzyskać dobry wynik we wrześniu, mimo występowania utrudnień na sieci kolejowej, na które firma nie ma wpływu. Na jej funkcjonowanie wpływają nie tylko remonty i modernizacje prowadzone przez PKP PLK, ale także inne wydarzenia, takie jak strajk maszynistów niemieckiego przewoźnika DB Schenker, prowadzony na początku tego tygodnia. Efektem strajków niemieckich kolejarzy były zastoje na przejściach granicznych pomiędzy Polską a Niemcami. W szczytowym momencie w kolejce na przejściach stało łącznie nawet 20 pociągów polskiego przewoźnika.

Źródło: Materiały prasowe PKP CARGO

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA