Sejm za zmianami Senatu do nowelizacji prawa o transporcie drogowym
REKLAMA
REKLAMA
W głosowaniu 1 lipca uczestniczyło 404 posłów, czterech było za odrzuceniem senackich poprawek, a 400 było za ich przyjęciem. Poprawki mają charakter redakcyjny i doprecyzowujący.
REKLAMA
Sejm znowelizował ustawy o transporcie drogowym i o drogach publicznych na początku czerwca br. - w związku z uruchomieniem elektronicznego systemu poboru opłat za przejazd po autostradach i drogach krajowych.
O północy 1 lipca 2011 roku miał ruszyć system elektronicznego poboru opłat za korzystanie z niektórych dróg krajowych. Tak się jednak nie stało.
REKLAMA
Zgodnie z kontraktem, za to opóźnienie Kapsch zapłaci Skarbowi Państwa 1 mln zł kary i pokryje szkodę. Jeśli znowu nie dotrzyma słowa - za każdy kolejny dzień zapłaci kolejny milion i wyrówna dalsze szkody - zapowiedziała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Z informacji, które Kapsch przekazał GDDKiA wynika, że przyczyną opóźnienia jest brak podłączenia urządzeń zamontowanych na bramownicach do systemu informatycznego. Jak już informowała wcześniej GDDKiA, w przypadku braku możliwości uruchomienia szczelnego systemu ViaTOLL od 1 lipca 2011 r., interes finansowy Skarb Państwa nie dozna żadnego uszczerbku. Konsorcjum Kapsch jest w takim przypadku kontraktowo zobowiązane do zapłaty kar umownych, jak również do zapłaty stosownego odszkodowania pokrywającego szkodę i utracone korzyści Skarbu Państwa.
Poprzez odpowiednie zapisy umowy GDDKiA zadbała także o odpowiednią gwarancją bankową na zabezpieczenie zapłaty tych należności.
(PAP)
REKLAMA
REKLAMA