DCT2 w Gdańsku obsłuży największe kontenerowce na świecie
REKLAMA
REKLAMA
DCT2 - kontenerowce o zanurzeniu 16,5 m.
REKLAMA
Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT 2 sprawią, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie, lub też będących w trakcie projektu. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. Najwyższy standard obsługi zapewni 7 dźwigów nabrzeżowych klasy Super-Post-Panamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Docelowa roczna pojemność terminalu DCT 2 jest szacowana na 25 milionów TEU, co wraz z DCT pozwoli uzyskać łączną zdolność przeładunkową do 4 milionów TEU rocznie, po oddaniu terminalu do użytku w 2016 roku.
DCT2 - rozwój miejsc pracy
„Fakt podpisana umowy z ZMPG jest niezmiernie istotny dla firmy DCT, jednak ten krok milowy powinien być postrzegany jako początek nawet cięższej i bardziej wymagającej pracy podczas kolejnych etapów realizacji projektu” – podkreśla Adam Żołnowski – CFO DCT Gdańsk.
Budowa DCT 2 stworzy znaczne możliwości rozwoju i sprzyjające warunki w regionie Pomorza i Polski. Inwestycje w infrastrukturę, możliwości zatrudnienia w wysokości 1500 bezpośrednich miejsc pracy, rozwój regionu Pomorza i realne zyski dla gospodarki Polski stanowią jedynie przykłady korzyści, które wynikają z finalizacji projektu DCT 2.
Źródło: Materiały prasowe DCT Gdańsk
REKLAMA
REKLAMA